Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD - Common rail Принцип на работа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    JTD - Common rail Принцип на работа

    Много мислих и се чудих. Но смятам че принципна разлика между моя мотор и една пълна инжекция бензинка няма. Но все още не знам принципа, не знам как работи мотора ми - в смисъл като подам (електронна) газ какво се случва?Знам че помпата ми прави налягане а дюзите пръскат ... Може ли някой да поясни цялата концепция - от-до?знам че в рейката има да кажем 1 бар налягане на горивото знам че имам МАФ и Дебитомер, но как работят не знам.Много ми е интересно, моля някой запознат да обясни как компа ми решава колко гориво да впръска? В зависимост от всичките тия скъпо струващи елементи по двигателя, изобщо принципа. Моля?
    Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

    #2
    Принципа си е един и същ, както при всички двигатели. Разликата е, че тук горивото се подава с голямо налягане и на порции.

    Коментар


      #3
      Разликата между комън рейл и пълна инжекция на бензин има и според мен не е малка. При бензина имаме около 3 бара налягане и дюзите пръскат преди клапана, в смукателния колектор. Поне това са масовите пълни инжекции. При комън рейла дюзата пръска директно в цилиндъра, а не преди клапана и налягането е 1350 бара, а при новите дизели и повече. Съответно инжектора на бензина и дизела няма нищо общо, тъй като едно е да накараш инжектор да се отваря "електрически" при 3 бара, а друго при 1350.Плюса на комън рейла пред старите дизели или дизелите с директно пръскане най-общо пак са дюзата и голямото налягане на пръскане. При по-старите дизели, инжектора се отваря сам под действието на налягането, което прави помпата, например при 300 бара инжектора се отваря, постъпва нафта в цилиндъра, налягането на нафтата почва да пада и инжектора се затваря. Сам се сещаш че контрола на момента на отваряне и затваряне става чрез налягането, което прави помпата. При комън рейла отварянето и затварянето на инжектора се контролира много по-прецизно и сатава когато ние искаме, а не когато помпата направи някакво налягане. Инжектора се отваря и затваря от сигнал от "компютъра" (контролер, ECU). Отгоре на инжектора има намотка, с която се управлява отварянето и затварянето на инжектора. Намотката не управлява директно иглата, която "пуска" нафтата, принципа може да се види на това клипчеhttp://www.youtube.com/watch?v=aGwV9ueHcz4Идеята е че с компютърно управлявания инжектор можем да пръснем нафтата точно в момента който ние искаме и също можем да пръснем повече от един път докато буталото отива нагоре. Първите комън рейли имат по две пръскания - пилотно и основно. Пилотното води до по-малък шум и т.н. При по-новите комън рейли се пръска до 5 пъти. Хубавото в случая е че при 2000 оборота и 10% газ можем да решим да пръскаме нафтата при 5 градуса преди буталото да е стигнало най-горната си точка (ГМТ), а при 2000 оборота и 100% газ да пръскаме 15 градуса преди ГМТ, при 4000 оборота можем да искаме 21 градуса преди ГМТ и т.н. въпроса е че ние определяме кога и колко точно да се пръсне, с други думи контрола на работата на двигателя е много по-прецизен. Да не забравяме и факта че голямото налягане на нафтата води и до по-добро смесване на пръснатата нафта с въздуха в цилиндъра, от там изгарянето е по-добро и т.н.Компютъра управлява основно колко нафта да се пръска, кога да се пръска, колко време да се пръска, какво да е налягането на нафтата. В компютъра има таблици в които са зададени определени стойности. Според информация от датчици и тези стойности се определя какво да е налягането на нафтата, кога да се отвори инжектора и колко време да е отворен.Например в компа има карта, която казва колко мг гориво да се пръскат според това колко е натиснат педала на газта. Като натиснеш педала, сигнала колко точно е натиснат отива в компютъра, той вече знае че си го натиснал 27% например. След това поглежда в таблицата при тези 27% колко мг гориво трябва да се пръскат и вижда да кажем 19 мг. След това по друга таблица се гледа за да се пръснат 19 мг при оборотите които сме в момента, в кой момент преди ГМТ да започне отварянето на инжектора, а от друга таблица колко време да продължи.Това е най-най-общо казано как работи и как се определя колко нафта да се пръска.
      FIAT Bravo JTD GT '99

      Коментар


        #4
        http://www.google.bg/search?q=common...ient=firefox-a
        EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

        Коментар


          #5
          http://www.fptmultijet2.com/eng/up-t...injections.php 1997-2бр впръскване 2003-5бр впръскване 2009--8бр впръскване
          EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

          Коментар


            #6
            Ами как влияе дебитомера? Пак съответно волтажа и съответно таблицата еку знае колко да пръсне? И кое определя дали да се промени геометрията на турбото .. по-скоро защо трябва да се промени и кога? А Маф сензора на кое вляе? На ЕГР системата ли?
            Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

            Коментар


              #7
              stooes написа:
              Ами как влияе дебитомера? Пак съответно волтажа и съответно таблицата еку знае колко да пръсне? И кое определя дали да се промени геометрията на турбото .. по-скоро защо трябва да се промени и кога? А Маф сензора на кое вляе? На ЕГР системата ли?
              Ееее,тези неща са дъвкани,дъвкани....Пък и чичо Гугъл знае много по тези въпроси също. Наблегни на четенето и после ти сам си отговори на питанията тук.Ще чакам. ПС:За сега остави таблиците/картите.Те са за Stage 2 Всичко по реда си.

              Коментар


                #8
                MAF и дебитомер е едно и също. MAF е Mass Air Flow Sensor, което на БГ му казваме дебитомер.
                FIAT Bravo JTD GT '99

                Коментар


                  #9
                  Разликата между комън рейл и пълна инжекция на бензин има и според мен не е малка.
                  Принципа си е един и същи, това е положението. Да има разлика в налягания.................. но принципа си е същият.ЕКУ-то според всичките датчици и заложените карти решава кое,как и защо

                  Коментар


                    #10
                    chaveto написа:
                    Разликата между комън рейл и пълна инжекция на бензин има и според мен не е малка.
                    Принципа си е един и същи, това е положението. Да има разлика в налягания.................. но принципа си е същият.ЕКУ-то според всичките датчици и заложените карти решава кое,как и защо
                    Принципа е коренно раличен:1. Горивата са различни. Нафтата се самозапалва от налягане и температура. Бензинът от искра.2. Нафтата се впръсква директно в цилиндъра. Бензина се смесва с въздух преди да постъпи в цилиндъра. Няма дизел, на който да му се подава гориво другаде освен в цилиндъра.3. Налягането на нафтата е в порядъци по-високо, дори и при обикновеният дизелов мотор.4. При бензиновият мотор отношението на масите на бензина и въздуха е в определени граници (около 1/17 ако не се лъжа). Дизела с колкото повече въздух изгаря, толкова по - качествено гори.5. При бензиновия мотор имаме дроселова клапа. При дизела не. Единствената прилика според мен е че нещо се впръсква и нищо друго.
                    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                    Коментар


                      #11
                      itan75 написа:
                      http://www.fptmultijet2.com/eng/up-to-8-injections/up-to-8-injections.php 1997-2бр впръскване 2003-5бр впръскване 2009--8бр впръскване
                      Итане, уби мА с това. Сега вече нагледно показах на жената как ме е нервила първите години след брака, следващите 5 години и в момента...Чак сега ме разбра милата. :D ПС: По темата: Ясно и нагледно !
                      A17DTС/S
                      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                      Коментар


                        #12
                        @vgeorgiev принципа си е еднакъв, никой не иска да ги сравняваме бензин-дизел във всяка една подробност. Защото ако трябва да е така то бензиновият мотор има една уредба в повече от дизеловият, в такъв случай въобще не би трябвало да ги сравняваме. Както казах и по нагоре ЕКУ-то взима информация от датчиците.........................Когато пиеш гореща и студена напитка..... все си ги пиеш, но по различен начин.Преди време бях чел един пост на колегата @BO ако се сетя където точно го четох, то мога да го пейстна на колегата за да разбере как точно се покачва налягането, как започва да надува турбината............ спрямо една Жигула Това последното е малък майтап, но пък колегата добре го обяснява кое, как и защо.

                        Коментар


                          #13
                          chaveto написа:
                          Разликата между комън рейл и пълна инжекция на бензин има и според мен не е малка.
                          Принципа си е един и същи, това е положението. Да има разлика в налягания.................. но принципа си е същият.ЕКУ-то според всичките датчици и заложените карти решава кое,как и защо
                          Ако под принцип имаш предвид това че буталата въртят коляновия вал, да еднакъв е принципа, но до там.
                          FIAT Bravo JTD GT '99

                          Коментар


                            #14
                            vsd написа:
                            Ако под принцип имаш предвид това че буталата въртят коляновия вал, да еднакъв е принципа, но до там.
                            Под принцип имам в предвид това
                            ЕКУ-то според всичките датчици и заложените карти решава кое,как и защо
                            Колегата попита дали CR работи както един БИ. Датчиците като датчици са еднакви, ЕКУ-то ка ЕКУ................

                            Коментар


                              #15
                              По тая логика ЕКУ-то е като домашнотото ти PC. Ама не си управляваш колата с него нали.Готиното на комън рейла не е че има компютър, а че нещата са направени да се подават лесно на управление с контролер. Датчиците при бензина и дизела не са еднакви, нито по брой нито по тип. Серията контролери за бензин и дизел са различни. Това че ЕКУ-то е ЕКУ не означава че ЕКУ-то е еднакво
                              ЕКУ-то според всичките датчици и заложените карти решава кое,как и защо
                              Това е толкова общо казано че няма на къде повече. И моноинжекциона има компютър, има доста коли с карбуратори дето и те имат компютър, също и тди-тата имат и помпа дюзата има, колите с електрически двигатели и те сигурно имат, и корабите имат, и совалките също имат даже по няколко.
                              Колегата попита дали CR работи както един БИ. Датчиците като датчици са еднакви, ЕКУ-то ка ЕКУ................
                              А сещаш ли се че има механичен инжекцион, който няма ЕКУ и принципа на работа е различен от на по-новите пълни инжекции и прилича повече на работата на старата дизелова помпа.Отделно от това първите прототипи на комън рейл през 60-те да не мислиш че са имали ЕКУ. Въпреки това пак са комън рейл.Правете разлика между принцип на управление на нещо и принцип на работа на нещо.
                              FIAT Bravo JTD GT '99

                              Коментар

                              Working...
                              X