Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с двигателя на Браво JTD105.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    borisov написа:
    колега диагнозата сам си я поставих и не съм се метнал изобщо а мотора е жтд 100 от 2001 година ( а прехвърлянето се получи след като скъса пистовия ремък, парче от него по незнайно какъв начин се озова при агренажа )
    И какво,да не казваш че са ти защитени клапаните от среща с "товарния влак"?

    Коментар


      #17
      клапани

      specialista написа:
      borisov написа:
      колега диагнозата сам си я поставих и не съм се метнал изобщо а мотора е жтд 100 от 2001 година ( а прехвърлянето се получи след като скъса пистовия ремък, парче от него по незнайно какъв начин се озова при агренажа )
      И какво,да не казваш че са ти защитени клапаните от среща с "товарния влак"?
      не нищо не казвам а и влакове не помня да съм споменавал , просто споделям мнение и опит от това което ми се е случило. Нежелая да водя каквито и да е спорове с който и да било ,а мисля че е безсмислено да спамим темата на колегата ,който има нужда от съвети и от помощ а не да гледа панаири .

      Коментар


        #18
        Re: Проблем с двигателя на Браво JTD105.

        Bravo_JTD написа:
        След по дълго пътуване двигателят започна да трака като чист дизел,загуби мощност не се форсира нормално.Ако някой има някаква идея какво може да се е случило да сподели. Благодаря предварително.
        Един приятел имаше подобен проблем, един "майстор" му каза че турбото е сдухало и му искаше 1000лв ОМГ. При него губеше мощност и всеки ден ставаше по зле.В крайна сметка се оказа че интерколера е за смяна (80лв). След това бягаше като нова.

        Коментар


          #19
          Проблема излезе доста сериозен.Ремъкът е прехвърлил и има 4-5 счупени чашки на клапаните,колелото на разпределителния вал и ангренажния ремък са за смяна....
          Fiat Bravo 1.9JTD 105
          D I E S E L P O W E R

          Коментар


            #20
            Сори пич,много лош новогодишен подарък.Абе ще го оправиш,ама сумати пари ще фръкнат на вятъра.Явно срещата с "товарния влак" не им е понесло.Успех!!!

            Коментар


              #21
              То товарният влак май пътува само в някой двигатели,а други имат имунитет срещу него...А може би на автора на темата ремъка е прескочил с повече от 19 зъба и затова е ударила :D :D :D Жалко наистина Ремонта е болезнен.
              AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
              HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
              Kawasaki ER-6n'2012

              Коментар


                #22
                В последно време много познати с различни марки коли се оплакват от прескочили или направо скъсани ангренажни ремъци .Ко става тука бре? Много ментета ли станаха на пазара? Ролките ли блокират за момент? Как става по-принцип прехвърлянето на 1-2-3-4 зъба? С бутане? На стартер? С рязко натискане на спирачките за да блокират колелата,а с това и мотора? Не може да е току-така този синдром само с прехвърлянето на зъби.Айде да се скъса или изрони ремъка е друго нещо,но израза "прехвърли няколко зъба" няма сериозен смисъл .
                EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                Коментар


                  #23
                  Нито бутане нито спирачки, няма как да стане - защото ремъка предава въртящ момент от едното зъбно колело на другото. Както и да го погледнеш тва мъ е работата, а дали се бута тика дърпа стартер няма реална причина ремъка да не си свърши работата освен една - менте! Или е прекалено стар. Прескочили може да са от недобро обтягане а скъсани - от преобтягане и .. но не виждам нищо общо с бутането или дърпането.
                  Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

                  Коментар


                    #24
                    Нали се сещате, че не се износва само ремъка и ролките, зъбните колела също се износват и също трябва да се сменят. Нещо съвсем минимално да затяга и скъсява живота на ремъка в пъти.

                    Коментар


                      #25
                      stooes написа:
                      Нито бутане нито спирачки, няма как да стане - защото ремъка предава въртящ момент от едното зъбно колело на другото. Както и да го погледнеш тва мъ е работата, а дали се бута тика дърпа стартер няма реална причина ремъка да не си свърши работата освен една - менте! Или е прекалено стар. Прескочили може да са от недобро обтягане а скъсани - от преобтягане и .. но не виждам нищо общо с бутането или дърпането.
                      А замисляш ли се какъв е въртящият момент,с който шайбата на к.вал атакува ремъка когато той се завърта от стартера и когато се заврта с комутирана скоростна кутия(особенно на 1-ва) при бутане??? Мога да твърдя че познавам няколко случая (3-4) при които ремъка превърта с няколко зъба при опит за запалване с бутане.При нормално завъртане със стартер въпросните коли нямат проблем.
                      AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                      HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                      Kawasaki ER-6n'2012

                      Коментар


                        #26
                        Дизел на 1-ва няма начин да запали, освен ако компресията не е станала като на бензинов мотор.......... Досега страшно много пъти съм палил коли на скорост и досега никога не съм имал случай да скъса,прескочи зъб. Карах една лагуна на която ремъка беше на 130к и за разстояние от 30км я палех поне 30 пъти на скорост защото гаснеше......... това го правих в продължение на три месеца. В бачкането най редовно газокарите когато имат проблем с газта..... докато ги мъчат да запалят..... припалват на 2-3 цилиндъра, двигателя работи на много ниски обороти и се опитва да се изфорсира и в един момент просто спира и се завърта на обратно двигателя. Виждал съм пред мен как се къса ремък на стартер. Виждал съм скъсан разпределителен вал и мармалад в главата заради скъсан ремък, сменя се всичко по главата............ само една ролка се оставя стара "ролката е перфектна" всичко е сглобено "пали" и само се чу мяууу и мармалада беше готов Ако всичко е изправно е много трудно да се скъса/прескочи.... ремъка.

                        Коментар


                          #27
                          Колега, има ли развитие с колата? Или просто си я пуснал да я продаваш и не ти се занимава? Ако е така - не е лошо да споменеш в обявата какво и се е случило. Мога и аз да го напиша, за да е коректно спрямо купувача?

                          Коментар


                            #28
                            Мен ме интересува колко излиза ориентировъчно този ремонт? Просто ми е любопитно?
                            "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

                            ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
                            Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

                            Коментар


                              #29
                              Bravo_JTD написа:
                              Проблема излезе доста сериозен.Ремъкът е прехвърлил и има 4-5 счупени чашки на клапаните,колелото на разпределителния вал и ангренажния ремък са за смяна....
                              Само счупени чашки?А клапани?
                              Fiat Stilo 1.9 JTD

                              Fiat Tipo 1.9 TD
                              Alfa 156 1.9 JTD
                              Lancia Libra 1.9JTD

                              Коментар


                                #30
                                iakvvu написа:
                                stooes написа:
                                Нито бутане нито спирачки, няма как да стане - защото ремъка предава въртящ момент от едното зъбно колело на другото. Както и да го погледнеш тва мъ е работата, а дали се бута тика дърпа стартер няма реална причина ремъка да не си свърши работата освен една - менте! Или е прекалено стар. Прескочили може да са от недобро обтягане а скъсани - от преобтягане и .. но не виждам нищо общо с бутането или дърпането.
                                А замисляш ли се какъв е въртящият момент,с който шайбата на к.вал атакува ремъка когато той се завърта от стартера и когато се заврта с комутирана скоростна кутия(особенно на 1-ва) при бутане??? Мога да твърдя че познавам няколко случая (3-4) при които ремъка превърта с няколко зъба при опит за запалване с бутане.При нормално завъртане със стартер въпросните коли нямат проблем.
                                Не мисля. УБЕДЕН съм, че когато мотора ти работи и отдава мощности от порядъка на 70-80 kW натоварването е коренно различно в сравнение с натоварването от двама или трима дето да бутат или дърпат автомобила. А за ремъка си е едно и също .. Я сега да видим каква е разликата за самия ремък?!? Я се замисли? .. ми никаква. Дали въртящият момент ще дойде от скоростна кутия - респективно връзка скоростна кутия-съединител маховик ... или от стартер-маховик? Как ремъка ше разбере кой го развърта че да знае да се скъса или да прескочи? Смело бих казал, че натоварването върху ангренажния ремък е ВИНАГИ едно и също, в зависимост от разчета на мотора (има такива с променливи фази на газоразпределяне) защото въпросния ремък върти разпределителен вал, който винаги изисква едно и също усилие за да бъде развъртян, независимо дали от бутащи дърпащи или стартерни устройства.До колкото знам - единствения реален проблем който може човек да си създаде ако си бута или дърпа автомобила е ако се извършва упражнението на задна скорост. Тогава конструктивно, паразитното зъбно колело, което обръща движението може да се претовари, защото се натоварва в обратна посока (в посока между двата вала) и тогава е реално възможно да заклини и да причини поразии .. но останали проблеми не би трябвало да има.
                                Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

                                Коментар

                                Working...
                                X