След много безаварийни километри и нашата Мария е достигна този проблем. Двигателя "тропа" (като типичен проблем на клапан -авансатора) и работи мудно + присветкане на дюзата на таблото. Съответно веднага беше набеден клапан-авансатора. Взехме друг - сменихме го -> ефект нулев. И тук се почнаха проблемите. Пробвахме трети клапан - никакъв ефект. След кратка консултация с търсачката стигнах до следния извод.
Сложих мултицета на трите авансаторни клапана и показа 12.1, 12.6, 13.1 ом-а съответно на трите клапана.Въпрос 1 : тези стойности нормални ли са за този клапан ?Въпрос 2 : Какво съпротивление да очаквам от умната дюза ? Въпрос 3 : Какви стойности са нормални за TDC-a ?Въпрос 4 : Има ли други причини за това поведение на мотора ?Малко допълнителна информация. В момент на работа на мотора, като се извади буксата на клапан-авансатора работата на ДВГ не се променя. И с трите клапана.Със същия този такт на двигателя при ~5-6км извънградско със скорост от около 100км/ч, работата на ДВГ-то се нормализира, докато подържа тази скорост.Edit : След 2 часова консултация с раздела установих, че умната дюза мога да е измеря с мултицета и трябва да има стойност ~ 130 ом-а и задължително над 100 ом-а. П.п - попаднах и на противоречива информация от 1000 ом-а за въпросната дюза. Въпроса се коригира.
Неправилен аванс на мотора. Причини може да са:- повреден авансатор- повредена дюза на първи цилиндър (умна дюза)- повреден датчик за положението на колянов вал (TDC)
Коментар