Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремонт/обслужване на ТД100 - съвети и препоръки

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ремонт/обслужване на ТД100 - съвети и препоръки

    Здравейте,Вярното Браво започна от всякъде да се предава и ще се наложи един комплексен ремонт. Текущите проблеми са:- теч на тапа на блока, от групата която се пада зад изходящия колектор. Това е от 2 години и е доста лек теча, не се влошава, но пък дразни.- теч на масло някъде от ангренажния капак. Вероятно семеринг на разпределителен вал (защото цапа доста високо) или семеринг на колянов вал.- тече и скоростната кутия. Ремонтирана преди година (паднаха болтовете на карето и то от своя страна, като се освободи удари кутията). Но при ремонта, майстора си е оставил ръцете. Не беше стегната като хората и при мазането със силикон не е била изчистена. И сега тече от сглобката.- хидравлично масло от време на време просълзява. Но от къде не мога да го локализирам. Кои са слабите места?- време е за смяна на ангренажен ремък.Въпросите които възникват са следните:1. Дали ако се свали мотора няма да е по-лесно? Хем ще се работи по-лесно, хем може да се открият и други скрити проблеми. От друга страна пък, май трябва да се източва фреона. Някой ако е свалял мотор да каже.2. Обслужване?- кои елементи от ангренажа?- водна помпа сменя ли се?- по пистовия ремък какво се подменя?- кои са качествените марки? какво да търся? Принципно пазарувам от AXM Auto.3. Така и така почти всичко е разглобено, какви други профилактики и ремонти могат да бъдат направени?Съжалявам, че се получи толкова дълъг пост с толкова въпроси, но знам, че има компетентни хора, който могат да помогнат. Разчитам на Вас.Благодаря предварително!

    #2
    Re: Ремонт/обслужване на ТД100 - съвети и препоръки

    Хубав ремонт се заформя! Ще почна по точките които си написал.1.Ако имаш възможност да ползваш някъде подемник ще е чудесно.Свали мотора в комплект с кутиятакато ги пуснеш надолу.За целта се сваля и моста.Не се плаши!Компресора е отпред разкачи го от мотора и нека си остане на място.2.В ангренажа се сменят две ролки и водна помпа + ремъка разбира се.Семеринг на коляновия вал отпред и отзад.Внимавай с болта на колелото на коляновия вал С ЛЯВА РЕЗБА Е !!!На пистовия се сменя ремък и две ролки като обтяжната комплект с обтегача!Преглед на демферната шайба!3.Смяна рарнитура на капак на клапани,реглаж на хлабини на клапани,почистване смукателен колектор,профилактика на генератор и стартер,лагер на шайбата на компресора,тапите вече ги спомена,ревизия на съединител(семеринга го споменах на това място).Свършвам щото сигурно те заболя глава.Успех!!!

    Коментар


      #3
      Благодарности на колегата Георги. Както винаги - професионалист. Прегледах това което си ми написал, прегледах и сайта на AXM Auto и възникнаха няколко нови въпроса 1. Предлага се ремък Гейтс, Фленор и Дайко. Какво да избера? Дайко изглежда подозрително евтин. Цената отговаря ли на качеството?2. Неподвижната ангенажна ролка излиза в пластмасов и метален вариант. Кой е за предпочитане? А макра - Breda, SKF, FIAT?3. Здравите тапи на блока да ги сменя ли или да ги оставя?4. В демпферната шайба какво дефектира? Как да се познае дали е за смяна. Видях, че е доста скъпа.Като минавам през Ямбол, ще трябва да черпя май, че много станаха въпросите

      Коментар


        #4
        моя майстор каза, че използва само марка ИНА и такива ролки ми сложи... нямам ядове, колегата МЕМО от когото купих колата спомена за тази марка, колата беше с такива ролки и не съм имал ядове.Моята шайба беше останала почти без гумено уплътнение, и я смених, ако твоята е наред не я закачай, но имай предвит , че дори леко да те усъмни нещо сменяй, защото ако не я смениш може тея ремонти пак да ги повториш(за ремъци и ролки става въпрос)

        Коментар


          #5
          Виж какво аз не робувам на тия неща да е еди си коя марка щото иначе ...И какво ще стане??? На колко ролки (няма да казвам марки) съм слагал допълнително грес,само аз си знам.Тоя филм с марките ще си го играеш сам!Шайбата когато се разбие хлопа !Тапите ги смени всичките,една тапа струва 3лв. а труда по смяната е ...Като свалиш кутията потърси зад маховика още една тапа.Нали ще сменяш семеринга там,така или иначе ще свалиш маховика.Като пожелание:Намери някой който е сменял маховик на jtd и пази стария.Много ми е любопитно няма ли начин за смяна от ТД100 или ТД75.Става въпрос за щателно сравняване и преценка на възмоностите.Успех!!!

          Коментар


            #6
            За маховика не можах да те разбера. Искаш да разбереш дали ТД100 и ЖТД са взаимно заменяеми ли?

            Коментар


              #7
              Nero_ написа:
              За маховика не можах да те разбера. Искаш да разбереш дали ТД100 и ЖТД са взаимно заменяеми ли?
              Според мен въпроса е дали на jtd с демпферен махових ще пасне обикновенния махових от тд100.
              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

              Коментар


                #8
                Да в общи лини е това!Следкато се сваля просто да се сравни с другя с проблемите.

                Коментар

                Working...
                X