Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Последователност при зацепване на ангренаж ???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Последователност при зацепване на ангренаж ???

    Колата е Браво 1.9ТД 75 и днес направо се увъртях със зацепването на ангренажния ремък ! Тъй като на коляновия вал няма белег съм си направил а разпределителния вал и ГНП-то си ги застопорявам по белезите ! Законтрям колелото на ГНП-то с два болта и то не мърда ! Слагам ремъка първо на него после на коляновия вал и накрая на разпределителния но като натегна обтяжната ролка и превъртя коляновия вал се получава разлика от половин зъб !Няма нагласяне !Днес си играх повече от 3 часа и това е както и да го зацепвам все си има разлика около половин зъб ! Вече се чудя дали проблема не е в ремъка щото е на 20000км. и пак него си слагам да не би да се е поразтегнал 3-4 мм и затова да се получава тази разлика при зацепването ! Има ли някаква последователност при зацепването ??? Днес стигнах до извода че трябва така да се слага ремъка че хлабавата част да остане при обтяжната ролка ! Но още ми е много ясно !!!
    LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

    #2
    Почваш от помпата, пазпределителния вал, коляновия вал и стягаш. По този метод хлабината остава вече в обтяжната ролка и няма да има проблеми.
    Ex: Alfa Romeo 156 1.8ТS
    Ex: Fiat Bravo 1.4 12V 80 к.с.

    Коментар


      #3
      Утре ще пробвам и така !Проблема е че в тази полседователност немога да вкарам ремъка в шайбата на коляновия вал защото има борд а ремъка вече е доста опънат когато се слага в тази последователност !
      LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

      Коментар


        #4
        Вземи някой да ти помага и да ти държи ремъка на ГНП за да не се охлабва докато го слагаш. Почваш от помпата, разпределителния вал, коляновия вал, слагаш го на обтяжната ролка и чак тогава на водната помпа и си готов.
        Ex: Alfa Romeo 156 1.8ТS
        Ex: Fiat Bravo 1.4 12V 80 к.с.

        Коментар


          #5
          Какво значение има как го слага и от къде на къде. Важното е след като го опъне да е на белезите. А къде се получава тази разлика от половин зъб, да не е на колелото което ти си белязал.

          Коментар


            #6
            chaveto написа:
            Какво значение има как го слага и от къде на къде. Важното е след като го опъне да е на белезите. А къде се получава тази разлика от половин зъб, да не е на колелото което ти си белязал.
            Да точно на коляновия вал се получава разликата !Помпата си стои на белега защото е законтрена Разпределителния вал сищо си идва на белега само долу наколяновия вал измества около половин зъб !Иначе се вала превърта и буталата и клапаните не се срещат Виждам че в аутодата има някакъв инструменнт с който се законтря и коляновия вал да не мърда !
            LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

            Коментар


              #7
              Да законтриш коляновия вал да не мърда, ами викаш някой да ти помага и го караш да включи на 5-та скорост и да държи здраво спирачката. По този начин си имаш застопорен вал. И според мен няма значение как се поставя ремъка, важното е да, е на белези и да се опъне правилно, и след като направи два оборота за проверка пак да си е на белези с правилна обтегнатост.

              Коментар


                #8
                При поставяне на стар ремък без инструмента, който си видял в Аутодата няма да можеш да сложиш правилно ремъка.Ако слагаш чисто нов ремък на него има белези за всяка една от шайбите - помпата и двата вала. Трябва да внимаваш кой белег за коя шайба е, например на коляновият вал белега маркира падина на ремъка и съответно на шайбата на вала е маркиран зъб. Щом искаш да използваш старият ремък най-лесният начин е да си прекопираш върху него белезите от нов, например в някой магазин за авточасти ако се съгласят.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  виж белега на маховика да сочи 0.Сложи колата на 5-та прибутай я докато белега на маховика застане срешу 0,дръпни ръчната,нагласи другите белези и опъвай.После вдигни я на крик и на 5-та превърти колелото така че двигателя да направи няколко оборота,провери пак зацепването и си капитан.Значи аз съм с ТД 100 и така я зацепвам предполагам че и при тебе има белег на маховика.Между другото в аутодатата за мойта дават че е нормално малко отклонение в белега на разпр.вал с някакви си градуси.

                  Коментар


                    #10
                    javor68 написа:
                    Значи аз съм с ТД 100 и така я зацепвам предполагам че и при тебе има белег на маховика.Между другото в аутодатата за мойта дават че е нормално малко отклонение в белега на разпр.вал с някакви си градуси.
                    Моторите са еднакви. Разлики: Турбина , интеркулър, ГНП - ТД75 и ТД125 - Бош а при ТД100 - Лукас и дюзи. Колкото до отклонението в белега на разпр. вал, проверих моя ремък след пробег около 30 000 км., няма абсолютно никакво разминаване, и според мен не би трябвало да има . Половин зъб отколонение на белег на ГНП или разпределитлен вал е равен на едн зъб грешка на коляновия вал
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      ilko-gd написа:
                      ...... Щом искаш да използваш старият ремък най-лесният начин е да си прекопираш върху него белезите от нов, например в някой магазин за авточасти ако се съгласят.
                      И единствения разумен според мен!
                      ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                      ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                      Коментар


                        #12
                        Ремъка никога не се разтяга с повече от части от милиметъра, а не с 3-4 мм.- нещо бъркаш с белезите- дали са на зъб или на падина на ремъка и като направиш после 2 оборота пак да са си там- това е, успех.
                        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                        Коментар


                          #13
                          Грешката на колегата че зацепва по белезите на капака а не на ремъка!
                          ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                          ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                          Коментар


                            #14
                            javor68 написа:
                            виж белега на маховика да сочи 0.Сложи колата на 5-та прибутай я докато белега на маховика застане срешу 0,дръпни ръчната,нагласи другите белези и опъвай.После вдигни я на крик и на 5-та превърти колелото така че двигателя да направи няколко оборота,провери пак зацепването и си капитан.Значи аз съм с ТД 100 и така я зацепвам предполагам че и при тебе има белег на маховика.Между другото в аутодатата за мойта дават че е нормално малко отклонение в белега на разпр.вал с някакви си градуси.
                            Така няма да фиксира коляновия вал, защото има луфтове в скоростната кутия и диференциала, които неможе да избегне. А те са достатъчни за поне един зъб отклонение. Ето какъв фиксатор си направих аз, но несъм го тествал.
                            Прикачени файлове
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #15
                              Ако на шайбата на коляновият вал има белези. Колегата да я сложи, да закара на ГМТ след това да я свали и да бележи тогава малкото колело. Така би трябвало да е точно. Имай си на предвид, че ако на малката шайба ти бяга с 4мм то като сложиш по голямата ще избяга сигурно с 10мм.

                              Коментар

                              Working...
                              X