Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD - Common rail Принцип на работа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    chaveto написа:
    Какво би се случило ако примерно дизела работеше на 6000 об/м.
    А при 6к дали ще има време да изгори сместа или да пръсне еди колко си пъти....................
    Да напипа тънкото място-няма време.Сместа при дизеловия двигател се приготвя и запалва за около 50-60градуса завъртане на коляновия вал докато при ’щилките" това време е около 300-340градуса а и освен това сместа е готова още в инжекциона.Принципно при старите дизели с предкамера смесобразуването беше за сметка на движението на въздуха със завихряне.При новите системи смесообразуването е за сметка на високото налягане на впръскване.Ако се повишат оборотите прекалено ще има горене и през разширителния такт,с което топлината вместо полезна работа отива в доста по голям процент към охладителната уредба.Принцина на работа на бензиновия двигател е горене при постоянен обем,а при дизела при постоянно налягане.Защо обаче при последните поколения Комън-Рейл се забелязва намаляване на максималните обороти,като самите системи са много по-прецизни от първото поколение и позволяват чУВСТВИТЕЛНО по-финно разпрашаване на нафтата и следователно по-бързо горене около ГМТ?
    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

    Коментар


      #32
      Airfan написа:
      chaveto написа:
      Какво би се случило ако примерно дизела работеше на 6000 об/м.
      А при 6к дали ще има време да изгори сместа или да пръсне еди колко си пъти....................
      Абе до 5200 об/мин при JTD105 проблеми няма.
      Виждал съм Алфа 156 ЖТД 1.9 бутната с цел експеримент от мапер тук в Бургас да удря прекъсвача на 6000 об/м .Имаше и доста механични промени по нея обаче-олекотен(плътен) маховик и допълнително разстърган,олекотен колянов вал с демпферна шайба,олекотени и до грам не раличаващи се една от друга мотовилки,олекотени бутала.Ся колко е издържал мотора незнам,защото не съм го виждал скоро пича,може и да е гръмнал нейде,но много вървеше това чудо
      EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

      Коментар


        #33
        Наистина се заформя интересна дискусия .. та - продължавам: Кой и защо управлява променливата геометрия? Предполагам ЕКУ чрез вакуум помпата променя ъгъла на лопатките на турбото. И защо? В зависимост от желаната мощност (педала на газта) ЕКУ казва колко въздух искаме за да получим макс от мотора и съответно управлява чрез вакуум турбината. Така ли е?И ако "ДА" това е една идея напред -тире- ако искаме мощност в ниските обороти - ще имаме повече кислород а нафта болИ ако "ДА" ква е разликата във високите обороти? Нали като количество за оборот сместа е една и съща за даден въртящ момент? Що да ни трябва по-малко в случая въздух? Не би ли следвало да е пак толкова? И от тук - нямам нужда от променлива геометрия...И ако "ДА" защо тогава е необходимо соленоида да има мембрана?! Мембраната нали мести въздух .. пералнята ми има мембрани и така разбира колко вода има в казана ... Слагам 1 ел клапан който да ползва вакуум помпата и да променя ъгъла на лопатките. Множество неща не са ми ясни по JTD всички твърдят че е много добър мотор. ОК съгласих се. Само да добавя, че е и много скъп Искам да знам кво става там отпред! Относно комон рейл системата нещата ми изплуват на фокус но това е една част от двигателя, която няма да работи пълноценно ако 95 други части или системи не са в час. Коммон рейл - обща тръба. колко роматично. обща с много по-голям диаметър за да има дебит и това е. идеята е проста но изпълнението сложно. Как се управлява инжектор? По ток или по напрежение? Би следвало да е по напрежение защото ако управляваме по ток - инертноста на кабелите до инжектора ще дадат отражение на работата във високите обороти .. и не само това. Всичко.После: ЕГР. ама тва е друга тема екология: до колкото знам тва работи само в моменти когато педала на газта не иска конски сили .. тва е върха. Идея върха. Като не ти требе сила за кво да цапаш градът дето децата ти живеят ...и така .. дано да съм по-ясен вече .. знам че двигателя върти коуеуетата .. ама и едно магаре може да върти колелетата на каруцата!
        Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

