chaveto написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD - Common rail Принцип на работа
Collapse
X
-
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
-
Airfan написа:chaveto написа:Какво би се случило ако примерно дизела работеше на 6000 об/м.EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Наистина се заформя интересна дискусия .. та - продължавам: Кой и защо управлява променливата геометрия? Предполагам ЕКУ чрез вакуум помпата променя ъгъла на лопатките на турбото. И защо? В зависимост от желаната мощност (педала на газта) ЕКУ казва колко въздух искаме за да получим макс от мотора и съответно управлява чрез вакуум турбината. Така ли е?И ако "ДА" това е една идея напред -тире- ако искаме мощност в ниските обороти - ще имаме повече кислород а нафта болИ ако "ДА" ква е разликата във високите обороти? Нали като количество за оборот сместа е една и съща за даден въртящ момент? Що да ни трябва по-малко в случая въздух? Не би ли следвало да е пак толкова? И от тук - нямам нужда от променлива геометрия...И ако "ДА" защо тогава е необходимо соленоида да има мембрана?! Мембраната нали мести въздух .. пералнята ми има мембрани и така разбира колко вода има в казана ... Слагам 1 ел клапан който да ползва вакуум помпата и да променя ъгъла на лопатките. Множество неща не са ми ясни по JTD всички твърдят че е много добър мотор. ОК съгласих се. Само да добавя, че е и много скъп Искам да знам кво става там отпред! Относно комон рейл системата нещата ми изплуват на фокус но това е една част от двигателя, която няма да работи пълноценно ако 95 други части или системи не са в час. Коммон рейл - обща тръба. колко роматично. обща с много по-голям диаметър за да има дебит и това е. идеята е проста но изпълнението сложно. Как се управлява инжектор? По ток или по напрежение? Би следвало да е по напрежение защото ако управляваме по ток - инертноста на кабелите до инжектора ще дадат отражение на работата във високите обороти .. и не само това. Всичко.После: ЕГР. ама тва е друга тема екология: до колкото знам тва работи само в моменти когато педала на газта не иска конски сили .. тва е върха. Идея върха. Като не ти требе сила за кво да цапаш градът дето децата ти живеят ...и така .. дано да съм по-ясен вече .. знам че двигателя върти коуеуетата .. ама и едно магаре може да върти колелетата на каруцата!Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
itan75 написа:Airfan написа:chaveto написа:Какво би се случило ако примерно дизела работеше на 6000 об/м.Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
За Ф1 може и да няма ама на Люман дизела мачка наред А там се кара така http://www.youtube.com/watch?v=paClR...ture=feedfДа екуто казва кога и с колко да надува турбината. Управлението на турбината няма значение дали ще е с вакум или направо електрическо. Горивото не ти е еднакво, то зависи от налягането и времето за което се подава. Това също го определя ЕКУ.
Коментар
-
stooes написа:Наистина се заформя интересна дискусия .. та - продължавам: Кой и защо управлява променливата геометрия? Предполагам ЕКУ чрез вакуум помпата променя ъгъла на лопатките на турбото. И защо? В зависимост от желаната мощност (педала на газта) ЕКУ казва колко въздух искаме за да получим макс от мотора и съответно управлява чрез вакуум турбината. Така ли е?И ако "ДА" това е една идея напред -тире- ако искаме мощност в ниските обороти - ще имаме повече кислород а нафта болИ ако "ДА" ква е разликата във високите обороти? Нали като количество за оборот сместа е една и съща за даден въртящ момент? Що да ни трябва по-малко в случая въздух? Не би ли следвало да е пак толкова? И от тук - нямам нужда от променлива геометрия...И ако "ДА" защо тогава е необходимо соленоида да има мембрана?! Мембраната нали мести въздух .. пералнята ми има мембрани и така разбира колко вода има в казана ... Слагам 1 ел клапан който да ползва вакуум помпата и да променя ъгъла на лопатките.stooes написа:Коммон рейл - обща тръба. колко роматично. обща с много по-голям диаметър за да има дебит и това е. идеята е проста но изпълнението сложно. Как се управлява инжектор? По ток или по напрежение? Би следвало да е по напрежение защото ако управляваме по ток - инертноста на кабелите до инжектора ще дадат отражение на работата във високите обороти .. и не само това. Всичко.
Коментар
-
chaveto написа:За Ф1 може и да няма ама на Люман дизела мачка наред А там се кара така http://www.youtube.com/watch?v=paClR...ture=feedfДа екуто казва кога и с колко да надува турбината. Управлението на турбината няма значение дали ще е с вакум или направо електрическо. Горивото не ти е еднакво, то зависи от налягането и времето за което се подава. Това също го определя ЕКУ.FIAT Bravo 1.9 JTD GT 105ps
Коментар
-
stooes написа:според моите скроми разбирания този е тъпунгер с пари. защото дизела е гориво, което се пали чрез самовзривяване... а не чрез запалване и то много бързо ако имаш 2 свещи например!!! . и съответно ако тоз "маппер" смята че 5 етажна сграда с инженери които си струват парите не са измислили дизелов двигател за F1 ела да те черпя 1 бира. на бенза тва му е преимуществото пред дизела. бързото отдаване на мощност. бързината. а дизела залага от край време на вътрящ момент. демек на силата.. и на икономичността и прословутата Екологичност в последно време ..Всъщност не исках да обидя човека .. но той греши в концепцията.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Във високо скоростни състезания се търси бързина пъргавина еластичност а при преместване на големи товари не. Там се търси сила. Не вярвам да има бензинов танкер, но бензинови моторни лодки бол ..И двамата е възможно да вършите една и съща работа но по различен начин. Един килограм памук ли тежи повече от един килограм желязо?както и да еedit:Чувствам се излишен и съм на границата да спра да пиша тук. По всичко личи че неколцина форумци сте се обединили като тартори и всепризнати разбирачи. Затова съм на границата да приема, че това не е свободен форум, където взаимно си помагаме нещо коренно различноБез лоши чувства, единствено огорчение.Всичко най добро!Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
stooes написа:Във високо скоростни състезания се търси бързина пъргавина еластичност а при преместване на големи товари не. Там се търси сила. Не вярвам да има бензинов танкер, но бензинови моторни лодки бол ..И двамата е възможно да вършите една и съща работа но по различен начин. Един килограм памук ли тежи повече от един килограм желязо?както и да еedit:Чувствам се излишен и съм на границата да спра да пиша тук. По всичко личи че неколцина форумци сте се обединили като тартори и всепризнати разбирачи. Затова съм на границата да приема, че това не е свободен форум, където взаимно си помагаме нещо коренно различноБез лоши чувства, единствено огорчение.Всичко най добро!A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:stooes написа:според моите скроми разбирания този е тъпунгер с пари. защото дизела е гориво, което се пали чрез самовзривяване... а не чрез запалване и то много бързо ако имаш 2 свещи например!!! . и съответно ако тоз "маппер" смята че 5 етажна сграда с инженери които си струват парите не са измислили дизелов двигател за F1 ела да те черпя 1 бира. на бенза тва му е преимуществото пред дизела. бързото отдаване на мощност. бързината. а дизела залага от край време на вътрящ момент. демек на силата.. и на икономичността и прословутата Екологичност в последно време ..Всъщност не исках да обидя човека .. но той греши в концепцията.FIAT Bravo 1.9 JTD GT 105ps
Коментар
-
vicool написа:ОК обясни ми тогава как се нарича нещото с клапата и потенциалометара и нещото с жицата в трабата и каква работа върват.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Поради характера на пълненето с въздух на турбодизеловия двигател - принудително - то трябва да се измисли друг начин за създаване на вакуум за нуждите на системите - спирачки, ЕГР, турбина. Това става чрез вакуум-помпа. Тя е монтирана в задната част на двигателя, като завършек на разпределителния вал, над термостата може да се види. Тя създава вакуум. Той, по един маркуч, захранва сервоусилвателя на спирачките, а чрез разклонения отива в един електромагнитен клапан, който се управлява от ЕКУ. ЕКУ подава сигнал на този клапан, той се отваря и вакуумът настъпва към турбината Това засмукване кара един лост да се премести, а той е свързан с лопатките и ги кара да променят ъгъла си, под който изгорелите газове ги атакуват. Ъгълът става такъв, че за единица изгорял газ - много по-силно се развърта турбината. Съответно тя започва да нагнетява по-бързо и в по-ниски обороти въздух в интеркулера и смукателния колектор. Така турбината е по-ефективна в ниски обороти спрямо обикновено турбина с постоянна геометрияFiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
stooes написа:Поради характера на пълненето с въздух на турбодизеловия двигател - принудително - то трябва да се измисли друг начин за създаване на вакуум за нуждите на системите - спирачки, ЕГР, турбина. Това става чрез вакуум-помпа. Тя е монтирана в задната част на двигателя, като завършек на разпределителния вал, над термостата може да се види. Тя създава вакуум. Той, по един маркуч, захранва сервоусилвателя на спирачките, а чрез разклонения отива в един електромагнитен клапан, който се управлява от ЕКУ. ЕКУ подава сигнал на този клапан, той се отваря и вакуумът настъпва към турбината Това засмукване кара един лост да се премести, а той е свързан с лопатките и ги кара да променят ъгъла си, под който изгорелите газове ги атакуват. Ъгълът става такъв, че за единица изгорял газ - много по-силно се развърта турбината. Съответно тя започва да нагнетява по-бързо и в по-ниски обороти въздух в интеркулера и смукателния колектор. Така турбината е по-ефективна в ниски обороти спрямо обикновено турбина с постоянна геометрияA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар