От заглавието колеги ви стана ясно сигурно,че и мен не ме подмина това .Оня ден тъкмо отивам да взема една кака от м.с черно море и на правата ядец .От прочетеното във форума ми е ясно,че е въпросния датчик,но аз с бяла риза и бял панталон даже не ми се откачаше буксата която е завряна под динамото за да пръсна малко спрей,щото съм чувал,че понякога правел бели и в контактните букси .Изчаках около 30минути и запалих-минах около 3-4км и пак угаснах .На четвъртия път вече и със малко бутане я прибрах до в къщи.Купих си ВАГ-КОМ кабел и преходник за диагностика,за да се убедя на 100% че все пак е въпросния датчик.Вчера цял ден не можах да подкарам ФиатЕКУСкан-а и изказвам специялни благодарности на колегата РЕТЕР,който по тъмно след работа дойде момчето и след една настройка всичко си дойде на мястото :P .Естествено имаше записана грешка 1320,ЕГР и още две не ги запомних,но ги изтрихме.Днес пред блока на паркинга намерих 6 тротоарни плочки и като вдигнах на крик поставих на предните колела съответно по 3 плочи за да може малко да се повдигне и да легна отдолу да огледам.Колко излишни боклуци съм свалил около двигателя,ама Талянеца слагал всевъзможни още такива за да ти се стъжни максимално животеца като вземеш да сменяш консуматив примерно какъвто се води този датчик.Не на празно попитах в некой друг сервиз колко ще ми вземат за смяната и ми казаха само за труд около 50-60лв т.е колкото цената приблизително на датчика .Та лягам отдолу и виждам буксата му отива зад динамото,но закопчано кабелчето му за да не се мандахерца за една огромна пластмаса държаща се на болт 8мм до стойката на динамото.Естествено развиване на стойката,която както казах има само едно копче,което придържа кабелчето на датчика да не избяга незнайно накъде!След това последва премахването на още една излишна пластмаса над динамото обаче,която няма пък абсолютно никаква роля никъде или може би играе нещо като калник.Тя се държеше на две болтчета 6мм,но докато ги развия си обелих пръстите отвсякъде.С премахването и вече можеше да бръкна не спокойно де,но вече да не пипам по интуиция,аи да гледам като откачам буксата отгоре.При вече откачена букса пак се наврях отдолу и със еврейска звездичка свалих датчика.Опирам се с дясната ръка в задния край на динамото за да се избутам напред и да огледам на светло вече сваления датчик какво представлява.И в момента на опрането се чувства как предпазната пък пластамаса,която също не се знае какво точно предпазва динамото,защото е цялата надупчена трака като ...а бе все едно ролка на пистовия ремък.Аз се чудя отде го имаш този дразнещ шум на празен ход то отде било .Развиване с глухо ключе 13 на кабела,който идва от стартера и отива в динамото и със глухо 8 едно кабелче,което мисля е за контролната лампа.Самата пластмаса отзад на динамото се държи уж на три импровизирани зъбчета,от които две бяха се счупили-явно от самото нагряване на динамото евтината пластмаса беше станала чуплива.Като я свалих от динамото изпадаха доста боклуци,защото гадната пластмаса ги е задържала и те не са могли да изпадат .Забърсване на динамото до метален блясък и изолиране старателно на двата кабела с изолирбанд.Всичко светна така както на мен винаги ми се е искало да ми изглежда двигателя.Следва вземане на датчика под ръка и малко ходене с приятел по магазините из Бургас с неговата кола за да търся по евтин датчик,че в момента съм скъсан като вестник "Дума" .Във Аутохит където съм работил известно време нямаше.В Манипекс момчето два часа се кьори в компа и накрая вика има два вида и двата на ЕРА,но единия оригинален струва 79лв ,а другия 34лв :D .Викам му дай да скивам тоз от 34 кинта и да го сравня оня вика момент-и като пресече улица Сан-Стефано точно срещу техния магазин,където продават части за стартери,динама,електоники разни,а самия магазин се казва ФУГО ми донесе датчика.