        Коментар


          #34
          itan75 написа:
          Airfan написа:
          chaveto написа:
          Какво би се случило ако примерно дизела работеше на 6000 об/м.
          А при 6к дали ще има време да изгори сместа или да пръсне еди колко си пъти....................
          Абе до 5200 об/мин при JTD105 проблеми няма.
          Виждал съм Алфа 156 ЖТД 1.9 бутната с цел експеримент от мапер тук в Бургас да удря прекъсвача на 6000 об/м .Имаше и доста механични промени по нея обаче-олекотен(плътен) маховик и допълнително разстърган,олекотен колянов вал с демпферна шайба,олекотени и до грам не раличаващи се една от друга мотовилки,олекотени бутала.Ся колко е издържал мотора незнам,защото не съм го виждал скоро пича,може и да е гръмнал нейде,но много вървеше това чудо
          според моите скроми разбирания този е тъпунгер с пари. защото дизела е гориво, което се пали чрез самовзривяване... а не чрез запалване и то много бързо ако имаш 2 свещи например!!! . и съответно ако тоз "маппер" смята че 5 етажна сграда с инженери които си струват парите не са измислили дизелов двигател за F1 ела да те черпя 1 бира. на бенза тва му е преимуществото пред дизела. бързото отдаване на мощност. бързината. а дизела залага от край време на вътрящ момент. демек на силата.. и на икономичността и прословутата Екологичност в последно време ..Всъщност не исках да обидя човека .. но той греши в концепцията.
          Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

          Коментар


            #35
            За Ф1 може и да няма ама на Люман дизела мачка наред А там се кара така http://www.youtube.com/watch?v=paClR...ture=feedfДа екуто казва кога и с колко да надува турбината. Управлението на турбината няма значение дали ще е с вакум или направо електрическо. Горивото не ти е еднакво, то зависи от налягането и времето за което се подава. Това също го определя ЕКУ.

            Коментар


              #36
              stooes написа:
              Наистина се заформя интересна дискусия .. та - продължавам: Кой и защо управлява променливата геометрия? Предполагам ЕКУ чрез вакуум помпата променя ъгъла на лопатките на турбото. И защо? В зависимост от желаната мощност (педала на газта) ЕКУ казва колко въздух искаме за да получим макс от мотора и съответно управлява чрез вакуум турбината. Така ли е?И ако "ДА" това е една идея напред -тире- ако искаме мощност в ниските обороти - ще имаме повече кислород а нафта болИ ако "ДА" ква е разликата във високите обороти? Нали като количество за оборот сместа е една и съща за даден въртящ момент? Що да ни трябва по-малко в случая въздух? Не би ли следвало да е пак толкова? И от тук - нямам нужда от променлива геометрия...И ако "ДА" защо тогава е необходимо соленоида да има мембрана?! Мембраната нали мести въздух .. пералнята ми има мембрани и така разбира колко вода има в казана ... Слагам 1 ел клапан който да ползва вакуум помпата и да променя ъгъла на лопатките.
              Колега още си на изходна позиция.Прочете ли изобщо това което ти пратих?Разрови се из нета и чети на воля.Сега поне заеш какво търсиш,нали?
              stooes написа:
              Коммон рейл - обща тръба. колко роматично. обща с много по-голям диаметър за да има дебит и това е. идеята е проста но изпълнението сложно. Как се управлява инжектор? По ток или по напрежение? Би следвало да е по напрежение защото ако управляваме по ток - инертноста на кабелите до инжектора ще дадат отражение на работата във високите обороти .. и не само това. Всичко.
              Ама карай ги нещата по ред де.От турбото скочи на инжекторите и тоците и напреженията.Искаш за 1 ден всичко да знаеш а?Изобщо не си по-ясен вече и за мен тая тема е абсолютно безсмислена.Който иска да знае за комън рейл системата или каквато и да е била друга дизелова или бензинова система има си начин и място за това.Но ти сам трябва да го направиш това а не да чакаш някой да ти го напише,препише.Плюс това не вярвай на 100% на всичко написано тук.Да не останеш объркан в един момент.Да взема и аз да пусна една тема: Искам да знам всичко за MultiAir системата на Фиат.

              Коментар


                #37
                Добре, де чувствай се свободен да не пишеш тук. Никой не те кара насила да ми помагаш да разбера колко съм неук. Запази си знанията за себе си нямам нищо против.Както и да е.
                Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

                Коментар


                  #38
                  chaveto написа:
                  За Ф1 може и да няма ама на Люман дизела мачка наред А там се кара така http://www.youtube.com/watch?v=paClR...ture=feedfДа екуто казва кога и с колко да надува турбината. Управлението на турбината няма значение дали ще е с вакум или направо електрическо. Горивото не ти е еднакво, то зависи от налягането и времето за което се подава. Това също го определя ЕКУ.
                  Е кое мачка - другите дизели все пак няма място за сравнение на прототипите с GT, GT2 класа, все едно да сравняваш F1 с WTCC.
                  FIAT Bravo 1.9 JTD GT 105ps

                  Коментар


                    #39
                    stooes написа:
                    според моите скроми разбирания този е тъпунгер с пари. защото дизела е гориво, което се пали чрез самовзривяване... а не чрез запалване и то много бързо ако имаш 2 свещи например!!! . и съответно ако тоз "маппер" смята че 5 етажна сграда с инженери които си струват парите не са измислили дизелов двигател за F1 ела да те черпя 1 бира. на бенза тва му е преимуществото пред дизела. бързото отдаване на мощност. бързината. а дизела залага от край време на вътрящ момент. демек на силата.. и на икономичността и прословутата Екологичност в последно време ..Всъщност не исках да обидя човека .. но той греши в концепцията.
                    Разсъжденията са ти малко грешни.Обясни какво е различното между това бързо отдаване на мощност и бавно отдаване на сила?Има ли значение дали ти за един час ще пренесеш 100 пъти по 1 килограм камъни (общо 100кг) от едно място на друго или аз ще се тътря със 100кг един час и накрая пак ще са преместени.Кой ще е свършил повече работа тогава - ти който жужиш като пчеличка или аз който влача като танкер? Искам да видя отговора на този въпрос и тогава ще го коментираме.@vicoolИма разлика и трябва да се прави такава.А предишното ти мнение в тази тема няма (за разликата в дебитомерите) няма абсолютно нищо общо както си го написал.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #40
                      Във високо скоростни състезания се търси бързина пъргавина еластичност а при преместване на големи товари не. Там се търси сила. Не вярвам да има бензинов танкер, но бензинови моторни лодки бол ..И двамата е възможно да вършите една и съща работа но по различен начин. Един килограм памук ли тежи повече от един килограм желязо?както и да еedit:Чувствам се излишен и съм на границата да спра да пиша тук. По всичко личи че неколцина форумци сте се обединили като тартори и всепризнати разбирачи. Затова съм на границата да приема, че това не е свободен форум, където взаимно си помагаме нещо коренно различноБез лоши чувства, единствено огорчение.Всичко най добро!
                      Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

                      Коментар


                        #41
                        stooes написа:
                        Във високо скоростни състезания се търси бързина пъргавина еластичност а при преместване на големи товари не. Там се търси сила. Не вярвам да има бензинов танкер, но бензинови моторни лодки бол ..И двамата е възможно да вършите една и съща работа но по различен начин. Един килограм памук ли тежи повече от един килограм желязо?както и да еedit:Чувствам се излишен и съм на границата да спра да пиша тук. По всичко личи че неколцина форумци сте се обединили като тартори и всепризнати разбирачи. Затова съм на границата да приема, че това не е свободен форум, където взаимно си помагаме нещо коренно различноБез лоши чувства, единствено огорчение.Всичко най добро!
                        Това дали някой иска и има желание да пише в някакъв вид форум си е личен избор.Ти питаш нещо и ти се отговаря. Оги малко по-нагоре също ти е написал общо взето какво се случва.Ако имаш конкретен въпрос, който не си наясно с него питай конкретно и ще получиш отговор.Поздрави.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #42
                          BO написа:
                          stooes написа:
                          според моите скроми разбирания този е тъпунгер с пари. защото дизела е гориво, което се пали чрез самовзривяване... а не чрез запалване и то много бързо ако имаш 2 свещи например!!! . и съответно ако тоз "маппер" смята че 5 етажна сграда с инженери които си струват парите не са измислили дизелов двигател за F1 ела да те черпя 1 бира. на бенза тва му е преимуществото пред дизела. бързото отдаване на мощност. бързината. а дизела залага от край време на вътрящ момент. демек на силата.. и на икономичността и прословутата Екологичност в последно време ..Всъщност не исках да обидя човека .. но той греши в концепцията.
                          Разсъжденията са ти малко грешни.Обясни какво е различното между това бързо отдаване на мощност и бавно отдаване на сила?Има ли значение дали ти за един час ще пренесеш 100 пъти по 1 килограм камъни (общо 100кг) от едно място на друго или аз ще се тътря със 100кг един час и накрая пак ще са преместени.Кой ще е свършил повече работа тогава - ти който жужиш като пчеличка или аз който влача като танкер? Искам да видя отговора на този въпрос и тогава ще го коментираме.@vicoolИма разлика и трябва да се прави такава.А предишното ти мнение в тази тема няма (за разликата в дебитомерите) няма абсолютно нищо общо както си го написал.
                          ОК обясни ми тогава как се нарича нещото с клапата и потенциалометара и нещото с жицата в трабата и каква работа върват.
                          FIAT Bravo 1.9 JTD GT 105ps

                          Коментар


                            #43
                            vicool написа:
                            ОК обясни ми тогава как се нарича нещото с клапата и потенциалометара и нещото с жицата в трабата и каква работа върват.
                            И двете се наричат дебитомери, просто начина по който измерват количеството въздух е различен. Това няма общо дали автомобила е бензинов, дизелов и т.н.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #44
                              Поради характера на пълненето с въздух на турбодизеловия двигател - принудително - то трябва да се измисли друг начин за създаване на вакуум за нуждите на системите - спирачки, ЕГР, турбина. Това става чрез вакуум-помпа. Тя е монтирана в задната част на двигателя, като завършек на разпределителния вал, над термостата може да се види. Тя създава вакуум. Той, по един маркуч, захранва сервоусилвателя на спирачките, а чрез разклонения отива в един електромагнитен клапан, който се управлява от ЕКУ. ЕКУ подава сигнал на този клапан, той се отваря и вакуумът настъпва към турбината Това засмукване кара един лост да се премести, а той е свързан с лопатките и ги кара да променят ъгъла си, под който изгорелите газове ги атакуват. Ъгълът става такъв, че за единица изгорял газ - много по-силно се развърта турбината. Съответно тя започва да нагнетява по-бързо и в по-ниски обороти въздух в интеркулера и смукателния колектор. Така турбината е по-ефективна в ниски обороти спрямо обикновено турбина с постоянна геометрия
                              Ясно и просто. Колега от форума ми го обясни. Благодаря за което
                              Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

                              Коментар


                                #45
                                stooes написа:
                                Поради характера на пълненето с въздух на турбодизеловия двигател - принудително - то трябва да се измисли друг начин за създаване на вакуум за нуждите на системите - спирачки, ЕГР, турбина. Това става чрез вакуум-помпа. Тя е монтирана в задната част на двигателя, като завършек на разпределителния вал, над термостата може да се види. Тя създава вакуум. Той, по един маркуч, захранва сервоусилвателя на спирачките, а чрез разклонения отива в един електромагнитен клапан, който се управлява от ЕКУ. ЕКУ подава сигнал на този клапан, той се отваря и вакуумът настъпва към турбината Това засмукване кара един лост да се премести, а той е свързан с лопатките и ги кара да променят ъгъла си, под който изгорелите газове ги атакуват. Ъгълът става такъв, че за единица изгорял газ - много по-силно се развърта турбината. Съответно тя започва да нагнетява по-бързо и в по-ниски обороти въздух в интеркулера и смукателния колектор. Така турбината е по-ефективна в ниски обороти спрямо обикновено турбина с постоянна геометрия
                                Ясно и просто. Колега от форума ми го обясни. Благодаря за което
                                Супер това, ама с малко преработки, че има неточности.1. Дали е с принудително пълнене или без такова, все си трябва вакуум помпа, защото дизела работи в режим винаги от съвсем малко подналягане и от там нагоре. Демек не може да се създаде вакуум от двигателя, който да бъде използван в последствие. За това вакуум помпа се слага не от естество на принудително пълнене, а от естеството на работа на самия дизелов двигател.2. Като се променя ъгъла на геометрията чрез издърпване на лоста, както е обяснено, то не е важно под който ъгъла атакува лопатките на геометрията, а е важно ъгъла, който те променят, за да се атакува лопатките на турбинното колело. Защото има разлика. Както е описано горе все едно се променя самия ъгъл на лопатките на турбинното колело и друг агрегат не съществува.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X