Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с ТД-100 - турбината не вдига налягане като загрее

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Обратния клапан е най- отгоре в предната част на помпата. Развива се със звезда, лула, но 12 или 13 не си псомням. В него влиза и излиза маркучета за обратната нафта. Не вярвам да е от него, но провери да не засяда, да е замърсен или да не затваря добре. Непременно регулирай клапаните. Смукателни на 0.30 (+ - 0.05), Изпускателни 0.35 (+ - 0.05).
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #47
      iuly_vn написа:
      Малко уточнение. На топъл двигател разстоянието между клапана и гърбиците на вала /респ. кобилици/, се увеличава. Това е така, защото при работа на мотора се загрява и разширява конусната част на главата на клапана и го издърпва в посока надолу към буталото.
      Ти да не би да си измилил нова физика бе, колега. Тоя път се изказа неподготвен. Когато загрее ДВГ, стеблото на клапана се удължава от температурното разширение и тогава хлабината намалява. За да се сведе до минимум това разширение, стеблото на изпускателния клапан има сърцевина от магнезий, ако не са лъжа. Въпреки това изпускателните клапани получават по-голямо разширение, тъй като изгорелите газове, които са с много по-висока температура от постъпващия през смукателните въздух или горивна смес, при излизането си обдухват и чст от стеблото на клапана. Затова клапаните се регулират на студен ДВГ, и се оставя хлабина м/у тях и гърбицата на вала или кобиличката. Тази хлабина се дава от завода производител на ДВГ, и е изчислена така, че при достигане на работна температура на ДВГ, хлабината да се сведе до минимум. Прост пример от ежедневието е факта, че ако започне да чука клапан, се чува само при студен ДВГ. Като загрее, чукането спира.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #48
        колеги,не се карайте бе! прави сте и двамата,но нямам такъв клапан.

        Коментар


          #49
          Чекай, че му оттървах края, Какъв клапан нямаш ?
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #50
            няма такъв клапан там където колегата казва - не съществува.

            Коментар


              #51
              Колегата сигурно говори за това : на първата снимка - зелена стрелка - маркуча за излишната нафтана втората снимка - в зеления кръг - щуцера където влизаНо незнам има ли там някакъв клапан.
              Прикачени файлове
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #52
                ами и аз така предполагам,но там няма клапан.

                Коментар


                  #53
                  Е точно това в зеленото кръгче е въпросният клапан, за обратната нафта, ако не се лъжа.
                  Fiat Brava TD100

                  Коментар


                    #54
                    Dido_Lyubenov написа:
                    iuly_vn написа:
                    Малко уточнение. На топъл двигател разстоянието между клапана и гърбиците на вала /респ. кобилици/, се увеличава. Това е така, защото при работа на мотора се загрява и разширява конусната част на главата на клапана и го издърпва в посока надолу към буталото.
                    Ти да не би да си измилил нова физика бе, колега. Тоя път се изказа неподготвен. Когато загрее ДВГ, стеблото на клапана се удължава от температурното разширение и тогава хлабината намалява. За да се сведе до минимум това разширение, стеблото на изпускателния клапан има сърцевина от магнезий, ако не са лъжа. Въпреки това изпускателните клапани получават по-голямо разширение, тъй като изгорелите газове, които са с много по-висока температура от постъпващия през смукателните въздух или горивна смес, при излизането си обдухват и чст от стеблото на клапана. Затова клапаните се регулират на студен ДВГ, и се оставя хлабина м/у тях и гърбицата на вала или кобиличката. Тази хлабина се дава от завода производител на ДВГ, и е изчислена така, че при достигане на работна температура на ДВГ, хлабината да се сведе до минимум. Прост пример от ежедневието е факта, че ако започне да чука клапан, се чува само при студен ДВГ. Като загрее, чукането спира.
                    Мисля, че точно и абсолютно, съгласно физическите закони, се изказах. Масово в сервизите бъркат състоянието на разширение на металите в зависимост от тяхната физическа конфигурация. Добре си прочел или чул, че стеблата на клапаните на някои двигатели са с добавен магнезии в стеблата, но това е да се компенсира тяхното разширение, спрямо по-голямата температурна /над 800*/ разлика, спрямо главата на клапана, която е конус и е в пряк допир до високите температури в цилиндъра! И понеже тая глава, съдържа повече метал и съответно ще се разшири ДИАМЕТРАЛНО в пъти повеече, ще издърпа целия клапан надолу, спрямо в конуса в който приляга главата му! Същия тоя конус на клапана, се рзширява достатъчно, че да издърпа в гнездото си целия клапан в посока надолу към буталото, в следствие на което същия слиза надолу и така се отдалечава от контактуващия със стеблото си - гърбица на вал, рокер или кобилица - в пъти повече, отколкото може да се разшири метала на стеблото, спрямо дължината му! Тоя момент е коригиран така, че с добавяне на магнезии, /за някои високо натоварени модели само в стеблата на клапаните/, по-лесно да се компенсира тая разлика, в зависимост от коефицента на двете температурни разширения и с цел отнемане на температура от главата му. Тоест магнезия допринася за по-лесната проводимост на температурата от главата на клапана към стеблото му, която е в пъти по-ниска!Та в тоя смисъл, клапан чука по-силно когато е загрял двигателя, при определените допуски на регулировка, които се извършват при ниски температури и съгласно кръговата диаграма на разпределение на вала. Така че не ме кръщавай в тия неща, колега!Опитно поле за начинаещи: Измери хлабините в клапаните на студен двигател, грубо с хлабиномерни пластини. Примерно те ще са в стойности от 0.15.-0.20мм. Загрей двигателя до работна температура и измерете пак. Ще разберете сами разликата.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #55
                      Точно за тоя клапан говоря. Причини: при запушване - некоректна работа на помпата и дюзи, висок разход на гориво. При неуплътняване - неравномерни обороти, по- забелижимо при ниски обороти и често бъркано с работата на авансатора.
                      Прикачени файлове
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар


                        #56
                        iuly_vn написа:
                        Опитно поле за начинаещи: Измери хлабините в клапаните на студен двигател, грубо с хлабиномерни пластини. Примерно те ще са в стойности от 0.15.-0.20мм. Загрей двигателя до работна температура и измерете пак. Ще разберете сами разликата.
                        Незнам кой от двама ни е начинаещ, но тия опити съм ги правил преди 20 и кусур години, така че, според мен ти имаш да научиш още доста, преди да спориш .Като е така обясни на начинаещите защо тогава на студен ДВГ се оставя хлабина, а не се обира луфта напълно
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #57
                          Dido_Lyubenov написа:
                          iuly_vn написа:
                          Опитно поле за начинаещи: Измери хлабините в клапаните на студен двигател, грубо с хлабиномерни пластини. Примерно те ще са в стойности от 0.15.-0.20мм. Загрей двигателя до работна температура и измерете пак. Ще разберете сами разликата.
                          Незнам кой от двама ни е начинаещ, но тия опити съм ги правил преди 20 и кусур години, така че, според мен ти имаш да научиш още доста, преди да спориш .Като е така обясни на начинаещите защо тогава на студен ДВГ се оставя хлабина, а не се обира луфта напълно
                          Добре бе колега, похвално е че се занимаваш с това 20 г. и сигурно стотици пъти си регулирал клапани. Няма как да не си измерил хлабината на студен двигател и после на загрят!? Питам, защото аз съм я мерил на много двигатели и ако на студен е 0.15 да речем, то на загрят се увеличава с една две десети. Хайде ти обясни защо се случва така. Не споря, ами само искам да се изаснят нещата.Колкото до въпроса ти, ако хлабината при студен мотор е много под зададената стойност, то той прегаря още докато не е загрял двигателя, малко по малко докато се издуха. Освен това за да се спази кръговата диаграма на разпределителя съгласно производителя, се регулира на студен двигател, което е втора причина.
                          Fiat Marea TD100

                          Коментар


                            #58
                            колеги вместо да си мерите п....те , дайте да изясним нещата с тоя клапан и вобще нещата с проблема ми,ако е удобно

                            Коментар


                              #59
                              marinavtom написа:
                              колега,няма никакъв пушек.всичко което се сетиш вече е пробвано,дюзи,дебитомер макар че не играе роля,смених го за лудо,егр-не е ,сонда,не-е,компа няма грешки.имам питане,като откача маркучето за обратната нафта което отива към турбоконпенсаторния клапан леко тече нафта от него от към клапана,значи за да връща оттам заначи налягането в помпата е мн.високо --нали???а оттам и работата на шприца е неправилна ,какво ще стане ако го намаля малко?сетих се и още нещо може ли ако горивото е много да не върви от това защото си подхарчва доста,а като я настъпя до 3000об. стрелката на нафтата буквално пада на долу.обаче няма нищо общо с темите за това защото като загася и я оставя час-два не се вдига ,пък и нивомера не мери кол.гориво в кошницата а в резервоара.
                              Колега, съжалявам, че се отклонихме от темата Сега искам да се върна малко назад, относно показанията на стрелката за нафтата. Явно нивомера ти е като моя. Явно поплавъка е с точно определена плаваемост, защото потъва ако нафтата не отговаря на плътност и относително тегло или нещо от тоя род. Но да не ти пука. Забелязах го - като зареждам от различни бензиностанции се държи различно. пследно заредих два поредни пъти от една и съща бензиностанция и стрелката не е падала нито веднъж. А преди това си бях играл да търся дали не прекъсва букса или нещо в таблото, но уви всичко си е наред. С две думи това не е свързано с проблема за който говорим. Все пак, защо не опиташ да смениш бензиностанцията, поне едно зареждане от друга. Както вече споменах, имах проблем, който прилича на твоя, но не съм мерил налягането от турбината. И така като се замисля, ми се струва че не се е появявал откакто смених бензиностанцията (зареждах само от една верига бензиностанции). Проблема е че приблизително по това време си носих и помпата на ремонт за смяна на уплътнения и мембрана на турбо-коректора. Може и да се заблуждавам, но не пречи да опиташ, въпреки че не виждам логика в това да е проблема.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                #60
                                Колегата не ми отговори на въпроса с което постави в мен съмнения за компетентност, но както и да е. Авторе. Извинявам се, но вече си мисля, че не колата ти прави толкова проблеми, ами ти си по любознателен и питаш за всичко, което пък си е похвално. Казвам го защото прави впечатление, че има много и различни въпроси от твоя старна, а никакъв отговор, дали си решил проблема или пък сме ти помогнали с нещо. Трябваше да провериш куп неща, а точен отговор няма. Предлагам ти да споделиш проблемите си в по-ясен вид , или в някакаъв ред да речем. В пример - последователност 1.2.3... и така нантатък. Както и да дадеш ясни отговори за извършеното и проверено от теб..Относно помпата, колегата specialista ти даде препоръки, които аз одобрявам, но ти не ги прие. Е няма нищо лошо в това човек да се съмнява. После пишеш за турбокомпенсаторен клапан от който тече нафта, а това е объркващо. За кой клапан става въпрос, най сетне, че се оплетохме нещо. После, аз разбрах че ти тече нафта от маркучето към турбокомпенсаторния клапан, който е отзад и отдолу на помпата, а ти го определяш като маркуче за обратната нафта. То няма нищо общо с обратната нафта. През тоя маркуч, който отива в колектора, ако тече нафта си е за стенд помпата ти. Дори и сам да смениш мембраните, то няма как да направиш куп последвалите настройки без познания и стенд. Дори и да отбележиш положението на регулиращия болт, това ще е доста грубо. Та ако искаш да ти е добре двигателя, дай помпата за преглед и регулировки, а за останалите неща питай подред. Не, ама аз вече се обърках и незнам на кое да отговарям, колкото и да исках да ти помогна.Та ако искаш да отстраним проблемите, спри да пипаш тук и там, ами започни от най ефтиното за теб. Например: Съмнения за центровка, описваме начини - проверено и коригирано от теб, проблема остава.Съмнения за нормална работа в помпата -теч от турбоклапана - отстарнен, проблема решен или остава.Така ще сме наясно с въпросите ти, а ти наясно с отговорите и ще има необходимата последователност и яснота.
                                Fiat Marea TD100

                                Коментар

                                Working...
                                X