Разгледах го само,защото исках да проверя и в другите магазини може някъде да е по-евтин,а и ползвам големи отстъпки.От там в Косер-64лв на ФАЦЕ .Следва АутоПлюс два вида и двата на БОш-81лв и 88лв-а сега де .Оттам в Евро 07,където също съм бачкал малко и мога да ползвам значителни отстъпки,момчето вика имаме два вида единия "ОригиналдЪ"Италиянски ЕПС за 54лв,т.е точно колкото на АХМ или Христо,който прекупува от Евро 07 и го предпродава на нас балъците .Другия вид беше ЕРА,като ми вика,че са китайски,но цената му не беше 34.15лв както във ФУГО,а 51лв и някакви стотинки .СВАЛЕНИЯ ЛИчНО ОТ МЕН ДАТчИК БЕшЕ БОш .Утре съм на работа и с линейката ми остава да обиколя още Тех-ко,Елиткар и някои други магазинчета поне да използвам безплатно транспорта. П.П Въпроса ми към по-компетентните колеги е какъв модел датчик да взема и те като са сменяли какъв модел са сложили?Има ли колеги сложили Китайските ЕРА,защото по разбираеми причини везните натам клонят,естествено заради ниската цена.Има ли колега със сменен датчик и да е отказал наскоро?Моля споделете впечатления,защото утре трябва да го купя,защото колата стои пред блока с вдигнати предни колела и муцуна гледаща звездите :D .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Датчик положение колянов вал
Collapse
X
-
Итане, можеш ли да дадеш оригиналния номер на частта, която си свалил от колата си? Ако няма оригинален, то поне номерът по Бош - сигурно го има отпечатан някъде.Така като чета май нещо друго си свалил, защото датчика на коляновия вал, който всъщност следи маховика е далеч от алтернатора. Или аз нещо не разбирам или някъде има грешка.
Коментар
-
Airfan написа:Итане, можеш ли да дадеш оригиналния номер на частта, която си свалил от колата си? Ако няма оригинален, то поне номерът по Бош - сигурно го има отпечатан някъде.Така като чета май нещо друго си свалил, защото датчика на коляновия вал, който всъщност следи маховика е далеч от алтернатора. Или аз нещо не разбирам или някъде има грешка.EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Колеги да помогнете малко,ако знаете нещо защото и аз вече се обърках с този датчик .Отивам днес сутринта на магазина,който се намира на крачка от нас за китайкия ЕРА,но продавача вика няма такъв датчик за 34.15лв.Как викам да няма оня ден момчето от отсрещния магазин го взе от вас,аз отворих кутията и го видях.Гледа пак 1 час в компа и вика имам го,но на 37.70лв,но е в магазина във Велико Търново и ще дойде може би най-рано вторник.Накрая вече и аз вбесен какво погледна на рафта и го видя въпросния датчик.Отворихме го сравнихме с моя,който си носех с мен-същия на пръв поглед-обаче магазинера вика този е на 900 ОМА,а за Мареа ЖТД 105к.с излиза,че трябва да е на 970 ОМА и той струва 37.70лв и ще дойде както ти казах най-рано вторник.Естествено,не ми дава да пробвам този датчик от 34.15лв на 900ОМА и като покарам малко,ако изгасна да му го върна.Интересно обаче като ходих до ЕВРО 07 там го продават същия датчик както бях писал на 51лв.Сложих засега стария Бошов датчик,защото колата стои от два дена на трупчета.Отварям сега форума и гледам датчиците,които ни продава Христо ЕПС и Хофер са на 900 ОМА ... Въпрос към електричарите:Какво би станало,ако купя този датчик на 900 ОМА,а за колата трябва да е на 970 ОМА? И обратното какво ще стане,ако датчика е за 970 ОМА, а на колата е 900? Моля за вашето съдействие.EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
По принцип няма голямо значение съпротивлението + - няколко ома. Важното е какво ЕДН дава датчика. А това зависи от броя навивки. Ако са успяли да съберат количеството нужен брой навивки китайците с по дебел емайлиран проводник от оригинала, ще има по ниско съпротивление и обратно. Въпрос на производствен толеранс.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар