Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпроси (проблеми) относно ТД100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпроси (проблеми) относно ТД100

    колеги имам няколко въпроса, нормално ли е като въртя потенциометъра на помпата да не се променя работата на мотора?като пусна колата на самоход на първа без гас,и натисна педала до дупка не се изтрелва веднага?как потенциометъра командва аванса,при положение че клапана е електромагнит с една игла работещ на 12 волта?И последно към колегите които имат буст метър колко им надуват турбините,защото в аутодата пише 1,05 но при какви обороти?Пример: 0,5 при 2000 об. ; 0,8 при 2500 об. и т.н. турбото е звяр смених го с променлива геометрия,но все още не мога да го настроя оптимално. Благодаря на всички отзовали се и ще помагам с каквото мога,защото има една приказка "не питай старило а питай патило".Още веднъж Благодаря.

    #2
    Re: Въпроси (проблеми) относно ТД100

    marinavtom написа:
    колеги имам няколко въпроса, нормално ли е като въртя потенциометъра на помпата да не се променя работата на мотора?като пусна колата на самоход на първа без гас,и натисна педала до дупка не се изтрелва веднага?как потенциометъра командва аванса,при положение че клапана е електромагнит с една игла работещ на 12 волта?И последно към колегите които имат буст метър колко им надуват турбините,защото в аутодата пише 1,05 но при какви обороти?Пример: 0,5 при 2000 об. ; 0,8 при 2500 об. и т.н. турбото е звяр смених го с променлива геометрия,но все още не мога да го настроя оптимално. Благодаря на всички отзовали се и ще помагам с каквото мога,защото има една приказка "не питай старило а питай патило".Още веднъж Благодаря.
    Не си прави такива опити, като да въртиш потенциометъра, при контакт или работещ двигател. Утре ще проплачеш за нов компютър. В инструкциите на производителя изрично е отбелязано, че не се допуска положение на ТПС-а на повече от 90* при максимално натиснат педал!!! Не пипай там където не разбираш!Ав. клапан работи по следния начин. С подадени честотни импулси от компютъра/до 200 и повече в секунда и с размах от 0 до 12В/, теоритически отваря и затваря обема зад буталото на механичния регулатор на аванса в помпата и така променя налягането там/респективно аванса/. При следващото отчитане на датчика от първа дюза на първи цилиндър и от датчика за обороти на колянов вал, както и датчика за температура на двигателя и датчика за температура на постъпилия въздух и ТПС-а, се задава от компютъра необходината честота на отв./затв. на авансатора. Всъщност на практика при обороти над номинала, той не отваря и затваря, а според честотата на сигнала към него и под въздействие на силата на пружината му, иглата вибрира/плава/ в по-близко към затворено или по-далечно от отворено положения. Така регулира налягането и съответно определя положението, на буталото на механизма за изпреварване на впръскване. При всеки следващ оборот на коляновия вал и съгласно възникналите промени отчетени от гореописаните датчици, се внасят нови корекции в честотата на сигнала към авансатора и съгласно софтуерната карта в чипа на компютъра, се преизчислява и коригира по-рано пресметнатия аванс.Променлива геометрия се слага на двигател, който е предвиден за това. Променливата геометрия се управлява софтуерно от компютъра/при JTD,TDI/ и, или чрез подналягане - механично, чрез специално според случая предвиден клапан!
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #3
      колега ти ме уби! благодаря за бързия и точен отговор. може ли да питам още нещо?-преди като врътна потенциометъра се променяше работата на мотора.имам 3 тпс не е възможно да не работят и 3 те. други дизели тракат леко като работят а моита не ремъка сам съм го сменял и съм го зацепил както трябва кол.вал на 0 градуса,помпата с щифт всичко.възможно ли е да е компа и има ли начин с диодна лампа да прожеря сигнала към авансатора? а относно турбината съм я направил с клапан на налягане

      Коментар


        #4
        някъде четох че се чува леко цъкане като дадеш на контакт от авансатора.цъкане се чува значи не би трябвало да има проблем с компутъра? а и ако има авансатора няма да работи и ще пуши нали?

        Коментар


          #5
          marinavtom написа:
          някъде четох че се чува леко цъкане като дадеш на контакт от авансатора.цъкане се чува значи не би трябвало да има проблем с компутъра? а и ако има авансатора няма да работи и ще пуши нали?
          Ако не ти работеше авансатора, щях да те чуя и аз, чак тук във Варна. Пробвай -запали мотора и откачи кабела на авансатора от буксата му. Ще се убедиш сам. Иначе можеш да го диагностицираш на слух, при подаване на контакт на студен двигател. Ще работи /цъка/ с продължителноста на работа на релето за подгрев. Това е направено от производителя по две причини -за слухова диагностика и ако е залепнал от престой или проблем в него, то като запалиш двигателя, авансатора да отлепи и двигателя да заработи правилно. Цъкането което чуваш, трябва да е с ясен отчетлив звук и без прекъсване. Ако авансатора "лепне", се усеща. Друга причина за влошената му работа е високия разход. Интересното тук е, че никъде в мануалите на производителя, високия разход не се коментира като причина в авансатора. Там само съветват да се проверява на слух и да не лепне. Обаче в руските сайтове /форуми/ има доста коментари за повишен разход с причина авансатор, въпреки че привидно работи добре. Колкото до компютъра - не, няма проблем в него. Добре е да се ресетва от време на време. Щото като всеки компютър и той има оперативна памет, има и чип където се съхранява картата на аванса. Когато се ресетва, паметта в оперативния чип се занулява на базата на заводския запис. /не се изтриват грешките с това!/ Тук си мисля и че с колегата Jenshen, трябва да го обсъдим тоя момент. Ако чете това, нека пише в скайп, щото все забравям да говоря с него.А, да не забравя и за потенциометъра. Най добре се установява годноста му с диагностична програма. Там ще е записана грешка. Но такава ще има и след като си го въртял на ръка. Потенциометъра трябва да показва на максимално натиснат педал 83-86%, а на ненатиснат -от 9-10 до 16-18%. Най добре е на около11 до 15% Не трябва да превишава обаче 90%. Иначе може да се замери и с омметър, но по късно ще пиша тук, показанията които трябва да отчита. Потенциометъра не е линеен, а логически и храктерна повреда е твърде високото му съпротивление /клонящо до безкрайност/ между двата крайни извода.П.П. Намотката в авансатора се проверява за съпротивление при 18* То трябва по памет да е 13ома +- 1ом.
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            #6
            отново благодаря.днеска смених дузите,и изведнъж взе да се чува едно леко тракане после светна и дузата на таблото,а най-интересното е че мотора работи по един и същ начин като откача умната дуза??????????????.за сравнение преди като я откача почва да трака,почти същото е и с авансатора а мотора работи по един и същ начин и преди и сега.имам чувството че някъде кабелите от компа до изброените се ебават.

            Коментар

            Working...
            X