Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD - Common rail Принцип на работа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    chaveto написа:
    vsd написа:
    Ако под принцип имаш предвид това че буталата въртят коляновия вал, да еднакъв е принципа, но до там.
    Под принцип имам в предвид това
    ЕКУ-то според всичките датчици и заложените карти решава кое,как и защо
    Колегата попита дали CR работи както един БИ. Датчиците като датчици са еднакви, ЕКУ-то ка ЕКУ................
    За втория цитат съм съгласен. Колегата е прав. ЕКУто управлява CR и EFI двигателите, като чете данни за състоянието на мотора и управлява инцекторите.
    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

    Коментар


      #17
      И каква е разликата между домашно ПЦ и ЕКУ? и двете работят с 1 и 0.Каква е разликата между един датчик който мери налягане в смукателният колектор при дизел и при бензин. Не ти говоря за съпротивления............Говоря ти, че и двата правят едно и също- мерят налягане/вакум................Можеш ли да вникнеш в това или продължаваш да си знаеш твоето.Никой не го интересува с какво налягане се подава при дизела и какво при бензина, важното е, че и при двата горивото се впръсква.Е заради тези неща и двата работят на един и същ принцип.
      Отгоре на инжектора има намотка
      Отгоре на инжектора няма намотка ами има пиезо кристал, ами сега Ти за кой CR (поколение) говориш/пишеш. По твоята логика която следваш нямат нищо общо.

      Коментар


        #18
        Дано успееш да ги намериш обясненията на BO. Ясно ми е че основната разлика м/у бензиновия и дизеловия двигател е че бензиновия се управлява чрез количеството на гориво-въздушната смес а дизеловия - чрез качеството на ГВС. Колкото по-богата смес - повече мощност .. а при бензина ако се обърка сместа - няма да има добро изгаряне.Иначе като принципи са еднакв - рейка, инжектори, помпа за гориво, контролер ... докато не мога да се съглася че старите дизелаци са като старите бензинки. А и новите де .. Да но при JTD нафтовата помпа не се зацепва. Мисълта ми беше .. цялостната концепция на JTD специално. Включая управлението на турбото, разтоварването му, тъпата ЕГР (казвам тъпа, щото на никой не му пука че колата ти била екологична а данъка 240 лв, дето няма грам логика, и само цапа колекторите) дебитомера - ясен, от него в много голяма част ше зависи вървенето, защото компа като не знае реално колко въздух влиза няма да оправи качеството на сместа .. ами имам и още един датчик който тря да чистя - горе на всмукателния .. кво той прави? И Изобщо .. не знам как да се изразя.. искам да знам кво става там вътре..
        Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

        Коментар


          #19
          chaveto написа:
          И каква е разликата между домашно ПЦ и ЕКУ? и двете работят с 1 и 0.Каква е разликата между един датчик който мери налягане в смукателният колектор при дизел и при бензин. Не ти говоря за съпротивления............Говоря ти, че и двата правят едно и също- мерят налягане/вакум................Можеш ли да вникнеш в това или продължаваш да си знаеш твоето.Никой не го интересува с какво налягане се подава при дизела и какво при бензина, важното е, че и при двата горивото се впръсква.Е заради тези неща и двата работят на един и същ принцип.
          Отгоре на инжектора има намотка
          Отгоре на инжектора няма намотка ами има пиезо кристал, ами сега Ти за кой CR (поколение) говориш/пишеш. По твоята логика която следваш нямат нищо общо.
          За налягане в всмукателния незнам, но за количеството въздух си има разлика, при дизелите повечето са MAF - това с жичката, докато при бензиновите е клапа с потенциалометър.По темата: ТАЗИ схема от wiki-то ще ти отговори на доста въпроси.
          FIAT Bravo 1.9 JTD GT 105ps

          Коментар


            #20
            chaveto написа:
            И каква е разликата между домашно ПЦ и ЕКУ? и двете работят с 1 и 0.Каква е разликата между един датчик който мери налягане в смукателният колектор при дизел и при бензин. Не ти говоря за съпротивления............Говоря ти, че и двата правят едно и също- мерят налягане/вакум................Можеш ли да вникнеш в това или продължаваш да си знаеш твоето.Никой не го интересува с какво налягане се подава при дизела и какво при бензина, важното е, че и при двата горивото се впръсква.Е заради тези неща и двата работят на един и същ принцип.
            Отгоре на инжектора има намотка
            Отгоре на инжектора няма намотка ами има пиезо кристал, ами сега Ти за кой CR (поколение) говориш/пишеш. По твоята логика която следваш нямат нищо общо.
            На по-новите комън рейли има пиезо инжектори, на стило 115 я помисли дали са пиезо. Ако искаш прочети малко какво е контролер и ще разбереш каква е разликата между ECU и PC. Казах ти че има инжекционни, които работят без ЕКУ, сега какво става?Ти говориш толкова общо, че не знам как това ще помогне на колегата да разбере кака работи комън рейла. Според теб комън рейл е това че се пръска гориво, така ли? Ми то и при моноинжекционна се пръска и той ли е еднакъв с комън рейла. В кое точно искаш да вникна, че като датчиците мерят едни и същи неща, значи и системата е еднаква, или че като има ЕКУ и значи и двете системи са еднакви, така ли.
            Иначе като принципи са еднакв - рейка, инжектори, помпа за гориво, контролер
            stooes принципа не е еднакъв. Еднаквите по имена елементи не означават че принципа е еднакъв. Какво е еднакво в помпата и инжекторите между бензина и дизела. И управлението на турбото не е част от комън рейл системата или jtd.Всяка си стема си има специфики на работата, абсурдно е да правите нещата толкова елементрани, че като има гуми, двигател и гориво, значи е еднакво.Ако искате да е еднакво, сравнявайте бензин с директно пръскане с комън рейл, а не стария бензинов инжекцион.
            FIAT Bravo JTD GT '99

            Коментар


              #21
              stooes написа:
              Да но при JTD нафтовата помпа не се зацепва. Мисълта ми беше .. цялостната концепция на JTD специално. Включая управлението на турбото, разтоварването му, тъпата ЕГР (казвам тъпа, щото на никой не му пука че колата ти била екологична а данъка 240 лв, дето няма грам логика, и само цапа колекторите) дебитомера - ясен, от него в много голяма част ше зависи вървенето, защото компа като не знае реално колко въздух влиза няма да оправи качеството на сместа .. ами имам и още един датчик който тря да чистя - горе на всмукателния .. кво той прави? И Изобщо .. не знам как да се изразя.. искам да знам кво става там вътре..
              Охх,колега.Айде първо разбери какви сензори имаш по колата,какво мерят,защо го мерят и после да коментираме. Само няколко бързи пояснения.Да ГНП-то, което е първо поколение-CP1, няма нужда да се зацепва,ти ще ми кажеш защо Какво толкова не ти е ясно по управлението на турбото?Има там един клапан дето го управлява и толкоз.ВНТ турбината не се "разтоварва" като тубината с вграден гейт.Всичко при нея зависи от "управлението" на лопатките й/т.н. геометрия,което се извършва с въпросния клапан.Какво за този клапан на колектора?Даже и името му не знаеш?Първо се запитай защо е точно там сложен и после сам ще се сетиш какво мери и защо. И накрая само да кажа че всичко това(ЕГР,МАФ,МАП) е присъщо не само за комън рейла и дизеловите двигатели.Концепцията на комън рейла накратко е в това : имаме си помпа която прави нужното налягане (макс 1350 бара за първо поколение),имаме си регулатор,който модулира това налягане 250-1350 бара,имаме си рейл,имаме си и инжектори(с електромагнитен клапан-първо поколение с 2 впръсквания).Точка.Най интересното в случая е управлението на помпата и на инжекторите.

              Коментар


                #22
                Идеята ми беше различна - тъй като съм нов във дизела и повечето неща не са ми ясни по сервизите ме правят на глупак и ми дерат кожата. Тъй като не ми е ясно кво имам по колата не знам кво да търся в чичко гугъл. Тъй като тук си имаме чудесен форум със чудесни съфорумци (убеждавал съм се лично) просто реших, че знаещите могат да понапишат тук много неща и така незнаещите (около 80% от участниците във форума) ще бъдат опазени от случки и премеждия които аз изпитах .. а те не са евтини повярвяй!Тва е. Явно греша.
                Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

                Коментар


                  #23
                  По-успешната тактика ще е да задаваш конкретни въпроси, за да има конкретни отговори, иначе виждаш какво се получава. :D

                  Коментар


                    #24
                    Airfan написа:
                    По-успешната тактика ще е да задаваш конкретни въпроси, за да има конкретни отговори, иначе виждаш какво се получава. :D
                    Какво по-конкретно? Темата има заглавие.А и до сега никой не каза как и защо се управлява променливата геометрия. ... соленоида мембрана... и ко се случваМай това ми е основния въпрос - какво се случва 1 метър пред мен докато карам? Ако ви трябва помощ за Skoda 120L на сто и 10 процента помагам! Но ясно съзнавам че това е минало време ..
                    Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

                    Коментар


                      #25
                      Чрез промяна на ъгъла на лопатките, струята отработени газове развърта турбината по-бързо когато трябва и по-бавно когато не трябва. Или както се изразява Момчил Манчев - коментатора на Ф1 - "промяна на ъгъла на атака на предното крило". Принципът на работа е - ГНП нагнетява горивото в една тръба, тази тръба захранва всички инжектори еднакво, а контролерът чрез електрически импулси отваря инжекторите и те впръскват горивото под високо налягане в цилиндъра. Там вече въздухът е сгъстен и температурата е толкова висока, че горивото направо се възпламенява и бута буталото надолу, като създава достатъчно сила чрез коляновия вал друго бутало да иде нагоре и да компресира порция въздух, а останалата част от тази сила по коляновия вал се предава към маховика в задната част на двигателя, и към шайбата на обслужващия ремък в предната. Маховикът предава силата към съединителя, той - към скоростната кутия, тя - към колелата, а колелата се въртят.

                      Коментар


                        #26
                        Лично мен ако ме питаш не трябва да разглеждаш как и защо мърда в JTD. Като те интересува за турбината си търсиш по нета само за турбина, много по ясно ще ти стане. Защото не е само като върти по бързо и надува повече....... има си и други неща които се целят при една турбина.П.С
                        Принципът на работа е - ГНП нагнетява горивото в една тръба, тази тръба захранва всички инжектори еднакво, а контролерът чрез електрически импулси отваря инжекторите и те впръскват горивото
                        какво по различно има при една БИ в принципа на работа спрямо това което написа колегата Оги. Не коментираме инжекции които впръскват гориво едновременно на два цилиндъра..............Говорим за принцип на работа.

                        Коментар


                          #27
                          Бухахах тука интерсен спор се заформя .Като се спомена Директното впръскване,че там ми е слабото място признавам си,да кажа че има вече много бензинки особенно от онея Фолк(с)вагините ,при които бенза също се впръсква в цилиндъра,а не в колектора.Първи бяха Митсубиши,но желания ефект изобщо не може да доближи КПД на Комън-Рейл.Сега а да видим някой знае ли -обикновенната ротационна помпа използувана доскоро в леките предкамерни дизели е състояние да осигури около 1600 атмосфери и това нееднократно е доказано.Защо тогава се налага Комън-рейл със усложнената му електроника и всички съпътващи от това бъгове Защо дизел с директно впръскване постига максималната си мощност на 4000 об/м,а някои работят вече даже на 3500 об/м.Рекорда за предкамерен дизел е 5000 об/м,а на бензиновите щилки :D от Формула1 достига до 22000 об/м.Какво би се случило ако примерно дизела работеше на 6000 об/м.Само някой да не каже,че защото коляно-мотовилковия му механизъм е по-тежък и хода на буталото,оттам средната скорост на буталото е по-голяма и ще хвърчат биели през блока,ако достигне тези обороти. ДО Автора на темата-Пич не се коси толко .Купил си добра кола с добър мотор.Дадох ти показателни линкове,но разбери не е само до четене-трябва да ти е в кръвта ли как да кажа.Отварял ли някога мотор или поне бил ли си в някой сервиз да видиш такъв на съставните му части пък било то и бензинов? Питам просто не се заяждам,ако така прозвучава,но те уверявам ако само си вдигал капака на своята кола няма как да научиш някои особенности.Теорията с практиката върви ръка за ръка.Успех.
                          EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                          Коментар


                            #28
                            itan75 написа:
                            Пич не се коси толко .Купил си добра кола с добър мотор.

                            Коментар


                              #29
                              Какво би се случило ако примерно дизела работеше на 6000 об/м.
                              А при 6к дали ще има време да изгори сместа или да пръсне еди колко си пъти....................

                              Коментар


                                #30
                                chaveto написа:
                                Какво би се случило ако примерно дизела работеше на 6000 об/м.
                                А при 6к дали ще има време да изгори сместа или да пръсне еди колко си пъти....................
                                Абе до 5200 об/мин при JTD105 проблеми няма.

                                Коментар

                                Working...
                                X