Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Индикация на подгревните свещи.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Индикация на подгревните свещи.

    Колеги,по някой път като дам на контакт не ми светва въпросната индикация.Идеи къде да търся проблема.Закономерност няма-един път свети 6-7 може и да не светне.Проблем с старта никакъв.
    Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

    #2
    Провери си бушоните при акумулатора, или някъде около него. Специално този за подгряването.

    Коментар


      #3
      Реле.
      AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
      HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
      Kawasaki ER-6n'2012

      Коментар


        #4
        Чукни отгоре върху таблото с ръка и виж дали не премигва лампичката. Лош контакт някъде.

        Коментар


          #5
          Nedra написа:
          Чукни отгоре върху таблото с ръка и виж дали не премигва лампичката. Лош контакт някъде.
          Чуках ама не!
          Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

          Коментар


            #6
            Ако говорите за релето до мотора -работи си.И при замерване на акумулатора си личи,че свещите работят.Но къде да търся лошата връзка.Голямата букса зад акумулатора за какво е?Точно под дебитомера.
            Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

            Коментар


              #7
              Лампата се пали от ЕКУ-то. Връзката минава през 2 куплунга - единия е на таблото, другия е зад акумулатора, на няма педя разстояние под дебитомера - за да стигнеш до него май трябва да свалиш дебитомер заедно с маркуча до възд.филтър, както и акумулатора ... Кабелите са защипани с пластмасови щипки към една вертикална планка, дето е до стената на акумулатора, която гледа към шофьора ... внимавай да не ги строшиш,че в тоя студ пласмасата е бая чуплива ... ПП/ За да разединиш мъжката и женската част на куплунга - заключващия мехажизъм е една рейка, която се избутва настрании се двете части се разединяват почти без усилие ... Карам по спомени от миналото лято, когато ревизирах всичкото конектор по колата ...Възможно е тоя номер да ти го прави и самата лампа и/или проблема да е вътре в таблото.Щом нямаш проблем с паленето, защо не оставиш това забавление за малко по топло време ...
              Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

              Коментар


                #8
                Днес разкачах буксата и пръсках с контактен спрей но не.Другата букса коя е-една от двете които се закачат на таблото ли.
                Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

                Коментар


                  #9
                  Релето за подгрева.
                  AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                  HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                  Kawasaki ER-6n'2012

                  Коментар


                    #10
                    iakvvu написа:
                    Релето за подгрева.
                    Бачка си.
                    Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

                    Коментар


                      #11
                      Само така изглежда.Сменяй го.Казвам ти го от опит за да не си губиш повече времето като мен.Контактите на релето което е интегрирано в модула са нагорели и пробити.Получава се резистивен слой,който е фатален за захранването на свещите при тяхната голяма консумация.Сменяй модула с друг.
                      AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                      HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                      Kawasaki ER-6n'2012

                      Коментар


                        #12
                        iakvvu написа:
                        Само така изглежда.Сменяй го.Казвам ти го от опит за да не си губиш повече времето като мен.Контактите на релето което е интегрирано в модула са нагорели и пробити.Получава се резистивен слой,който е фатален за захранването на свещите при тяхната голяма консумация.Сменяй модула с друг.
                        При условие че всички свещи работят,а само индикацията не се появява не мисля че целият модул е заминал.Би трябвало да не ми работят свещите.
                        Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

                        Коментар


                          #13
                          iakvvu написа:
                          ... Контактите на релето което е интегрирано в модула са нагорели и пробити.Получава се резистивен слой,който е фатален за захранването на свещите при тяхната голяма консумация.Сменяй модула с друг.
                          Нали говоим за BOSCH p/n 0-281-003-015? Това реле е много добре замислено и много трудно може контактите да нагорят, камо ли да пробият ... Малко по-слабички са контактите на куплунга, дето връзва модула за подгрев с всяка една свещ (пера G1, G2, G3, G4) , но според мен са си достатъчни ...Снимах това реле отвътре - ще потърся снимките и ако има интерес, може да ги сложа тук ... Освен това @kimirai казва, че в тия студове няма проблем с паленето. Значи няма драма с контактите на релето.При даване на контакт всички лампи по таблото за кратко светват и после гаснат (селф-чека). А @kimirai казва, че понякога тая лампа не светва въобще.Ако платката вътре е дефектирала - при даване на контакт лампата трябва да светне за малко (селф-чека) и после не свети. Значи няма подряване и може да се пробваме да запалим без подгрев.Ако се запали двигателя - лампата трябва да почне да мига като за дефект - обикновенно предполагаме че е изгоряла свещ, но може да е дефектирала платката (контролера е с предплагам някакъв PIC с аналогови входове). ЕКУ-то при първоначалната диагностика се опитва да прочете какво ще му "каже" модула за подгрева, ама като няма кой да му отговори - сигнализира с лампата, че с подгряването нещо не е наред.Може да провери/профилактично почисти куплунга дето връзва модула за погрев със ЕКУ-то ... като се гледа релето - пада се вляво. В средата е тоя куплунг дето захранва свещите, а вдясно е болта дето идва дебелия кабел от 60А предпазител ...@iakvvu - малко ми е неудобно точно на теб да опонирам, но според мен няма никаква драма с релето.
                          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                          Коментар


                            #14
                            kimirai написа:
                            1. Днес разкачах буксата и пръсках с контактен спрей но не.2. Другата букса коя е-една от двете които се закачат на таблото ли.
                            1. Виж в схемата на кой пин от куплунга отива кабела до лампата в таблото. През пробна лампа подай +12 V на тоя пин. Ако пробната лампа е например такава от стоп-светлините (към 25 вата), лампата на таблото трябва да светне (пробната лампа не). Това при разединен куплунг ... и за по сигурно - откачи плюса на акумулатора и закачи за него само другия край на пробната лампа (минуса на акумулатора го оставяш закачн) ...Предпочитам да е през пробна лампа, защото ако объркаш пиновете, да не стане беля ... може и да премериш с мултицет нежду поя пин и маса - ако покаже 50-100 ома, вероятно си уцелил пина и лампата е наред (за момента) ... ако покаже безкрайност - може лампата да е прекъснала (или връзката до нея).ПП/Сега погледнах схемите ... куплунга дето кабела води до лампата трябва да е кафяв/бяла ивица ... от другия куплунг кабела отива към ЕКУ-то и цвета му вече става черен/пупурна ивица ... Но понякога има разминаване в цветовете на кабелите ..... затова виж местоположението на пина в куплунга и така няма как да сбъркаш.2. Да, една от двете .... виж сервизното описание ... там е показано ... Но предполагам, че няма да се размине без отваряне на таблото ...
                            Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                            Коментар


                              #15
                              Няма как да има проблем с паленето в студовете.1.Колата до -15 пали без подгрев.2.Към свещите вместо 10,5-12 волта отиват 8-9,а в някой случаи и по-малко,т.е. работят но не със достатъчна мощност заради пада на напрежение в пъпката на релето.Така следящата схема на изхода на релето(АЦП изграден с делители и няколко транзистора) не получава напреженията които очаква и така по веригата светва лампата.Най лесно проблема може да се хване с мултицета измервайки напрежението на входа на релето(червен кабел захванат с гайка за кутийката) и напрежението върху всяка една свещ.Ако всичко е наред не трябва да има никаква разлика в стойностите,защото при комутирано реле кабела от входа има галванична връзка със всяка свещ.Дефекта се проявява непостоянно защото това е дефект зависещ от акумулатора,кога за последно е палена колата,влажноста на въздуха и др.Трябваха ми няколко дни за да открия проблема,заради непостоянният му характер.Дори отварях релето(при първият случай) за да почиствам доста износените пъпките(височината им беше едва 1/3 от това което трябва да е).А относно това колко добре е замислено релето и дали нагаря или не-вярвам на очите си и на фактите с които съм се борил.Успех на колегата с проблема!!!
                              AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                              HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                              Kawasaki ER-6n'2012

                              Коментар

                              Working...
                              X