Турбината се върти от изгорелите газове. Ако нямаш правилно изгаряне в цилиндъра, няма да имаш достатъчно високо налягане на изгорелите газове, съответно турбината върти по-бавно и имаш по- малко налягане на изхода на турбината. И на мен ми се беше пробила мембраната на турбо-коректора и ДВГ имаше доста странно поведение. Без да подавам газ , както си карам с постоянна скорост, се променяше мощноста на ДВГ и колата започва да ускорява или изведнъж губи мощност. Не много но достатъчно за да направи впечатление, че нещо не е наред. И това се проявяваше само на загрял ДВГ. Нямах проблем с паленето, нито с вървенето докато ДВГ не загрее.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с ТД-100 - турбината не вдига налягане като загрее
Collapse
X
-
specialista написа:Това е инструмента за блокаж на коляновия вал на 1.9 и 2.4 дизели на Фиат груп.Колега ако ти е възможно посочи към размерите на инсрумента как са ориентирани отворите(имам предвид градуси и изходна позиция)също и радиусите,някой може да иска да си го направи!Аз имам ,но съм го прекопирал и няма нужната информация за да я споделя.Поздрави!Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
grandmen написа:ок.кажи ми тогава защо в един момент турбото надува 1.2бар. а в друг 0.6??????????Нека който иска да си изключи турбо коректора (маркуча от смук колектор)и да мери.Какво толкова се чудиш?сменяй мембраната ,после ремонт турбо и си ок.искаш не искаш нямаш мърдане .Ако палиш сутрин с лекота за какво предварение говорим.А доколкото динамичният аванс чак толкова не влияе на налягането на турбинатаОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Е как на колко?На нула разбира се! Намира се най-вляво на прозорчето! Иначе този белег го няма на jtd и там е по трудно без инструмент даже и за проверка.Скоро презацепвах едно Пунто jtd! Колегата пради мен е допуснал да се превърти вала един зъб.Колата си палеше и вървеше но отсъстваше тихия и спокоен ход на мотора.Поздрави!
Коментар
-
specialista написа:Е как на колко?На нула разбира се! Намира се най-вляво на прозорчето! Иначе този белег го няма на jtd и там е по трудно без инструмент даже и за проверка.Скоро презацепвах едно Пунто jtd! Колегата пради мен е допуснал да се превърти вала един зъб.Колата си палеше и вървеше но отсъстваше тихия и спокоен ход на мотора.Поздрави!Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Има прозорец на корпуса на кутията под термостата.Малко трудно се вижда щото е претрупано там а и прозореца е затапен с една пластмасова капачка.Вадиш я почистваш за да се вижда всичко,осветяваш разбира се,сваляш горната част на предпазния капак на ангренажа,вдигаш на крик лявата гума,на пета и въртиш докато забележиш белега на маховика и го остановиш към делението О.Поглеждаш от към ремъка всичко намясто ли е като нетрябва да има никакво разминаване с останалите белези и в същото време на помпата трябва да може да влиза фиксиращия щифт.Дори и половин зъб(междузъбие) на разпределителния или помпата разлика са равни на един зъб на коляновия вал.Ако белезите савпадат а на помпата не можеш да вкараш щифта без проблеми охлабваш трите болта вкарваш щифта,коригираш положението на белега на кол.вал и стягаш трите болта.Успех!п.с. Не забравяй да свалиш щифта!!! На мен ми се е случвало в бързината,не са приятни последиците,въпреки че се разминах само със една главинка на помпата!
Коментар
-
Много благодаря ! Това е изключително полезна информация. Като ми смениха ангренажа след ато купих колата (не посмях да пипам преди да съм я поразучил) останах с впечатление, че не върви както преди да го сменят. Вярно карах я само 50 - 100 км със стария ремък и може да си внушавам, но като видях нашите майстори как са мацали по шайбите с боя за да бележат в каква позиция са били преди да смъкнат стария ремък.... сещаш се. Същите тези майстори бяха прескочии по един зъб и на две от служебните коли и ... направо подивях. Ходих в един сервиз да проверим как е зацепен новия ремък, гледаха умно, почесваха се и заключиха : "Добре е !" Е, сега ще си покаже :DОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
На топъл ДВГ разстоянието е по-малко заради температурното разшиение. Би трябвало ако само в тях е проблема и на студен ДВГ също да не вдига налягане. Смени ли мембраната на турбо-коректора ?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
колега заглавието е модерирано не е такъв проблема,с две думи колата е спъната сега откакто се позатопли е по-добре,трудно ускорява и не е спукана мемраната защото разглобих старата помпа и принципа ми е ясен мембраните са две свързани с идна игла която затваря челно в корпуса на помпата ако ако мембраната се спука единствено няма да отваря и няма да пуска гориво и ще течепрез маркуча който отива в колектора а при мен като окача маркучето което излиза от обратната нафта и отива в компенсатора от там започва да се пълни,все едно се връща нафтата от него,което ми говори че налягането в помпата е мн.високо за да преодолява усилието на пружината която затваря иглата на компенсатора,още не съм го сменял,нямам време.виж прочети цялата тема за да добиеш представа за проблема,поздрави.
Коментар
-
Вече около две години се боря със самофорсирането на този двигател докато в неделя проблема не се задълбочи дотолкова ,че автомобила не можа да развие повече от около 140 км/ч на 5 предавка.Последва спиране отваряне на капака и като видях така наречената гумена круша за подкачване на гориво всичко ми се изясни.Веднага отворих сондата на резервоара и намерих една добре задръстена цедка.Малко обезмаслител и водоструйка и вече се радвам на изправен автомобил.Помислих ,че и това може би турбината ми не надува повече от 0,6 бара ,но уви гейта е заминал и ще се купува кранче за регулиране кога да отваря този гейт.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Малко уточнение. На топъл двигател разстоянието между клапана и гърбиците на вала /респ. кобилици/, се увеличава. Това е така, защото при работа на мотора се загрява и разширява конусната част на главата на клапана и го издърпва в посока надолу към буталото. Колега Торнадо. Аз си мислех, че беше чистил кофата с боклука преди, но явно съм се заблуждавал. До автора. Колега послушай колегата specialista и му прати помпата за настройки. После се радвай на колата. А и провери обратния клапан дали не е задръстен и изправен. Той пропуска само в една посока. Има филтърче.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Юли,мерси брат но може ли да ми кажеш за кой обратен клапан говорим?за клапаните това е ясно точно това казвам че са на 0,50 даже на горе долу загрял двг. около 60 гр. а за помпата как да я закарам като съм по цял ден на работа и събота вкл.имам един ден в който се стремя да обърна малко внимание на семейството си,нямам време приятел.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар