Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чукане на мотора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Чукане на мотора

    Колеги,значи проблемът е следния..Днес докато се прибирах чух странно чукане което се засилва с повишаване на оборотите..Казаха ми че може да е малко маслото.Долях масло..до края на измерителната пръчка е..и тракането пак го има.Колата е Алфа Ромео 156 2.4JTDКакво може да бъде..Някои имал ли е подобен приблем?

    #2
    Много общо казано, постарай се да локализираш по - точно мястото (от страната на ремъците ли е, в главата, в блока)Това за което се сещам и съм имал подобен проблем е демпферентната шайба на колянов вал. От нейното разбиване идваше щракането.
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
    Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

    Коментар


      #3
      Значи одеве с 1 приятел по на "ти" с тия работи... слушахме от къде идва въпростното щракане.Махахме кората,да видим да не идва от главата и тн...Трудно ми е да обясня мястото за това виж снимката по доло..Не съм сигурен,защото може шума да се предава по метала просто там биеше..
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        На 1.9 и аз доста се въртях точно там където си го оградил като започна да ми чука шайбата на коляновият вал. Много се отразява звука и лъже.Но до колкото помня при мен с увеличаване на оборотите изчезваше чукането. Погледни демпферната шайба като за начало.До колкото разбирам зависи само от оборотите, не от скоростта.Поздрави.
        Bravo JTD 105 '98

        Коментар


          #5
          mr. Nikoi написа:
          На 1.9 и аз доста се въртях точно там където си го оградил като започна да ми чука шайбата на коляновият вал. Много се отразява звука и лъже.Но до колкото помня при мен с увеличаване на оборотите изчезваше чукането. Погледни демпферната шайба като за начало.До колкото разбирам зависи само от оборотите, не от скоростта.Поздрави.
          Само от оборотите се увеличава..

          Коментар


            #6
            Какво е чукането? Остро металическо, глухо бумтящо, стържещо, леко и звънко като от клапан... как го намираш? Това място, което си оградил - аз го отдавам на клапан - а и щом са те посъветали да долееш значи и те са мислили за клапан, макар че ако е клапан би следвало като позагрее мотора да изчезне чукането или да намалее много. Как и при какви условия се появи чукането?
            Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

            Коментар


              #7
              stooes написа:
              Какво е чукането? Остро металическо, глухо бумтящо, стържещо, леко и звънко като от клапан... как го намираш? Това място, което си оградил - аз го отдавам на клапан - а и щом са те посъветали да долееш значи и те са мислили за клапан, макар че ако е клапан би следвало като позагрее мотора да изчезне чукането или да намалее много. Как и при какви условия се появи чукането?
              По скоро е като стържене..Появи се докато се прибирах към вкъщи,колата беше работила около час преди да се появи и си беше загрялаПреди да долея масло.. то беше над средата на измерителната пръчка

              Коментар


                #8
                Махай външния ремък, пали и кажи дали има шумове.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #9
                  Оказа се че е въпросната шайба..вече разполагам с нова..но имам проблем със свалянето на старата..Шайбата е хваната с 6 малки болта и 1 голям по средата.. Средния не може да се развие защото няма с какво да хвана контра,и превърта цялата шайба..Идеи..?!

                  Коментар


                    #10
                    Тоя средния май не се махаше,той държи шайбата на коляновия вал за ангренажния ремък?Не съм сигурен,но по спомени така беше,махнии само малките и с почуквания трябва да излезе.

                    Коментар


                      #11
                      Тази шайба се държи само на 6-те болта. Средния болт не го пипай.Преди да сложиш новата шайба - добре почисти повърхността на която ще легне ...
                      Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                      Коментар

                      Working...
                      X