Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

дълбок размисъл...............

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    дълбок размисъл...............

    ТАКА!!! Дълбото разсъждавам по един проблем.1. Колата ми(FIAT BRAVO 1.9TD 100) усетих че няма мощност.когато тръгна да изпреварвам или смачкам гаста тя не се изтрелва(малко силно казано) а се чуди.Закарах я на майстор.Премери налягането на колектора което показа .4-.5 каза че било нормално да е 1.04 и установи че турбото е заминало.Накарах го да премери налягането на мотора показа 32 на цилиндър.Нормално! Пратих турбото за диагностика във варна, оттам ми казаха че е добре не се нуждае от никакъв ремонт.Сложихме пак турбото и покава пак същите резултати.Майстора продължава да твърди че е турбото.2.Моето расъждение какво е.Знам че турбо компресора вкарва принудително выздух.Но в случая тои не вкарва достатъчно.Аз си мисля че турбото щом е здраво и не вкарва необходимия въздух то трябва да се дължи на нещо друго.което е..........................а) помпаб) турбо компресорв) друго което е........................г) обади се на............................
    Bravo 1.9 TD/100

    #2
    Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      johnfound написа:
      Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.
      това не го разбрах.
      Bravo 1.9 TD/100

      Коментар


        #4
        dvrender написа:
        johnfound написа:
        Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.
        това не го разбрах.
        Сега, по принцип турбото вдига толкова повече налягане, колкото повече изгорели газове има, тоест колкото по-натоварен е двигателя. Обаче винаги има някаква граница на налягането, която не бива да се преминава. Затова на всички двигатели с турбо има регулатор, който регулира налягането на въздуха след турбото. Това, което аз съм виждал, тредставлява пружинен клапан, който се отваря при дадено налягане и започва да връща част от напомпания въздух обратно на входа на турбината. Ако този клапан не е изправен може да отваря при много ниско налягане.
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          johnfound написа:
          dvrender написа:
          johnfound написа:
          Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.
          това не го разбрах.
          Сега, по принцип турбото вдига толкова повече налягане, колкото повече изгорели газове има, тоест колкото по-натоварен е двигателя. Обаче винаги има някаква граница на налягането, която не бива да се преминава. Затова на всички двигатели с турбо има регулатор, който регулира налягането на въздуха след турбото. Това, което аз съм виждал, тредставлява пружинен клапан, който се отваря при дадено налягане и започва да връща част от напомпания въздух обратно на входа на турбината. Ако този клапан не е изправен може да отваря при много ниско налягане.
          това значи ли че диагностиката която ми правиха в сервиза във варна не е вярна че турбото е наред така ли?
          Bravo 1.9 TD/100

          Коментар


            #6
            dvrender написа:
            това значи ли че диагностиката която ми правиха в сервиза във варна не е вярна че турбото е наред така ли?
            Не, непременно. Клапана може да е външно устройство и да е някъде по въздуховодите. Наистина не знам подробности, тук трябва да се изкажат хора, които познават този или подобен двигател. Аз пиша от чисто логическа гледна точка и от общи представи за работата на турбинирани двигатели. Мога да посъветвам справка с литература ако има такава или поне внимателно оглеждане на елементите на колата и анализ на устройството на въздушната система. Когато е ясно кое какво е, тогава и анализа на проблемите е по-лесен. Успех.
            Fiat Ritmo 105TC
            1600cc 105к.с.

            Коментар


              #7
              колега какво точно имаш в предвид че не се изтрелва? че няма раз ли? попринцип и аз съм с същия двигател и да ти кажа ако не я вкараш в обороти не се изтрелва толко мн незнам дали нещо се бъркам ама тоя двигател може да се изтрелва само при по високи обороти около 2500-3000 може и да греша говоря от наблудение иначе нищо не разбирам
              Fiat Bravo 1.9 TD100

              Коментар


                #8
                Anaboliy написа:
                колега какво точно имаш в предвид че не се изтрелва? че няма раз ли? попринцип и аз съм с същия двигател и да ти кажа ако не я вкараш в обороти не се изтрелва толко мн незнам дали нещо се бъркам ама тоя двигател може да се изтрелва само при по високи обороти около 2500-3000 може и да греша говоря от наблудение иначе нищо не разбирам
                Разбира се, че е така! Турбото работи активно над 2 200 оборота
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #9
                  dvrender написа:
                  това значи ли че диагностиката която ми правиха в сервиза във варна не е вярна че турбото е наред така ли?
                  Ако сервиза е UNITECH няма как да са сбъркали колега. Познавам го собственика. По-добри от тях във Варна няма. Дори и Автотрейд си дават за ремонт турбините при тях.
                  Alfa Romeo 166 2,4 JTD
                  Lancia Y

                  Коментар


                    #10
                    Не се сещам твоя двигател има ли интеркулер или не, но все е дно - ако турбото е наред а няма налягане - провери много внимателно всичко от изхода на турбото до входа му в двигателя - може да "издиша" някъде "по трасето"..

                    Коментар


                      #11
                      И аз съм забелязал,че ако не е над 2000 оборота колата не дърпа, но това според мен си е нормално, щото ти като я вкараш в обороти тя си качва скоростта и после си вкарваш по-горна предавка и си караш нормално около 2000 оборота.А бе на вас пушат ли ви дизелите над 2500 оборота? При мен ми пуши и не мога да разбера това нормално ли е или не?

                      Коментар


                        #12
                        И при мен колата се замисля при първоначално подаване на газ, но от 2500 об. някъде се изстрелва много яко. Точно при големи обороти и пропушва. Относно пушенето, когато дълго време карам само градско, пове пуши при изрязване. Наскоро ми се наложи по-голям преход извънграда 500-600 км. Сега непуши. И аз се чудя нормално ли е това? (Колата е Брава ТД100)

                        Коментар


                          #13
                          Аз питам дали изпушват над 2500 оборота, щото имаше някаква подобна тема за изпушването скоро и един пич каза,че дори и да я изрязвал не му пушела. И тогава обесняваше,че може би помпата качва повече нафта и затова изпушва. Трябвало настройка на помпата. Това му изказване ме накара да се замисля дали не трябва да си закарам Брадвата на сервиз за настройка точно на помпата. Забелязвам,че имам една идея забавяне от времето на натискане на газта. Какво ще кажете вие?

                          Коментар


                            #14
                            doofiat написа:
                            Аз питам дали изпушват над 2500 оборота, щото имаше някаква подобна тема за изпушването скоро и един пич каза,че дори и да я изрязвал не му пушела. И тогава обесняваше,че може би помпата качва повече нафта и затова изпушва. Трябвало настройка на помпата. Това му изказване ме накара да се замисля дали не трябва да си закарам Брадвата на сервиз за настройка точно на помпата. Забелязвам,че имам една идея забавяне от времето на натискане на газта. Какво ще кажете вие?
                            И при мене е така колега, та и аз се замислих след прочитането на оная тема за настройка на помпата.
                            Alfa Romeo 166 2,4 JTD
                            Lancia Y

                            Коментар


                              #15
                              doofiat написа:
                              И аз съм забелязал,че ако не е над 2000 оборота колата не дърпа, но това според мен си е нормално, щото ти като я вкараш в обороти тя си качва скоростта и после си вкарваш по-горна предавка и си караш нормално около 2000 оборота.А бе на вас пушат ли ви дизелите над 2500 оборота? При мен ми пуши и не мога да разбера това нормално ли е или не?
                              И при мен пушляви при "изрязване". Чудя се обаче, къде да я карам за диагностика на помпата... в София само за Супер дизел се сещам, а за там съм чел противоречиви мнения.
                              Frontera Sport, X20SE март 1998

                              Коментар

                              Working...
                              X