Здравейте Колеги,Пуснал съм идентични теми в Алфа и Ланча форумите, но с нулев резултат. Надявам се някой тук да се включи по темата. Става въпрос за Алфа 166 2,4JTD 136HP 1998.Мотора е Евро2. Турбината е VNT25 или с други думи TD2503. Актуатора на геометрията се управлява от налягането в студената част. Колата според мен върви добре, въпреки, че не съм се качвал на друга за да имам база за сравнение.Проблема е следния. Направих няколко лога с FiatEcuScan и ми се струва, че турбината не надува достатъчно(Boost). Пика й е около 1,0-1,2 Bar, а холда около 0,7-0,8 Bar. Според мен това е малко. Всички турбопътища са проверени с изключение на интеркулера. Него не съм го свалял. ЕГР също проверен. Турбината няма аксиален или радиален луфт. Дебитомера е почистен.Моето съмнение е за омекнала пружина на актуатора. Вижда ми се странно рязкото падане на налягането след отварянето на геометрията. Струва ми се, че нейната функция е да поддържа някакво константно налягане в известен интервал от обороти. При мен има рязко пропадане веднага след задействането, и после продължава да спада, но постепенно.Прилагам логовете за да прецените сами. Бих искал да знам вашето мнение или предположения какъв би могъл да е проблема._3 в името на прикачените файлове означава, че теста е правн на трета предавка, респективно _4 - за четвърта.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съмнение за недостатъчен надув на 2,4JTD
Collapse
X
-
marian2784 написа:хвани маркуча преди колектора,и някой да дава газ в колата ако се надува така че да не можеш да го удържиш значи е добре,на тд100 се вижда как се разширява даже.FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Коментар
-
Аз лично не виждам някаква аномалия.При натиснат педал и акселерация имаш впръскване и съответно развъртане на турбината.При задържане на педала има задържане на налягането,а в моментите в които отпускаш педала или е на 0% е нормално турбината да се успокоява заради липсата на впръскване или по малките порции,а от там и да пада надува.Налягането в логовете ти е равно с атмосферното само на ниските обороти.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Благодаря за отговорите Колеги,Принципно нямам оплаквания. Профилактично реших да направя логовете и ми се стори леко странна кривата на "Boost Pressure". Поразгледах из нета и видях от доста места, че например 1,9TDI на WV вдига бууст 1,5Bar и го държи на холд докато изпълни оборотомера. От тази гледна точка реших, че може би при мен нещата са не достатъчно изправни. Освен ако, а може би и най-вероятно онези турбини да се управляват с вакуум и през ЕКУто чрез импулсен клапан. Т.е. много по-прецизно от простата механика която е при мен. 2,4JTD версията 140 и 150 коня също се управляват от ЕКУто, но не намерих информациа колко е холда там.До сега не съм мерил налягането в рейла, а само порцията на впръкване -очаквана и реална и бяха ок.
Коментар
-
Re: Съмнение за недостатъчен надув на 2,4JTD
NVG написа:Здравейте Колеги,Пуснал съм идентични теми в Алфа и Ланча форумите, но с нулев резултат. Надявам се някой тук да се включи по темата. Става въпрос за Алфа 166 2,4JTD 136HP 1998.Мотора е Евро2. Турбината е VNT25 или с други думи TD2503. Актуатора на геометрията се управлява от налягането в студената част. Колата според мен върви добре, въпреки, че не съм се качвал на друга за да имам база за сравнение.Проблема е следния. Направих няколко лога с FiatEcuScan и ми се струва, че турбината не надува достатъчно(Boost). Пика й е около 1,0-1,2 Bar, а холда около 0,7-0,8 Bar. Според мен това е малко. Всички турбопътища са проверени с изключение на интеркулера. Него не съм го свалял. ЕГР също проверен. Турбината няма аксиален или радиален луфт. Дебитомера е почистен.Моето съмнение е за омекнала пружина на актуатора. Вижда ми се странно рязкото падане на налягането след отварянето на геометрията.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Ами смисъла на геометрията управлявана с налягане според мен е следния:1. Мотора тръгва да ускорява от 1000об/мин. Условно налягането на турбината в началото е равно на атмосферното(бууст=0).2. ЕКУто пуска голяма порция защото педала е на 100%. Оборотите растът, налягането също стръмно нагоре. При това положение геометрията е затворена защото налягането все още е по-ниско от необходимото за задействане на актуатора, а и така се получава максимална ефективност.3. Над 2000+об/мин се достига бууст достатъчен за задействането на актуатора(1,2Bar), респективно геометрията отваря. При това положение ефективността на турбината моментално пада (бууста също), което се вижда и по резкия спад след пика. Вече налягането става по-ниско от това което отваря геометрията и тя би трябвало да тръгне да затваря. Това от своя страна би трябвало да доведе, до ново покачване на налягането и ново отваряне на геометрията.... И Така до 5000об/мин според мен би трябвало да има колебателен процес около стойността на налягането достатъчна за задействането на актуатора. Само че на графиката аз не виждам нищо такова. Сякаш геометрията отваря и си остава така. Не регулира. Чак като отпусна педала на газта затваря.Това са моите опасения, че има нещо нередно. Вие кажете има ли нещо нередно или това е несъвършенството на турбина управлявана с налягане.
Коментар
-
Re: Съмнение за недостатъчен надув на 2,4JTD
NVG написа:Здравейте Колеги,Пуснал съм идентични теми в Алфа и Ланча форумите, но с нулев резултат. Надявам се някой тук да се включи по темата. Става въпрос за Алфа 166 2,4JTD 136HP 1998.Мотора е Евро2. Турбината е VNT25 или с други думи TD2503. Актуатора на геометрията се управлява от налягането в студената част. Колата според мен върви добре, въпреки, че не съм се качвал на друга за да имам база за сравнение.Проблема е следния. Направих няколко лога с FiatEcuScan и ми се струва, че турбината не надува достатъчно(Boost). Пика й е около 1,0-1,2 Bar, а холда около 0,7-0,8 Bar. Според мен това е малко. Всички турбопътища са проверени с изключение на интеркулера. Него не съм го свалял. ЕГР също проверен. Турбината няма аксиален или радиален луфт. Дебитомера е почистен.Моето съмнение е за омекнала пружина на актуатора. Вижда ми се странно рязкото падане на налягането след отварянето на геометрията. Струва ми се, че нейната функция е да поддържа някакво константно налягане в известен интервал от обороти. При мен има рязко пропадане веднага след задействането, и после продължава да спада, но постепенно.Прилагам логовете за да прецените сами. Бих искал да знам вашето мнение или предположения какъв би могъл да е проблема._3 в името на прикачените файлове означава, че теста е правн на трета предавка, респективно _4 - за четвърта.
Коментар
-
NVG написа:Ами смисъла на геометрията управлявана с налягане според мен е следния:3. Над 2000+об/мин се достига бууст достатъчен за задействането на актуатора(1,2Bar), респективно геометрията отваря. При това положение ефективността на турбината моментално пада (бууста също), което се вижда и по резкия спад след пика. Вече налягането става по-ниско от това което отваря геометрията и тя би трябвало да тръгне да затваря. Това от своя страна би трябвало да доведе, до ново покачване на налягането и ново отваряне на геометрията.... И Така до 5000об/мин според мен би трябвало да има колебателен процес около стойността на налягането достатъчна за задействането на актуатора. Само че на графиката аз не виждам нищо такова. Сякаш геометрията отваря и си остава така. Не регулира. Чак като отпусна педала на газта затваря.Това са моите опасения, че има нещо нередно. Вие кажете има ли нещо нередно или това е несъвършенството на турбина управлявана с налягане.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар