Обратния клапан е най- отгоре в предната част на помпата. Развива се със звезда, лула, но 12 или 13 не си псомням. В него влиза и излиза маркучета за обратната нафта. Не вярвам да е от него, но провери да не засяда, да е замърсен или да не затваря добре. Непременно регулирай клапаните. Смукателни на 0.30 (+ - 0.05), Изпускателни 0.35 (+ - 0.05).
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с ТД-100 - турбината не вдига налягане като загрее
Collapse
X
-
iuly_vn написа:Малко уточнение. На топъл двигател разстоянието между клапана и гърбиците на вала /респ. кобилици/, се увеличава. Това е така, защото при работа на мотора се загрява и разширява конусната част на главата на клапана и го издърпва в посока надолу към буталото.Тоя път се изказа неподготвен. Когато загрее ДВГ, стеблото на клапана се удължава от температурното разширение и тогава хлабината намалява. За да се сведе до минимум това разширение, стеблото на изпускателния клапан има сърцевина от магнезий, ако не са лъжа. Въпреки това изпускателните клапани получават по-голямо разширение, тъй като изгорелите газове, които са с много по-висока температура от постъпващия през смукателните въздух или горивна смес, при излизането си обдухват и чст от стеблото на клапана. Затова клапаните се регулират на студен ДВГ, и се оставя хлабина м/у тях и гърбицата на вала или кобиличката. Тази хлабина се дава от завода производител на ДВГ, и е изчислена така, че при достигане на работна температура на ДВГ, хлабината да се сведе до минимум. Прост пример от ежедневието е факта, че ако започне да чука клапан, се чува само при студен ДВГ. Като загрее, чукането спира.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:iuly_vn написа:Малко уточнение. На топъл двигател разстоянието между клапана и гърбиците на вала /респ. кобилици/, се увеличава. Това е така, защото при работа на мотора се загрява и разширява конусната част на главата на клапана и го издърпва в посока надолу към буталото.Тоя път се изказа неподготвен. Когато загрее ДВГ, стеблото на клапана се удължава от температурното разширение и тогава хлабината намалява. За да се сведе до минимум това разширение, стеблото на изпускателния клапан има сърцевина от магнезий, ако не са лъжа. Въпреки това изпускателните клапани получават по-голямо разширение, тъй като изгорелите газове, които са с много по-висока температура от постъпващия през смукателните въздух или горивна смес, при излизането си обдухват и чст от стеблото на клапана. Затова клапаните се регулират на студен ДВГ, и се оставя хлабина м/у тях и гърбицата на вала или кобиличката. Тази хлабина се дава от завода производител на ДВГ, и е изчислена така, че при достигане на работна температура на ДВГ, хлабината да се сведе до минимум. Прост пример от ежедневието е факта, че ако започне да чука клапан, се чува само при студен ДВГ. Като загрее, чукането спира.
Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Опитно поле за начинаещи: Измери хлабините в клапаните на студен двигател, грубо с хлабиномерни пластини. Примерно те ще са в стойности от 0.15.-0.20мм. Загрей двигателя до работна температура и измерете пак. Ще разберете сами разликата.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:iuly_vn написа:Опитно поле за начинаещи: Измери хлабините в клапаните на студен двигател, грубо с хлабиномерни пластини. Примерно те ще са в стойности от 0.15.-0.20мм. Загрей двигателя до работна температура и измерете пак. Ще разберете сами разликата.Fiat Marea TD100
Коментар
-
marinavtom написа:колега,няма никакъв пушек.всичко което се сетиш вече е пробвано,дюзи,дебитомер макар че не играе роля,смених го за лудо,егр-не е ,сонда,не-е,компа няма грешки.имам питане,като откача маркучето за обратната нафта което отива към турбоконпенсаторния клапан леко тече нафта от него от към клапана,значи за да връща оттам заначи налягането в помпата е мн.високо --нали???а оттам и работата на шприца е неправилна ,какво ще стане ако го намаля малко?сетих се и още нещо може ли ако горивото е много да не върви от това защото си подхарчва доста,а като я настъпя до 3000об. стрелката на нафтата буквално пада на долу.обаче няма нищо общо с темите за това защото като загася и я оставя час-два не се вдига ,пък и нивомера не мери кол.гориво в кошницата а в резервоара.Сега искам да се върна малко назад, относно показанията на стрелката за нафтата. Явно нивомера ти е като моя. Явно поплавъка е с точно определена плаваемост, защото потъва ако нафтата не отговаря на плътност и относително тегло или нещо от тоя род. Но да не ти пука. Забелязах го - като зареждам от различни бензиностанции се държи различно. пследно заредих два поредни пъти от една и съща бензиностанция и стрелката не е падала нито веднъж. А преди това си бях играл да търся дали не прекъсва букса или нещо в таблото, но уви всичко си е наред. С две думи това не е свързано с проблема за който говорим. Все пак, защо не опиташ да смениш бензиностанцията, поне едно зареждане от друга. Както вече споменах, имах проблем, който прилича на твоя, но не съм мерил налягането от турбината. И така като се замисля, ми се струва че не се е появявал откакто смених бензиностанцията (зареждах само от една верига бензиностанции). Проблема е че приблизително по това време си носих и помпата на ремонт за смяна на уплътнения и мембрана на турбо-коректора. Може и да се заблуждавам, но не пречи да опиташ, въпреки че не виждам логика в това да е проблема.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Колегата не ми отговори на въпроса с което постави в мен съмнения за компетентност, но както и да е. Авторе. Извинявам се, но вече си мисля, че не колата ти прави толкова проблеми, ами ти си по любознателен и питаш за всичко, което пък си е похвално. Казвам го защото прави впечатление, че има много и различни въпроси от твоя старна, а никакъв отговор, дали си решил проблема или пък сме ти помогнали с нещо. Трябваше да провериш куп неща, а точен отговор няма. Предлагам ти да споделиш проблемите си в по-ясен вид , или в някакаъв ред да речем. В пример - последователност 1.2.3... и така нантатък. Както и да дадеш ясни отговори за извършеното и проверено от теб..Относно помпата, колегата specialista ти даде препоръки, които аз одобрявам, но ти не ги прие. Е няма нищо лошо в това човек да се съмнява. После пишеш за турбокомпенсаторен клапан от който тече нафта, а това е объркващо. За кой клапан става въпрос, най сетне, че се оплетохме нещо. После, аз разбрах че ти тече нафта от маркучето към турбокомпенсаторния клапан, който е отзад и отдолу на помпата, а ти го определяш като маркуче за обратната нафта. То няма нищо общо с обратната нафта. През тоя маркуч, който отива в колектора, ако тече нафта си е за стенд помпата ти. Дори и сам да смениш мембраните, то няма как да направиш куп последвалите настройки без познания и стенд. Дори и да отбележиш положението на регулиращия болт, това ще е доста грубо. Та ако искаш да ти е добре двигателя, дай помпата за преглед и регулировки, а за останалите неща питай подред. Не, ама аз вече се обърках и незнам на кое да отговарям, колкото и да исках да ти помогна.Та ако искаш да отстраним проблемите, спри да пипаш тук и там, ами започни от най ефтиното за теб. Например: Съмнения за центровка, описваме начини - проверено и коригирано от теб, проблема остава.Съмнения за нормална работа в помпата -теч от турбоклапана - отстарнен, проблема решен или остава.Така ще сме наясно с въпросите ти, а ти наясно с отговорите и ще има необходимата последователност и яснота.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар