Според мен зависи и от начина на каране.Примерно,ако се кара на малка предавка и по-високи обороти,2000-2500 да речем,колата ще загрява доста по бързо,но ако се кара на по-голяма предавка с по-малки обороти,1300-1700 като мен,ще си загрява доста бавно.При мен за 7 км при -3 градуса външна температура стрелката в много редки случаи ще стигне средата.Нямам обаче кора под мотора и допълнителен подгрев.С термос от Ренде съм и си работи коректно..
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD->Stilo термостатен въпрос
Collapse
X
-
ivannik написа:chaveto написа:коцев написа:Аз съдя по това че маркуча към радиатора ми е студен да не кажа замръзнал а самия термостат е топъл и другите маркучета излизащи от него са топли , което показва че е затворил притока към радиатора, ама няма загряване на системата .EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Коцев, според мен корите нямат никакво значение за загряването на мотора и ще опитам да се обоснова защо. Първо - ако е така, както казваш то това означава, че въздухът който обдухва мотора трябва да е достатъчен да разсее топлинната енергия, която се отделя от мотора а коефициента на полезно действие на ДВГ е около 30% останалите около 60% са загуби от топлинна енергия .. Така, сега мотора ми е 84 Кв. 84! Киловата. ПОЛЕЗНИ 84 КВ .. ами колко ли имам като загуби ?!?!? А? ... Естествено, че това е в максимално натоварване. Окей приемаме че на празен ход мощността му е 100 по-малка (за спортът). Ок тва прави 0,84 кв. Не знам колко вата се отдават като топлина при полезни 840, а и не знам дали са 840 вата или .. също така загубите в КПД при ДВГ идват от триене .. което допълнително дава загряване .. Окей приемаме че двигателя отдава около 840 вата топлина на място на празен ход. Съгласен? И ако си съгласен пристъпваме към 2 ра част на обосновката ми - а именно - наскоро ми се наложи да смятам и изчислявам и изобщо да се занимавам с радиатори за битово отопление към камина с водна риза - камината е в максимално натоварване 12 киловата а един радиатор средно може да отдава до 4 кв - а може и повече. добре - търсим 800 вата ок? Значи представи си радиатор които има капацитет около 800 вата, като системата работи при почти същите условия както в ДВГ - малко преди точката на кипене на водата - около 90 градуса (колкото по-голяма разлика в температурата толкова по-добър термо-пренос с най-голяма ефективност)- та представи си радиатор който отдава 800 вата. Сравни го с двигателя и какво установяваме? Радиатора има 10 пъти по-голяма площ за термоотдаване от ДВГ. Най малко 10! Значи двигателя няма как да разсее толкова топлина - обърни внимание също, че дори и да нямаш кори - нямаш никакъв въздушен поток - мотора е отворен само отдолу .. няма поток на въздух който да отнема топлина. Още един довод. При идеално затоплен двигател - колко време му трябва че да изстине? ... Много. Но не забравяй че твоя работи. Гори нафта. Отдава топлина. Според мен дори и двигателя да е на капака на колата - на място ако работи - не може да се охлажда от въздуха. Не говорим за процеса в движение - тогава ДВГ отдава колкото е полезната мощност - по две, най-малко в топлина!! ..Та. Сложи си корите, имал си бол пари - дал си ги. Няма лошо. И аз ако ги имам излишни - ще ги дам .. но не защото не може да ми затопля стилото. Тези кори пазят главно от ВОДА. Локви дъждове урагани .. водата е лошо в съвременния дизел. Пречи.Итан75 - и 10 термостата да сложиш - ефекта ще е като при мен с един единствен. Моят работи и да слагам картони и найлони по решетката .. много далеч съм то тази соц простотия. Картони се слагат ако не ти затваря термостата и ако нямаш кинти за нов. И пак няма да загрее достатъчно бързо, защото двигателя трябва да затопли ЦЯЛАТА охладителна течност, както и ЦЯЛАТА система в която се намира, докато ако ти е изправен термостата - само частта която термостата затваря.С поздравиС. СтоевFiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
Колега @stooes някога да си чувал за двигател с въздушно охлаждане Искам да ти кажа, че моят петак изстива за не повече от 30мин. когато навън температурите са отрицателни. Корите на Фиат не знам как точно изглеждат, но тези на моята Ланчия имат отвори навсякъде да вкарват въздух на определени места. На тези места нещата които ще се обдухват са направени с ребра за по добър топлообмен. Двигателя отдава топлина не само от охладителната система и това е факт и няма как да го прескочим.
Коментар
-
Да, така е. Много автомобили са пригодени чрез допълнително оребряване за експлоатация при високи температури. Но забележи - пригодени! Преди 1000 години имах Шкодичка 120 L .. та тогава имаше същата Шкодичка, но тропическо изпълнение - имаше радиатор за маслото! Отделно имаше 2 варианта за капак на картера - тенекиен и алуминиев - светът издрапах докато си намеря тенекиен!Алуминиевият картер - проблем, чупи се много лесно - почти винаги на пробката за източване на маслото ..Доста двигатели са пригодени, оребрени и т.н. но това е друга тема, а ето ти някой от най-известните автомобили с въздушно охлаждане - ТРАБАНТ, както и ПОРШЕ ... хах, каква прилика.. колко водни помпи на трабант съм сменял .. Yellow_Flash_Colorz_PDT_38Само да не забравяме къде отива въздуха който минава през радиатора? Обдухва мотора и излиза - т.е. Въздушен поток винаги има. И да сложи колегата корите - потока от радиатора остава. Но досега никога не съм чувал за дизелак с въздушно охлаждане. Може и да има. /в предния си пост имах предвид - поток на студен, външен въздух, който корите да спират - респективно ако ги няма или ако са там/Както и да е, според мен това топлоотдаване от мотора е пренебрежимо, както и че корите не помагат с нищо за това. Липсва ли оребряване - термообменът е пренебрежително малък.Поздрави и весела коледа!Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
emzo написа:Итане, приятелю, това което описваш не е нормално.За ЖТД105 има Вернет за около 50-55лв, ти можеш и по-евтино да си го намериш Вернета си работи чудно и парно ще имаш, нищо че е комби.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар