chaveto написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD - Common rail Принцип на работа
Collapse
X
-
И каква е разликата между домашно ПЦ и ЕКУ? и двете работят с 1 и 0.Каква е разликата между един датчик който мери налягане в смукателният колектор при дизел и при бензин. Не ти говоря за съпротивления............Говоря ти, че и двата правят едно и също- мерят налягане/вакум................Можеш ли да вникнеш в това или продължаваш да си знаеш твоето.Никой не го интересува с какво налягане се подава при дизела и какво при бензина, важното е, че и при двата горивото се впръсква.Е заради тези неща и двата работят на един и същ принцип.Отгоре на инжектора има намотка
Коментар
-
Дано успееш да ги намериш обясненията на BO. Ясно ми е че основната разлика м/у бензиновия и дизеловия двигател е че бензиновия се управлява чрез количеството на гориво-въздушната смес а дизеловия - чрез качеството на ГВС. Колкото по-богата смес - повече мощност .. а при бензина ако се обърка сместа - няма да има добро изгаряне.Иначе като принципи са еднакв - рейка, инжектори, помпа за гориво, контролер ... докато не мога да се съглася че старите дизелаци са като старите бензинки. А и новите де .. Да но при JTD нафтовата помпа не се зацепва. Мисълта ми беше .. цялостната концепция на JTD специално. Включая управлението на турбото, разтоварването му, тъпата ЕГР (казвам тъпа, щото на никой не му пука че колата ти била екологична а данъка 240 лв, дето няма грам логика, и само цапа колекторите) дебитомера - ясен, от него в много голяма част ше зависи вървенето, защото компа като не знае реално колко въздух влиза няма да оправи качеството на сместа .. ами имам и още един датчик който тря да чистя - горе на всмукателния .. кво той прави? И Изобщо .. не знам как да се изразя.. искам да знам кво става там вътре..Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
chaveto написа:И каква е разликата между домашно ПЦ и ЕКУ? и двете работят с 1 и 0.Каква е разликата между един датчик който мери налягане в смукателният колектор при дизел и при бензин. Не ти говоря за съпротивления............Говоря ти, че и двата правят едно и също- мерят налягане/вакум................Можеш ли да вникнеш в това или продължаваш да си знаеш твоето.Никой не го интересува с какво налягане се подава при дизела и какво при бензина, важното е, че и при двата горивото се впръсква.Е заради тези неща и двата работят на един и същ принцип.Отгоре на инжектора има намоткаFIAT Bravo 1.9 JTD GT 105ps
Коментар
-
chaveto написа:И каква е разликата между домашно ПЦ и ЕКУ? и двете работят с 1 и 0.Каква е разликата между един датчик който мери налягане в смукателният колектор при дизел и при бензин. Не ти говоря за съпротивления............Говоря ти, че и двата правят едно и също- мерят налягане/вакум................Можеш ли да вникнеш в това или продължаваш да си знаеш твоето.Никой не го интересува с какво налягане се подава при дизела и какво при бензина, важното е, че и при двата горивото се впръсква.Е заради тези неща и двата работят на един и същ принцип.Отгоре на инжектора има намоткаИначе като принципи са еднакв - рейка, инжектори, помпа за гориво, контролер
Коментар
-
stooes написа:Да но при JTD нафтовата помпа не се зацепва. Мисълта ми беше .. цялостната концепция на JTD специално. Включая управлението на турбото, разтоварването му, тъпата ЕГР (казвам тъпа, щото на никой не му пука че колата ти била екологична а данъка 240 лв, дето няма грам логика, и само цапа колекторите) дебитомера - ясен, от него в много голяма част ше зависи вървенето, защото компа като не знае реално колко въздух влиза няма да оправи качеството на сместа .. ами имам и още един датчик който тря да чистя - горе на всмукателния .. кво той прави? И Изобщо .. не знам как да се изразя.. искам да знам кво става там вътре..
Коментар
-
Идеята ми беше различна - тъй като съм нов във дизела и повечето неща не са ми ясни по сервизите ме правят на глупак и ми дерат кожата. Тъй като не ми е ясно кво имам по колата не знам кво да търся в чичко гугъл. Тъй като тук си имаме чудесен форум със чудесни съфорумци (убеждавал съм се лично) просто реших, че знаещите могат да понапишат тук много неща и така незнаещите (около 80% от участниците във форума) ще бъдат опазени от случки и премеждия които аз изпитах .. а те не са евтини повярвяй!Тва е. Явно греша.Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
Airfan написа:По-успешната тактика ще е да задаваш конкретни въпроси, за да има конкретни отговори, иначе виждаш какво се получава. :DFiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
Чрез промяна на ъгъла на лопатките, струята отработени газове развърта турбината по-бързо когато трябва и по-бавно когато не трябва. Или както се изразява Момчил Манчев - коментатора на Ф1 - "промяна на ъгъла на атака на предното крило". Принципът на работа е - ГНП нагнетява горивото в една тръба, тази тръба захранва всички инжектори еднакво, а контролерът чрез електрически импулси отваря инжекторите и те впръскват горивото под високо налягане в цилиндъра. Там вече въздухът е сгъстен и температурата е толкова висока, че горивото направо се възпламенява и бута буталото надолу, като създава достатъчно сила чрез коляновия вал друго бутало да иде нагоре и да компресира порция въздух, а останалата част от тази сила по коляновия вал се предава към маховика в задната част на двигателя, и към шайбата на обслужващия ремък в предната. Маховикът предава силата към съединителя, той - към скоростната кутия, тя - към колелата, а колелата се въртят.
Коментар
-
Лично мен ако ме питаш не трябва да разглеждаш как и защо мърда в JTD. Като те интересува за турбината си търсиш по нета само за турбина, много по ясно ще ти стане. Защото не е само като върти по бързо и надува повече....... има си и други неща които се целят при една турбина.П.СПринципът на работа е - ГНП нагнетява горивото в една тръба, тази тръба захранва всички инжектори еднакво, а контролерът чрез електрически импулси отваря инжекторите и те впръскват горивото
Коментар
-
Бухахах тука интерсен спор се заформя .Като се спомена Директното впръскване,че там ми е слабото място признавам си,да кажа че има вече много бензинки особенно от онея Фолк(с)вагините ,при които бенза също се впръсква в цилиндъра,а не в колектора.Първи бяха Митсубиши,но желания ефект изобщо не може да доближи КПД на Комън-Рейл.Сега а да видим някой знае ли -обикновенната ротационна помпа използувана доскоро в леките предкамерни дизели е състояние да осигури около 1600 атмосфери и това нееднократно е доказано.Защо тогава се налага Комън-рейл със усложнената му електроника и всички съпътващи от това бъгове Защо дизел с директно впръскване постига максималната си мощност на 4000 об/м,а някои работят вече даже на 3500 об/м.Рекорда за предкамерен дизел е 5000 об/м,а на бензиновите щилки :D от Формула1 достига до 22000 об/м.Какво би се случило ако примерно дизела работеше на 6000 об/м.Само някой да не каже,че защото коляно-мотовилковия му механизъм е по-тежък и хода на буталото,оттам средната скорост на буталото е по-голяма и ще хвърчат биели през блока,ако достигне тези обороти. ДО Автора на темата-Пич не се коси толко .Купил си добра кола с добър мотор.Дадох ти показателни линкове,но разбери не е само до четене-трябва да ти е в кръвта ли как да кажа.Отварял ли някога мотор или поне бил ли си в някой сервиз да видиш такъв на съставните му части пък било то и бензинов? Питам просто не се заяждам,ако така прозвучава,но те уверявам ако само си вдигал капака на своята кола няма как да научиш някои особенности.Теорията с практиката върви ръка за ръка.Успех.EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар