Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Последователност при зацепване на ангренаж ???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    specialista написа:
    виждаш ли искания и действителния аванс.Освен правилното зацепване на ремъка трябва да се провери и дали е в првилното положение ГНП-то.Мисля че се сещаш за какво говоря.За зацепването най-лесно е като се ползва нов ремък със белязки по него.Сложиш ли белязките да съвпаднат със същите на колелетата няма за какво да се притесняваш.Остава статичната центровката на ГНП-то.За целта ти трябва инструмент за блокиране на вала в ГМТ и часовников индикатор за проверка и настройване на положениетона ГНП-то.Поздрави!
    Не , само действителния гледах ! Утре ще направя лог файл и с искания и действителния ! Иначе купих нов ремък и белезите на ремъка съвпаднаха с белезите по колелата на КВ,РВ, и ГНП-от. За другото се сещам , но нямам нито инструмента за блокиране на КВ ,нито часовников индикатор Освен да ти дойда на гости в Ямбол :D
    LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

    Коментар


      #92
      ето лог файлчето ! колата работи на място ! Ако не емного ясно - първата колонка е времето , втората са оборотите на двигателя , третата е "injection timing actuator" ,четвъртата -искания аванс и петата действителния 0,00 819,0000 50,2000 1,1200 8,7200 ""2,75 840,0000 50,2000 1,1200 8,5600 ""5,58 840,0000 50,2000 1,1200 8,6400 ""8,32 840,0000 50,2000 1,1200 8,5600 ""11,12 840,0000 50,2000 1,1200 8,6400 ""13,89 840,0000 50,2000 1,1200 8,5600 ""16,73 840,0000 50,2000 1,1200 8,5600 ""19,53 819,0000 50,2000 1,1200 8,6400 ""22,38 924,0000 50,2000 1,1200 11,0400 ""25,18 1050,0000 50,2000 1,3600 11,6800 ""28,03 1071,0000 50,2000 1,4400 11,6000 ""30,81 1071,0000 50,2000 1,6000 11,3600 ""33,66 1281,0000 50,2000 2,4800 11,6800 ""36,46 1533,0000 50,2000 2,4800 11,9200 ""39,34 1785,0000 50,2000 3,6000 8,8000 ""42,12 2331,0000 50,2000 1,0400 8,5600 ""44,94 777,0000 50,2000 1,1200 8,8000 ""47,54 840,0000 50,2000 1,1200 8,6400 ""50,18 819,0000 50,2000 1,1200 8,6400 ""52,89 819,0000 50,2000 1,1200 8,8000
      Прикачени файлове
      LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

      Коментар


        #93
        От видяното ми става ясно че колата е в предвърение.Защо е друга тема.Трябва да се провери статичната центровка,ако се наложи да се направят корекции да се направят и да се направи отново лог.Искам да отхвърля като причина повишено вътрешно налягане.Прави ми впечатление че там където си подал малко газ,аванса пак е различен но се е увеличил от искания.Това на този етап леко ме притеснява.Имаш ли във проверките задействане на изпълнителни механизми.Ако имаш пусни едно задействане на авансатора и наблюдавай поведението на колата.Трябва да се мени аванса от много предвърение(твърда работа) до много закъснение със накъсване и бял пушек.Ако това се случи може да отхвърлим самия авансатор като причина.Успех!

        Коментар


          #94
          Ясно.Статичма центровка немога да направя защото нямам индикатор , а и опит ми липсва Ще мръдна помпата зъб назад да видим какво ще стане ! Ако не мога да се справя Капата потегля към вторични суровини ! Иначе ме кефи какъв "тегав" мотор има - вкарва грешки и пак работи и не създава ядове !За 4г. и 55000км никога не ме е оставила на пътя, а си има проблеми !!!
          LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

          Коментар


            #95
            specialista написа:
            Пусни едно задействане на авансатора и наблюдавай поведението на колата.Трябва да се мени аванса от много предвърение(твърда работа) до много закъснение със накъсване и бял пушек.
            Да има промяна ,двигателя леко мени обороти и работи по-твърдо (трака повече) и по -меко ,но чак бял пучек не видях !Това значи че авансатора работи коректно,нали ???
            LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

            Коментар


              #96
              Най-вероятно работи,но трябва да се закъснее с няколко градуса.Ако искаш можеш да го правиш и на "сляпо" без индикатор,но ще ти трябва повече време.Бележиш къде е в момента връщаш няколко градуса и палиш и гледаш на компютъра искано и действително.Уцелиш ли го да няма разминаване значи е дооре.Успех!

              Коментар


                #97
                Направих го ! Това направо "не е моята" кола !Никога не е работила и вървяла така ! Незнам дали е правилно зацпена но сега е "самолет" и мотора "мърка" После ще опиша какво и как направих, че си забравих апаратчето на село ,а съм снимал !Иначе сега работи точно или с няколко десети разлика между искания и действителния аванс ! Ще направя и лог файл !
                Прикачени файлове
                LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                Коментар


                  #98
                  Браво пич! Това доказва за пореден път че със последователни и обмислени действия,всеки проблем може да се открие и реши.

                  Коментар


                    #99
                    Ами ето какво направих - След 2 дни мислене свалих ремъка "забравих" как е бил зацепен и почнах да действам по начина описан в Аутодатата а именно Отляво е описано кое как се прави спрямо положението на белега на колелото от шпонковия канал на вала ! Нагласих всички белези както е описано и започнах да слагам ремъка ,на който също имаше белези ,като гледах белезите на ремъка да съвпадат с белезите по колелата .НО един зъб винаги ми се разминаваше ! Тъй като ГНП-то беше законтрено с двата болта М6 неговото колело неможеше да се върти ! Предположих, че там е "верният" белег и започнах да зацепвам от него ,но за да съвпаднат белезите трябваше да мръдна един зъб РВ т.е. аутодата "казва" 6 зъба назад от белега на колелото до белега на корпуса ,а на мен за да съвпадне белега на колелото с този на ремъка ми идваше 7 зъба назад ! Зацепих така - белега на шайбата на КВ съвпада с белега на ремъка , РВ 7 зъба назад а ГНП-то 3 въба напред спрямо белега на корпуса като всички белези на ремъка съвпадаха с белезите по колетата,но аванса пак беше много -с разлика около 10 градуса м/у искания и действителния !!! Ясно, че това не беше правилната центровка - край на първа част :D
                    LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                    Коментар


                      Част 2 ! След като колата пак работеше с много аванс реших да мръдна ГНП-то зъб назад спрямо белега на корпуса !Но за да мога да сложа пак белезите на ремъка да съвпадат с тези на колелата КВ също трябваше да мръдне един зъб . Т.е. пак както го описва аутодатата само че ГНП-то е с разлика от един зъб ! Пъпката на КВ сочи почти "6 часа" а белега е на "9 часа" Ето така ;
                      Прикачени файлове
                      LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                      Коментар


                        РВ и ГНП-то са 6 зъба назад от белена на колелото на РВ спрямо белега на корпуса След като запалих действителния аванс пак беше повече около 3-4 градуса спрямо искания !Затова разхлабих болтовете който прикрепят ГНП-то към корпуса (отпред са 3 а отзад 2) сложих си лаптопа на удобно място и започнах да мурдал леко ГНПто да видя накъде ще почне да намаля аванса ! ГНП-то трябваше да се мръдне напред към двигателя и аванса почна да намалява ! Намалябвах аванса докато искания и действителния са изравниха ,след това затегнах и сглобих !
                        Прикачени файлове
                        LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                        Коментар


                          Ако имаше инструмент за блокиране на КВ щеше да е много по-лесно !Незнам дали и сега съм на правилната центровка ,но е факт че колата пали,работи и върви страхотно ! Ето как застава демпферната шайба след моето зацепване когато колелото на РВ и ГНП-то са на белезите описани в аутодатата ,като ГНП-то е един зъб напред спрямо белега на корпуса и белега на колелото( аутодатата пише 3 а аз го зацепих на 4 ) Знам, че на бензиновите двигатели по белега на тази шайба и скалата на капака със стробоскопа се гледа аванса и при това положение на шайбата би трябвало 1-ви цилиндър да е на ГМТ ,но дали е така незнам !!
                          Прикачени файлове
                          LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                          Коментар


                            Имам един чертеж на инструмента който законтря КВ но незнам дали е същия ! Ако някой разполага с инструмента ето чертежа да сравните и ако е същия да си го поръчам дами го изработят ! Или пък ако се продава някъде да си купя! То се продават де ама дали е същото http://zimber-tools.eu/setting-locki...bertools_eu_en
                            Прикачени файлове
                            LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                            Коментар


                              Мисля че отворите не са на правилното място.

                              Коментар


                                Проблема с отворите е решен много елементарно, обаче тука са 4 отвора, а като гледам на колегата му трябва с 6 отвора. Вече съм го използвал този фиксатор в този му вид + една допълнителна планка с 2 отвора. Може да се изработи планка с няколко допълнителни отвора за различни модели. Обаче трябва да се вземат точните размери. Желателно е да се направи и дистанционна шайба, която да се постави между фиксатора и шайбата на коляновия вал, за да има място да се разминат стария и новия ремък както е поставен фиксатора. Мисля за напред да дам на стругар да изреже от старата демпферна шайба. Но за ДВГ на колегата тоя фиксатор е неизползваем заради броя на отворите.п.п. Ако някой изяви желание, мога да дам точните размери на тази допълнителна планка и инструкции как се използва комплекта. Става за 1.9 TD и 1.9 JTD на ФИАТ. Тестван е на TD100 и JTD115.
                                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                                Коментар

                                Working...
                                X