А ако помпата не осигурява коректно налягане? Каква е гаранцията че измерените стойности ще са грешни?И само още едно допълнение...Ако има проблем с датчика на налягането,колата няма да гасне.Ще започне да работи много твърдо,ако отчита свръх налягане на горивото,но няма да изгасне!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пали и след това гасне Пунто 1,9 жтд
Collapse
X
-
При каква стуация на 2 от изводите на датчика ще има +5V ... ?И какво свръх-налягане ... при даване на контакт само помпата в резервоара прави някакво налягане ... ???Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Ти сам каза-при изключена букса.Тогава поради вътрешни връзки в интегралните схеми на контролера има преднапрежение на информационната шина равно на максимално допустимата стойност на напрежението.Така контролера приема максимално подадена стойност от датчика(аналогична е и ситуацията с дебитомера).Но както казах колата няма да изгасне. Втори случай е евентуален дефект в датчика,но дори и тогава да има 5 В, при измерването ситуацията отново ще е същата-контролера получава инфо за свръх налягане в рейла,мотора ще започне да трака много,но няма да изгасне(това го казвам от опит),както е при колегата.Ако датчика подава ниски по стойности напрежения спрямо реалните,то тогава колата или няма изобщо да запали,защото и трябват отчетени поне 200 бара или обротите ще са нестабилни-ще варират постоянно от около 300 до 1500.0 В. на изхода-липса на налягане в рейла5 В. на изхода-максимално налягане в рейла-1600 бара.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Само че тук колата пали и гасне!!!Говорим за принудително гасене!!!Контролера не намира или не харесва нещо.Същия случай имах с БМВ730.Оказа се датчик на разпределителния вал!!!Като се замисли човек колко са нещата които могат да огасят колата?Няма и на едната ръка.Аз затова се снабдих със манометри до 1600бара и правя сравнение с контролера кой какво вижда в реално време.Датчика за налягането в райла трябва да отчете и налягането от помпата в резервоара,т.с. на изхода си да има различно напрежение от О волта.Ако се гледа с програма се вижда още по-ясно!успех!!!
Коментар
-
Мерене при изключен конектор не дава никаква информация относно налягането в рейла и в конкретния случай е безмислено ... Как може да искаш да измериш налягането, а да изключиш/откачиш датчика който единствен може да ти даде информацията която те интересува ...Аз като меря - за по-лесно забивам тънка игла в кабела и закачам към нея мултимера ... а другия кабел - направо за акумулатора ... и мултимера в колата че да го гледам през цялото време ...Нека автора на темата каже какво/как е правил ...Ако случайно е мерил при откачен датчик, да повтори измерването ... Явно има проблем да закара колата до сервиз. Та ако имате идея какво/как да направи, че да локализира проблема, казвайте ... Аз не съм автомонтьор, просто се опитвам да помогна ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Skip_01 написа:Мерене при изключен конектор не дава никаква информация относно налягането в рейла и в конкретния случай е безмислено ... Как може да искаш да измериш налягането, а да изключиш/откачиш датчика който единствен може да ти даде информацията която те интересува ...Аз като меря - за по-лесно забивам тънка игла в кабела и закачам към нея мултимера ... а другия кабел - направо за акумулатора ... и мултимера в колата че да го гледам през цялото време ...Нека автора на темата каже какво/как е правил ...
Коментар
-
specialista написа:Skip_01 написа:Мерене при изключен конектор не дава никаква информация относно налягането в рейла и в конкретния случай е безмислено ... Как може да искаш да измериш налягането, а да изключиш/откачиш датчика който единствен може да ти даде информацията която те интересува ...Аз като меря - за по-лесно забивам тънка игла в кабела и закачам към нея мултимера ... а другия кабел - направо за акумулатора ... и мултимера в колата че да го гледам през цялото време ...Нека автора на темата каже какво/как е правил ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Ако датчика е откачен си има 5V на входа. Пробата показва, че ако се сложи последователно съпротивление на входа, напрежението от страната на еку-то е такова каквото е било и без съпротивление. От страната на датчика е намалено според съпротивлението.С изключен датчик колата трябва да запали и да работи, но не се форсира рязко........ явно работи колкото да се придвижиш.Относно диагностиката @specialista е много прав, че си трябват и други инструменти за сравнение, не може да се вярва само на това което се вижда от ЕКУ-то.Причините може да са много, не знам защо се хвърлихте на налягането.
Коментар
-
Значи първо измерих на закачен датчик - не е правилно, но набодох кабела със сондата на милтицед и получих 0волта на информационния кабел и по 5 волта на другите. След измерих на откачен конектор, просто за да проверя стойностите - и резултата беше същия. Намерих кука а теглене от един приятел и закарахме колата да диагностика да видим там какво ще кажат.За съжаление нямам възможност от кой да взема части за да проверя здравината на тези на колата.Иначе съм от София (по-нагоре имаше въпрос ако не се лъжа). За всеки случай - препоръчайте някой форумен сервиз, в който да открият проблема.........занимавам се аз с колата, щото ми е писнало от "сервизи" и "майстори"
Коментар
-
tonkata написа:Значи първо измерих на закачен датчик - не е правилно, но набодох кабела със сондата на милтицед и получих 0волта на информационния кабел и по 5 волта на другите. След измерих на откачен конектор, просто за да проверя стойностите - и резултата беше същия. ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Помпата в резервоара не е обвързана по никакъв начин с рейла.Тя осигурява гориво само до помпата за високото налягане,така че датчика на рейла няма как да отчете стойност от нейната работа.А напрежението около 1 В. на изхода е от факта,че на стартер ГНП-то прави 200 бара,точно колкото и трябват на колата да запали.Явно измерването е направено не правилно,защото на един от кабелите трябва да има 5 волта,една маса и другият е информационният.Колегата е писал че и при закачен куплунг пак е имал на две места 5 В.,но дори и да е така аз продължавам да твърдя че колата не трябва да гасне.Проблема е някъде другаде по горивото,но само диагностика ще го реши.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
iakvvu написа:... Явно измерването е направено не правилно, ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
С проблемен датчик колата няма да гасне!!! Колата ще звучи много странно(ще трака повече от нормалното или няма да има равномерни ниски обороти).Вече за втори път го пиша.Колата на колегата пали и гасне!Едва ли тук е мястото да си четем лекции по електроника,а да помогнем с опит и точни диагнози.А по отношение на това дали това напрежение ще е такова при прекъснал датчик или укъсил,няма как да знаеш,защото едва ли познаваш цялоста му отвътре.А ако я познаваш-сподели я и с нас.Аз лично ще се радвам да го опозная като принцип и изпълнение.Успех на колегата с проблема!AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар