Еми колега zim, мисля че аз и още няколко колеги смело ще ти кажем - сменяй термостата, този е отпътувал. Софтуерът показва това, което "вижда" компютъра. Не показва свои данни. Щом за софтуера е 74 градуса, значи за компютъра на колата, съответно и за таблото - температурата също е 74 градуса. Аз твърдя, на основание описаното от теб - охладителната ти система не е напълно изправна. Преди мислех, че има термостати, които отварят по-рано, защото бях виждал няколко коли като твоята, с рано отваряне, ама то всъщност се оказа, че всички тези коли са имали един и същи проблем.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD загрява
Collapse
X
-
ogi28b написа:Еми колега zim, мисля че аз и още няколко колеги смело ще ти кажем - сменяй термостата, този е отпътувал. Софтуерът показва това, което "вижда" компютъра. Не показва свои данни. Щом за софтуера е 74 градуса, значи за компютъра на колата, съответно и за таблото - температурата също е 74 градуса. Аз твърдя, на основание описаното от теб - охладителната ти система не е напълно изправна. Преди мислех, че има термостати, които отварят по-рано, защото бях виждал няколко коли като твоята, с рано отваряне, ама то всъщност се оказа, че всички тези коли са имали един и същи проблем.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Като собственик на FIAT Marea JTD105 с чисто нов и все още изправен термостат мога отговорно да заявя, че всички описани явления на "играещи" показания на термометъра са ненормални. При сегашните температури са достатъчни около 3-4км. изминато разстояние за да загрее двигателя до нормалната работна температура. От както смених термостата (никаква идея за марка) не съм виждал срелката ми да слиза самоволно под средата при работещ двигател. Наскоро във Варна имаше температури до към -6 градуса - слизайки по баир на скорост и без газ - стрелката не е мърдала надолу.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Така е! Тд то ми сгряваше досто по-бързо от ЖТД то. Даже в жтд то ми е студено сега през зимата като карам само градско. Затова смених термостата но никаква промяна. Загрява бавно, но друго ми е любопитно. Възможно ли е никога да не прехвърля стрелката средното деление? Забелязах още като я взех, че както и да карам, важи за извънградско, стрелката спи точно върху средното деление и от време на време като спускам на скорост леко спада. Опитвал съм в екстремни жеги да качвам баири на по-ниска скорост т.е. да поизмъча двигателя но не! Никакво мърдане нагоре. И със стария /оригинален/ термостат и с новия /EPS/ е същото. P.S. Донякъде новата за мен информация, че стрелката се командва от компютъра въз основа на показанията от датчика може да обясни това поведение на стрелката, щото се чудех възможно ли е охладителната ми система да контролира температурата на антифриза толкова прецизно.
Коментар
-
@gumzata: Специално за jtd105 мога да твърдя, че температурната регулация наистина е доста прецизна. Няма мърдания, колебания и тем подобни. Загрее ли веднъж до работна температура - започне ли да се колебае - значи търсиш проблем. Примерът при мен е 8км. баир надолу, спускане на 4та предавка - няма промяна в работната температура. Единствено и само през лятото съм наблюдавал промени основно свързани с пускането на климатика.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
При по-продължително спускане на скорост ( ППХ) и ниски околни температури е напълно нормално да спадне температурата на двигателя.Наскоро даже дадох пример - преди нова година като минавах Петрохан, на слизане бях на скорост и поне 90 % от времето без газ -- това някъде около 30 минути и показанията на температурата на таблото отидоха до към 70 градуса , че и надолу. И това е напълно нормално дори при напълно изправна охладителна инсталация ако имаме отрицателни температури, пуснато парно и отворена клапа за циркулация на въздуха. Но при нормално каране стрелката не би следвало да се отклонява от средното си положение ( нарочно не казвам градуси) след като двигателят е загрял веднъж. Под нормално разбирам карате си извънградско и ли градско без продължително каране на ППХ.Ако и тогава стрелката се колебае надолу - работата е ясна. п.с Чудя се обаче дали при -40 и изправна охладителна система ще може да се поддържа работната температура при отворена клапа за циркулация на въздуха .п.п.с Все си мисля, че стрелката за температурата на таблото не е много точна а и има и някакво забавяне при отчитането на температурата.
Коментар
-
pr_00f написа:При по-продължително спускане на скорост ( ППХ) и ниски околни температури е напълно нормално да спадне температурата на двигателя.Наскоро даже дадох пример - преди нова година като минавах Петрохан, на слизане бях на скорост и поне 90 % от времето без газ -- това някъде около 30 минути и показанията на температурата на таблото отидоха до към 70 градуса , че и надолу. И това е напълно нормално дори при напълно изправна охладителна инсталация ако имаме отрицателни температури, пуснато парно и отворена клапа за циркулация на въздуха.
Коментар
-
В тази тема искам да запитам: При сутрешен ( например) студен старт влияе ли температурния датчик ( на антифриза ) върху запалването на колата. ЕКУ получава ли друго инфо за околната температура ? И ако изключа за проба този датчик при сутрешно палене какво инфо ще получи ЕКУ ?ПС: Сутрин при минусови температури паля с повече въртене на стартера. Преди диагностиката искам да си изясня нещо.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар