Преди малко прочетох някой неща за новия биодизел на бензиностанции Темпо http://www.tempo-petrol.com/. Видях и още нещо любопитно тук http://www.investor.bg/?cat=0&id=37629 . Цената на Темпо е 1.68 лв . Аз сега карам със Спринт Дизел на ОМВ и със много доволен, но тази сутрин гледам - 1,85 лв. Все пак, ако качеството на тоя биодизел са приблизително същите е по-тънко да си наливам от него. Въпросът ми е има ли някой,който да е карал с него и ако да какви са му впечатленията? И друго от четирите вида кой повече ви допада?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Биодизел/Спринт Дизел/Ви пауър Дизел/Евро дизел????
Collapse
X
-
http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...?p=57336#57336http://clubs.dir.bg/showthreaded.php...collapsed&sb=5При цените, които си цитирал, разликата е 10 лв на резервоар. Според мен биодизелът си заслужава.Да спомена още нещо, което прочетох в един друг форум. След първите 2-3 резервоара биодизел трябва да се смени горивният филтър, понеже биодизелът отмива ръждата и другите наслагвания в резервоара.Ако имаш някой друг линк за биодизела на Темпо, дай да прочетем какво мислят и останалите.
-
И още материал по темата http://www.automarket.bg/articles/10052002.htm Какво ще кажете за съветите, които дават: *Филтърът да се сменя след 2 зареждания с горивото, за да се разтварят утайките на дизела* По-честа смяна на маркучи и гумени уплътнения, защото стават частично неустойчиви* Да се избягва контакт между биодизела и лака.* Първо да се смени маслото, а след това да се зареди с биодизел, защото е възможно неизгоряло гориво да попадне в моторното масло
Коментар
-
В тая тема има интересни мисли на един колега, който подготвя собствено производство на биодизел:http://clubs.dir.bg/showthreaded.php...collapsed&sb=5Вижте и по-натам в нея мненията на Ваклин Христов. Провел е доста задълбочено проучване и пише до коя година на производство според него има проблем в маркучетата и уплътненията.Моята идея е най-вече да спестя някой лев, но ме и дразни черният пушек от нефтения дизел, като настъпя педала на газта, а двигателят е в добро състояние според тези, които са го виждали, както и според разхода. Не усещам миризма. Ако започна да усещам и да ме дразни, ще се върна на обикновения дизел.Миризмата на газ например ми е непоносима и това беше една от причините поначало да търся дизелова кола. Другата причина би била и без това малкия багажник на Браво-то, от който нищо няма да остане, ако се сложи и газова бутилка. Третата е повишената опасност при катастрофа, четвъртата - намаления живот на двигателя, но да не се увличам, всеки си има различни приоритети.Важното е, че бензинът е скъп. Ако спестя по 10% от цената на горивото и по-малкия разход, без да правя сериозни компромиси, за мен си заслужава. Колегите с газовите уредби ще карат безспорно още по-евтино за сметка на компромиси, които те са преценили, че ги устройват.
Коментар
-
Колеги и аз да си дам мнението.Направихме стендови и експлоатационни изследвания на биодизел с различно процентно съдържание на биогориво ,а по точно 15%, 25%, 50% и 100%.Но държа да подчертая че биогоривото НЕ Е ОТ ОЛИО ЗА ФРИТЮРНИК ,а е естер на рапично масло,специално произведено за биогориво.Димът намалява с увеличаване на процентното съдържание на биогориво ,като при 100% изчезва,което напълно обяснимо.Интересното е че най-добри мощности показатели има при 18-25% биогориво.Така,че колеги купувайте ,няма разлаге на филтри и на маркучи.В Германия отдавна продават по бензиностанциите Биодизел.Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Ами проблемът е, че не сме в Германия, където хората спазват технологиите. На мен миризмата на фритюрник не ми е неприятна, по-неприятно ми е да виждам черния дим на обикновения дизел отзад. Продуктите от горенето на биодизела са далеч по-малко вредни и за мен и за околната среда.Въпреки това обаче се връщам на обикновен дизел след смяната на маркучите за връщане на нафтата и ремонта на помпата. Ако биодизелът беше на същата цена или дори малко по-скъп, пак бих го купувал, но непредвидените разходи и най-вече, че можеш да закъсаш в произволен момент, не мога да преглътна.Зареждал съм само на Темпо, всичко на всичко 4-5 резервоара, не е да съм сипвал олио от фритюрник, но явно не върви работата. Дали е имало остатъчен глицерин или остатъчна натриева основа, мога само да гадая.
Коментар
-
ochinko написа:Ами проблемът е, че не сме в Германия, където хората спазват технологиите. На мен миризмата на фритюрник не ми е неприятна, по-неприятно ми е да виждам черния дим на обикновения дизел отзад. Продуктите от горенето на биодизела са далеч по-малко вредни и за мен и за околната среда.Въпреки това обаче се връщам на обикновен дизел след смяната на маркучите за връщане на нафтата и ремонта на помпата. Ако биодизелът беше на същата цена или дори малко по-скъп, пак бих го купувал, но непредвидените разходи и най-вече, че можеш да закъсаш в произволен момент, не мога да преглътна.Зареждал съм само на Темпо, всичко на всичко 4-5 резервоара, не е да съм сипвал олио от фритюрник, но явно не върви работата. Дали е имало остатъчен глицерин или остатъчна натриева основа, мога само да гадая.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Nino написа:Какво ремонтираха по помпата? Питам, защото синът ми кара от доста време с олио от фритюрници и досега наистина е сменил същите маркучи на дюзите.Но,че колата работи много по-меко,не пуши, по-икономична е, е факт!
Коментар
-
Биодизела не се препоръчва за по-стари коли именно заради това, че се разяждат гумените уплътнения Комън-рейл системите нямат проблем с това гориво Не случайно се препоръчва максимум 25% биодизел на един резервоар.От друга страна не можете да бъдете сигурни, че този биодизел е 100% качествен Затова не си правете експерименти, за да не страдатеhttp://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар