Здравейте.Нов съм във Форума и имам проблем.Изчетох доста от раздела,но за моя двигател няма много писано.Колата е МАРЕА комби 2.4 td 125 1997г.Проблема го прави почти всеки път.Карам със 80-90,настъпвам да изпреваря,атя почти не реагира.На баир дори е и по зле.Влизам със 100 и тя умира.Давам 4-та,3-та -60-70 не повече.Изсключвам от скорост да намали малко,вкарвам2-ра и......ме залепва за седялката,набира яко дори и на 5-та.Но пусна ли замалко газта пак забива.Иначе от място като я изрежа набира много.Като я форсирам на място пуши много черно,също и като я изрежа на 1-ва и 2-ра.EGR-а ми е затапен с ламаринка-отварях-някой го е свършил преди мен.Турбото мисля че е в ред-като я форсирам на място,надува маркуча на входа на всмукателния колектор.Дебитомер?Изчетох доста но пише само за TD 100.Моя е доста по голям и различен.Как се сваля,почиства и т.н.Стана доста дълго но искам да имам мощност когато ми трябва.Знам че във Форума има много знаещи и разбиращи хора,и ги моля за компетентно мнение и съвет.Предварително благодаря.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ФИАТ МАРЕА 2.4 td 125 не набира-причини?
Collapse
X
-
Провери цялостта и здравината на затапването на ЕГР-а,маркуча между дебитомера и турбината и потенциометъра на педала на газта.Започни със затапването на ЕГР-а.Маркуча преди турбото се къса в ниската част към турбината,а потенциометъра има възможност и за почистване със спрей,но аз препоръчвам инжектиране на тънко машинно масло.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
-
Определено трябва да извадиш маркуча за да го огледаш добре за разкъсвания.Маркуча е оребрен(в часта си към турбината-виж прикачената снимка) и се цепи между ребрата(за 6 години сме го сменяли два пъти,като симптомите са аналогични на тези които описваш).Това разклонение за което говориш е изхода на маркуча на картерните газове.Относно педала-няма да смазваш педала,а ще свалиш потенциометъра,който се управлява от педала(колата е с електрическа помпа и няма жило за управлението и) и като начало и най безболезнено за теб ще го почистиш или със добър контактен спрей или с машинно масло.Сваля се откъм шофьорската страна и е над педалите зад таблото.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Здравеи колега и аз имах същият проблем след удар колата стоя около 2 месеца в гаража и като я направих до 1300 км не откасваше изобщо след това обаче спирам за поредното зареждане на една бензиностанция след която има наклон при изкачване около 2 км и с трагването усетих че дарпа повечко и като спрях да изчакам идващите коли я изрязах 4ак помпата изклиучи тоест на 5000 убурота и след като минаха колите потеглих и аз в края на баира бях вече на 160км а преди едва правеше 120км на равно ако искаш вярваи но от тогава не ми е правила тия номера и още се чудя какво и беше мотора е като твоя абсолиутно .
Коментар
-
Пуши много и черно? Въздушен филтър,турбо пътища.Горивен филтър,сонда в резервоара.Катализатор има ли колата? Моя като го изтърбуших като я купих и като видях колко е запушен много се зачудих как са отвеждани изгорелите газове.Когато разкарах всички гърнета и поставихме права тръба с доста по-голям диаметър не можах да си позная Ферарито .EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Re: ФИАТ МАРЕА 2.4 td 125 не набира-причини?
atanas atanasov написа:Здравейте.Нов съм във Форума и имам проблем.Изчетох доста от раздела,но за моя двигател няма много писано.Колата е МАРЕА комби 2.4 td 125 1997г.Проблема го прави почти всеки път.Карам със 80-90,настъпвам да изпреваря,атя почти не реагира.На баир дори е и по зле.Влизам със 100 и тя умира.Давам 4-та,3-та -60-70 не повече.Изсключвам от скорост да намали малко,вкарвам2-ра и......ме залепва за седялката,набира яко дори и на 5-та.Но пусна ли замалко газта пак забива.Иначе от място като я изрежа набира много.Като я форсирам на място пуши много черно,също и като я изрежа на 1-ва и 2-ра.EGR-а ми е затапен с ламаринка-отварях-някой го е свършил преди мен.Турбото мисля че е в ред-като я форсирам на място,надува маркуча на входа на всмукателния колектор.Дебитомер?Изчетох доста но пише само за TD 100.Моя е доста по голям и различен.Как се сваля,почиства и т.н.Стана доста дълго но искам да имам мощност когато ми трябва.Знам че във Форума има много знаещи и разбиращи хора,и ги моля за компетентно мнение и съвет.Предварително благодаря.
Коментар
-
На тия мотори помпата е немска. На Бош. Има изпълнителен механизъм за аванса, който се управлява от компютъра. Това със маркуча на турбото, дори и да е спукан, няма да помогне в случая. Защото турбото ще си смучи пак същото количество въздух а помпата ще подава гориво, дори и дебитомера да отчита по малко. По- вероятно е да е от изходящия от турбината въздуховод, интеркулер, и въздуховода към колектора. Ако са здрави и скобите са добре, освободи маркуча откъм изхода на турбото и провери леко ли се върти перката на турбината. Както и дали ина луфтове. Не пипай само на работещ мотор, че ще ти отреже пръстите. Също така, насериозно провери горивните филтри и пътят на нафтата от резервоара. Цедката в резервоара най вече.Ако не помогне по-горното, то дотук с безплатните проверки. Отиваш на диагностика. Там ако има грешка от датчик, да ти я запишат и я постни тук. Нека се провери, след зачистване дали се записва пак. Възможни причини в датчика за газта. Най накрая, ако не се реши проблема, сваляш помпата и незнам кой ще ти я направи. Питай specialista. На тая помпа често и се поврежда връзката в бобината, която е потопена в нафта, вътре в помпата и е скъпичка, Ама много слъпичка. Едни руснаци я правеха, имах снимков материал и обяснение, но не го гледах насериозно. Първо провери по-горното и ще говорим пак.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Добре дошъл! Виждам,че искат да ти помогнат колегите,но въобще не се занимавай с ЕГР-та,турбини,дебитомер и.т.н.Ще си спестиш много време и нерви.Собственикът преди теб сигура се е мъчил да отстрани проблема,щом е запушил ЕГР-а,но не е успял завалата!Говоря така категорично,не защото разбирам от автомобили,а защото съм го извървял този път,по диагностики съм ходил,какво ли не съм правил,сума мангизи наринах,но...По-скоро бягай в специализиран сервиз на" Фиат",Варна ти е близо,там по-имаш шанс да ти помогнат.И още един и последен жокер-описаната от теб мизерия е характерна само за 2.4 моторите,досега не знам някой да я е отстранил успешно Дано ти си първия,чакаме с нетърпение да споделиш развитието на случая.Успех!
Коментар
-
Днес извадих маркуча от филтъра към дебитомера-беше сцепен и го омотах добре с пвц лента.Самия дебитомер извадих и почистих -беше много мръсен.Неуспях да развия скобата на маркуча към турбото но го огледах добре-няма сцепено.Утре ако мога(именник съм) ще вляза на канал за долните маркучи и турбото.Сега като че ли дърпа с една идея по добре,но пак се замисля.Не разбрах как да стигна до цедката в резервоара-под седялките ли?Колегата от последния пост ме отчая.Каква е тая хронична бопест на този мотор.FIAT MAREA WEEKEND 2.4TD 125
Коментар
-
ре
За цедката - през багажника. В дясната половина, от към облегалките има голям капак с винтове (първо мокета махаш).Под него се виждат щуцерите и маркучетата - махаш внимателно, че пластмасата е трошлива, после отвиваш голямата гайка-гривна на гърлото (може да заяжда, но търпение и без силни удари). След отвиването вадиш нещо като кофичка в което са поплавъка и цедката и ще се ориентираш. За подробности и снимки колегата Tornado, ако не греша е качил хубава тема, май беше във "Важни теми" при дизелови двигатели.Мареа 2.4 жтд 99г
Коментар
-
Този модел не се подържа от добрата стара Виза,така че без диагностика няма да мине,но не такава от която става ясно че няма грешки значи всичко ОК!!!На последната такава която се качих беше толкова спънато магаре че се чудеше да тръгне или да спре.Турбото със зор наду 0.3/0.4 бара.После собственика ми се разсърди щото му казах че с колата има проблеми,той човека явно така си е свикнал и щом пали и върви някак си значи е добре за него.
Коментар
-
УРАААА.А колеги,оправих я.Вчера извадих сондата от резервоара.Малко трудно, но се справих.Разглобих я и ето я цедката.А ето я чиста.Сглобих всичко и излязох да я пробвам.Резултата-огромна разлика.На баир набира като луда. Мине ли 2000об. се изстрелва.Почти не пуши.Още не съм я пробвал на дълго,но жената днес пътува с нея 40-50км. и вика-абе тя много върви.Радвам се че минах без скъпи ремонти.Тази цедка не вярвам някой да я е пипал 13г.FIAT MAREA WEEKEND 2.4TD 125
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар