Сега разбрахте ли, че според показанията на дебитомера за даден режим се определя колко е отворил ЕГР-а.По ток не може да става следенето, тока зависи от много неща
Ми нали това казваме и ние В крайна сметка, ЕКУто не следи ток, а напрежение.Ако вече издребняваш чак до такава степен - прав си.
Аз пак да се върна на ролята на MAP сензора. :P Интересен ми се струва един абзац в статията за MAP в Wikipedia (към края EGR testing). Ето го в свободен превод (за да не нарушаваме правилата на форума ):
С въвеждането на OBD II стандартите, производителите на автомобили бяха принудени да тестват работата на EGR клапана по време на движение. Някои производители използват MAP сензор за това. В тези автомобили те имат MAF сензор като основен сензор. В този случай MAP сензорът се използва за проверка и тестване на EGR клапана. Правят това при отрицателно ускорение на автомобила, когато има ниска стойност на налягането във всмукателния колектор (т.е. висок вакуум във всмукателния колектор спрямо околната среда). При тази ниска абсолютна стойност (т.е. високо подналягане) управлението отваря EGR клапана и същевременно се следят стойностите на MAP сензора. Ако EGR-ът работи коректно, абсолютното налягане ще се увеличи с навлизането на отработили газове.
Аз пак да се върна на ролята на MAP сензора. :P Интересен ми се струва един абзац в статията за MAP в Wikipedia (към края EGR testing). Ето го в свободен превод (за да не нарушаваме правилата на форума ):
С въвеждането на OBD II стандартите, производителите на автомобили бяха принудени да тестват работата на EGR клапана по време на движение. Някои производители използват MAP сензор за това. В тези автомобили те имат MAF сензор като основен сензор. В този случай MAP сензорът се използва за проверка и тестване на EGR клапана. Правят това при отрицателно ускорение на автомобила, когато има ниска стойност на налягането във всмукателния колектор (т.е. висок вакуум във всмукателния колектор спрямо околната среда). При тази ниска абсолютна стойност (т.е. високо подналягане) управлението отваря EGR клапана и същевременно се следят стойностите на MAP сензора. Ако EGR-ът работи коректно, абсолютното налягане ще се увеличи с навлизането на отработили газове.
Зависи дали се гледа теория или практика.При жтд двигателя няма смисъл от МАП-а да следи дали има подналягане в колектора, за да управлява ЕГР-а, защото по време на принудителен празен ход екологията на автомобила граничи към безкрайност и на никой не му дреме колко е отворен ЕГР-а през това време.ЕГР-а се управлява главно от показания на дебитомер, обороти на двигателя и положение на педала на газта. Това са основните променливи, които се следят за определянето на газовете, които минават (трябва да минат) през ЕГР-а.
Приемаме го за вярно, но едва ли при нас е така.Все пак егр е директно вързан към ЕКУто.Интересно е, че при стило затапването на ЕГР не води до трупане на грешка.Разкачането на конектора обаче - води.Абе най-добре цялостно разкарване и корекция в софтуера.
Приемаме го за вярно, но едва ли при нас е така.Все пак егр е директно вързан към ЕКУто.Интересно е, че при стило затапването на ЕГР не води до трупане на грешка.Разкачането на конектора обаче - води.Абе най-добре цялостно разкарване и корекция в софтуера.
При 16 клапановите двигатели води до грешка и свети гадното двигателче
Аз не съм на твоята и няма да бъда докато не си изясниш за себе си как стоят нещата или ако не се изразиш по правилно.ЕКУ-то следи тока през ЕГР-а.Дебитомера няма как да отчете газовете от ЕГР-а и неговата работа. Ако не беше така то при затапване на ЕГР-а контролера щеше да записва грешка.Вече аз ти писах горе и Емо ти го каза същото но с други думи,че работата на ЕГР-а е функция на работата на дебитомера,а BO e добавил оборотите и положението на педала на газта.Ти обаче твърдиш че ЕКУ-то разбира чрез дебитомера колко е отворил ЕГР-а.Това не може да стане,защото дебитомера е толкова далеч от ЕГР-а,че няма как газовете от втория да стигнат до МАФ-а..Затова ти писах и примера с датчика за температурата за водата.Той усеща газовете от ЕГР-а точно толкова колкото ги усеща и дебитомера.ЕКУ-то нама как да разбере колко е отворил ЕГР-а,защото няма датчик който да следи работата му.А грешките свързани с него се записват заради некоректни стойности на тока през него,вследствие на прекъсване на намотката му или аномалия на механиката му.А предполагам че когато Емо е писал за това че ЕКУ-то следи напреженията е имал предвид,че от датчиците информацията постъпва под формата на напрежение на входовете на ЕКУ-то.
AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Аз не съм на твоята и няма да бъда докато не си изясниш за себе си как стоят нещата или ако не се изразиш по правилно.ЕКУ-то следи тока през ЕГР-а.Дебитомера няма как да отчете газовете от ЕГР-а и неговата работа. Ако не беше така то при затапване на ЕГР-а контролера щеше да записва грешка.Вече аз ти писах горе и Емо ти го каза същото но с други думи,че работата на ЕГР-а е функция на работата на дебитомера,а BO e добавил оборотите и положението на педала на газта.Ти обаче твърдиш че ЕКУ-то разбира чрез дебитомера колко е отворил ЕГР-а.Това не може да стане,защото дебитомера е толкова далеч от ЕГР-а,че няма как газовете от втория да стигнат до МАФ-а..Затова ти писах и примера с датчика за температурата за водата.Той усеща газовете от ЕГР-а точно толкова колкото ги усеща и дебитомера.ЕКУ-то нама как да разбере колко е отворил ЕГР-а,защото няма датчик който да следи работата му.А грешките свързани с него се записват заради некоректни стойности на тока през него,вследствие на прекъсване на намотката му или аномалия на механиката му.А предполагам че когато Емо е писал за това че ЕКУ-то следи напреженията е имал предвид,че от датчиците информацията постъпва под формата на напрежение на входовете на ЕКУ-то.
Грешиш.ЕКУ-то по никакъв начин не следи тока през ЕГР-а. ЕКУ-то реагира на проблем директно с ЕГР-а, когато физически има прекъсване на връзка към него.ЕКУ-то определя дъти цикъла (при този двигател в темата) на ЕГР-а спрямо променливите, които споменах по-горе.Единствената обратна връзка по която ЕКУ-то регулира отработените газове това е показанието на дебитомера. Спрямо неговите показания се определя колко процента да е отворен клапана, за да влизат и определеното количество газове, които отговарят за конкретния работен режим на двигателя.
Опитът ми показа че при проблем с механиката на ЕГР-а,при непрекъсната верига ЕКУ-то регистрира грешка с ЕГР до отстраняване на проблема.
BO написа:
ЕКУ-то определя дъти цикъла (при този двигател в темата) на ЕГР-а спрямо променливите, които споменах по-горе.Единствената обратна връзка по която ЕКУ-то регулира отработените газове това е показанието на дебитомера. Спрямо неговите показания се определя колко процента да е отворен клапана, за да влизат и определеното количество газове, които отговарят за конкретния работен режим на двигателя.
Не мисля че написаното от мен противоречи на това от теб.Аз съм написал че е функция на дебитомера и другите които си споменал,докато ти описваш алгоритъма на работата.
AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Пак ти казвам, че тока е нещо променливо и зависи от много неща. Ако ти е запушен катализатора нали се сещаш, че газовете през ЕГР-а ще са много повече. По тока ЕКУ-то няма да разбере, че влизат повече газове и да притвори клапана, от дебитомера ще разбере.Защото въздуха ще е много по малко и на негово място ще има повече изгорели газове.Сега ще ти го кажа малко по просто, белким ме разбереш.Имаме една обикновена чешма за топла и студена вода (смесител, батерия.....) ако знаем, че за една минута през нея може да изтече 10л/вода но имаме водомер само на топлата вода/страна.С една проста сметка можем да разберем, че ако водомера показва 6л/минута то студента вода е 4л без да имаме уред който да ги измери тези 4лС още други сметки може да разберем колко е отворен крана за топлата вода и колко за студената.Всичките тези сметки са заложени в ЕКУ-то и то аджеба така разбира разни неща.Затова и по напред казах, че всичко е математика.
Кое не записва, при мен веднага се записва. В момента в който го затапя и той застава на 100% отворен и така за няколко минути и записва грешката.По същият начин като притворя умишлено с ръка клапата от която ви тече масло се записва грешка и лампата на таблото почва да свети и така докато не се изтрие грешката. Само не помня каква точно беше грешката.
Коментар