Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помагайте !!! Проблем с TD 100 Bravo 98'

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Будалкат те нещо с дебитомера ... нещо друго е правено, щом има осезаема разлика във вървенето ...Покарай с новия дебитомер, после му откачи куплунга и пак пакарай така. Ще видиш. че почти няма да усетиш разлика.А смяна на горивния филтър и ревизия на помпата в резервоара е трябвало да направиш още в началото.Иначе казано - да провериш дали като включиш помпата в резервоара осигурява нужното налягане и дебит на нафта след горивния филтър.
    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

    Коментар


      #47
      тука нямаме помпа в резервоара има само сонда с цедка.Но за ревизията е абсолютно така.

      Коментар


        #48
        iuly_vn написа:
        Нещо са те излъгали с дебитомера. Мога да постна схема на самия производител -ФИАТ, за всички датчици и тяхното предназначение. Не за първи път се занимавам с тия неща. Дебитомера не оказва влияние върху работата на двигателя, при изолиран EGR -клапан! Освен това са те излъгали и за грешките. Или нещо не си разбрала парвилно. Грешките са изтрити, а те са се появили в процеса на експлоатация. И още нещо. Дебитомера не определя количеството въздух постъпващо в двигателя, а го измерва за да се управлява правилно EGR-a. Да не са ти сменили датчика за температура на постъпващия въздух?! Той се намира над дебитомера и е от значение за работата на двигателя. Те /двата датчика/ за неоптните малко си приличат. Пък и от доста пишман майстори се бъркат. Но ако са ти сменили дебитомера, най вероятно са те излъгали за да вземат повече пари.че да понапълнят касичката.П.П. На моята кола съм го изолирал дебитомера, поради отказ. Никаква промяна в работата на мотора и според стенда и на практика. Имам диагностична програма за която писах по-горе и съм сравнявал стойностите при работа с дебитомер и без. Само се записва грешка. Така че не вярвай на майсторите си занапред.
        Нищо лично, колега iuly_vn ! Ама тук се чете едно натрапчиво противоречие. Ай кажи ми, за к’во му е на ЕКУ, да знае температурата на постъпващия въздух, ако няма хабер от количеството му. Какво ще му смята ? Медицинска диагноза ли ще му поставя или ...
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #49
          Колежке, тези добри майстори найстина са те жулнали по надолнището, Аз съм с ТД100 и имах този проблем. Просто ти трябва един лекичък ремонт на помпичката и колата ще ти е като самолет. Надявам се човека който ми я е ремонтирвал да се съгласи с мен и леко да се подсмихне. Що се отнася до дебитомера / И МАЙСТОРИТЕ СА ХОРА , И ТЕ ХЛЯБ СИРЕНЦЕ ТРЯБВА ДА ЯДАТ./ Но за датчика пред дебитомера за какво е и нали играе роля и ако е сдал багажа какво трябва да прави да ни каже iuly_vn
          Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
          харчи: DOSTA

          Коментар


            #50
            Вече започвам да си мисля че всички елктрики по тия ДВГ са само да запълват място И може би ако гумаджията ти залепи предна лява гума, щото е пробита, сигурно те цака с топла бира, понеже аз като спуках гума ми лепиха задна дясна
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #51
              Дидо, тия неща не си ги измислям аз. Погледни в мануалите, които са качени в секция download. За дебитомера е посочено какви са му функциите, както и за датчика за температура на засмукания въздух. Всъщност с последния не съм се занимавал скоро и не всичко мога да помня. Но за дебитомера е точно. Той няма функции към контрол над аванса. Колкото до тоя датчик за тенпература на въздуха, в някои двигатели се слага вграден в самия дебитомер /JTD/ и заедно с него участват в управлението му.
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #52
                Не казвам че ти си ги измисляш, но това да се мери температурата на въздуха без да се взема предвид обема му... си е чиста статистика. Помисли малко и ще разбереш че някъде има грешка. Аз лично не вярвам на тази теория. Всъщност, щом ЕКУ определя кога да отвори авансаторния клапан, значи може да определи и кога да затвори. Това от своя страна означава, че по този начин коригира количеството гориво което постъпва. В противен случай, всички датчици без този който подава информация за оборотите са абсолютно безсмислени.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #53
                  Dido_Lyubenov написа:
                  Не казвам че ти си ги измисляш, но това да се мери температурата на въздуха без да се взема предвид обема му... си е чиста статистика. Помисли малко и ще разбереш че някъде има грешка. Аз лично не вярвам на тази теория. Всъщност, щом ЕКУ определя кога да отвори авансаторния клапан, значи може да определи и кога да затвори. Това от своя страна означава, че по този начин коригира количеството гориво което постъпва. В противен случай, всички датчици без този който подава информация за оборотите са абсолютно безсмислени.
                  В тоя двигател, няма как да се определи електронно количеството на горивото. То се определя единственно от помпата по чисто механичен път. Писал съм го и преди и пак ще го напиша. Датчик за обороти заедно с датчика на 1-ва дюза, ТПС -а и датчика за температурата на водата дават сигнали на ЕКУ-то с една единствена цел, а именно да се сметне точния аванс. От доста време се замислям, че и показанията на километража имат пръст в тая работа, но не съм още на100% сигурен. Просто гледам в мануала че и сигнал от километража се подава на Еку-то, както и такъв от датчика за темп. на постъпилия въздух. В самия мануал са дадедени на две отделни места, кои датчици с каква функция са обвързани. В секцията за управлението на аванса, е включен и датчика за темп. на въздуха и километража. А там където се разглежда работата на ЕГР-а са посочени само дебитомера. Ако ти се рови за още информация и имаш време, потърси. Ще ми е драго да го науча.В други ситуации, наистина има смисъл да се мери Т на въздуха, за да се вземе тая велична за коригиране на аванса. В смисъл че в по топъл въздух в единица обем има по-малко кислород. А нас не ни интересува въздухът като газ, а като наличност в % -та на кослород. Заедно и в тоя ред на мисли, е малко неточно да се мери преди турбината и кулера, защото след турбото и вследствие на сгъстяването, от триенето на атомите тоя въздух достига над 150*, за да се охлади наново от кулера. Така че наистина има повод за размисъл относно мястот на тоя датчик.
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар

                  Working...
                  X