Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Брава JTD 105 не пали. - РЕШЕНО: Датчик колянов вал

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Брава JTD 105 не пали. - РЕШЕНО: Датчик колянов вал

    Здравейте, Тази сутрин не успях да запаля. Ето и какво се случи. От петък се чува много странен шум - нещо като тънко църкане. Според мен се чува от бушоните. Не се чува постоянно. Много рядко и за около 2-3 секунди. В събота слених маркуча, който влиза в турбото - едва ли е от него. Тази сутрин се опитах да запаля и неможах.Като дам на контакт, подгрева светва за около 2-3 секунди и изгасва. Въртя и не пали. Като дам на контакт се чува нещо като тракане на токчета - цък, цък, цък...Струва ми се, че е от към мотора. Отворих капака и там това цъкане не се чуваше. Открих друг проблем. Един маркуч, предполагам за обратната нафта съскаше. Като го бутна и спира да съска. Маркуча е този от помпата към едно тяло с изводи за четири маркуча. Цъкането сякаш идва от жабката. Като въртя на контакт не пуши нищо от ауспуха, тоест проблема е в горивото. Филтъра не е сменян от 43 000 км. Купих си нов, но не можах да го сменя сам. Вчера я запалих макар и на 0 градуса, но доста трудно. При потегляне се опита да загасня. След това на празен ход загасна. Ще заредя акумулатора, ще сложа нови скоби на маркучите и ще опитам отново. Въпроса ми е как да обезвъздуша. Някой има ли идея къде може да е проблема ???
    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

    #2
    Това за цъкането може да е от вентилаторчето на датчика за температурата.Този който е между копчето за климатика и това за циркулацията на въздуха. Там където са процепчетата.Като застудее и при мен цъка понякога.Провери дали се чува помпата в резервоара.
    Bravo JTD 105 '98

    Коментар


      #3
      Някой има идея, ама въпроса е кой е тоя някой. Я докато се чудиш какво да правиш, вземи си провери релетата. Почни от това което се намира на самото ЕКУ, до червения предпазител.
      Когато господ не можал да направи правия силен, направил силния прав !

      Коментар


        #4
        SDLW написа:
        Някой има идея, ама въпроса е кой е тоя някой. Я докато се чудиш какво да правиш, вземи си провери релетата. Почни от това което се намира на самото ЕКУ, до червения предпазител.
        Обясни ми по-подробно кое е релото .
        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

        Коментар


          #5
          Първо смени горивния филтър, че 43хил май са му множко.
          Marea Weekend HLX Jtd 110

          oO(_)____////____(_)Oo

          Коментар


            #6
            колега виж какво си писал в другата тема
            vgeorgiev написа:
            Оги, дай да пробваме със 100% изправен акумулатор ?
            опитай и ти с изправен акумулатор. релето дето цъка от жабката е тва на подкачващата помпа. насочи се натам. като смениш филтъра - няма какво да обезвъздушаваш а само даваш на контакт и чакаш да чуеш релето от жабката да цъкне, значи е подкчачила достатъчно. Филтъра се сменя лесно изтегли си книжиките от долнлоуда и там има картинки. развиваш планката, махаш маркучите от подгревателя и планката с филтъра излиза, сменяш и по обратния ред. Ама да знаеш - първо зареди акумулатора, щото като дадеш контакт свещите дърпат много ток и то не само докато свети подгрева, ами много след това!!!!!! имаше няква таблица - полвин минута в тея студове. и ако ти е слаб акумулатора - за помпата не остава ток и релето изключва , няма гориво и не можеш да запалиш!!!!!!
            Е ТВА Е КОЛАTA

            Коментар


              #7
              Значи да почнем от там, че цъкането и съскането нямат общо. Значи първо оправяш съскането, за да си спокоен, че всичко по горивната система ти е наред. След това намираш къде стои ЕКУ-то на твоя автомобил. На самото ЕКУ, от страната от която влизат всички кабели, трябва да има една пластмаса която да покрива буксите. След като свалиш този капак( при мен се сваля след махането на 2 гайки 6 мм), отдолу се виждат всички кабели, който влизат в ЕКУ-то. до тях от едната страна има един червен предпазител 10 А и едно реле, червено на цвят 30 А. Та въпросното реле управлява доста вериги. При мен проблемите ми изчезнаха след като смених въпросното реле. А самото реле струва между 5 и 15 лв. в зависимост от къде си го купуваш.
              Когато господ не можал да направи правия силен, направил силния прав !

              Коментар


                #8


                adi55 написа:
                колега виж какво си писал в другата тема
                vgeorgiev написа:
                Оги, дай да пробваме със 100% изправен акумулатор ?
                опитай и ти с изправен акумулатор. релето дето цъка от жабката е тва на подкачващата помпа. насочи се натам. като смениш филтъра - няма какво да обезвъздушаваш а само даваш на контакт и чакаш да чуеш релето от жабката да цъкне, значи е подкчачила достатъчно. Филтъра се сменя лесно изтегли си книжиките от долнлоуда и там има картинки. развиваш планката, махаш маркучите от подгревателя и планката с филтъра излиза, сменяш и по обратния ред. Ама да знаеш - първо зареди акумулатора, щото като дадеш контакт свещите дърпат много ток и то не само докато свети подгрева, ами много след това!!!!!! имаше няква таблица - полвин минута в тея студове. и ако ти е слаб акумулатора - за помпата не остава ток и релето изключва , няма гориво и не можеш да запалиш!!!!!!
                Тя тая помпа ще да е много мощна. Ако имаш ток да ти завърти стартера, значи определено има ток да завърти и помпата. Все пак стартера е около 2 киловата, колко ли може да е помпата ?
                Когато господ не можал да направи правия силен, направил силния прав !

                Коментар


                  #9
                  колега помпата минава през реле. А колко му трябва на релето да изключи??? Тая другата тема дето е писал колегата виж кво пишат и другите че стартерите въртят, ама релетата цъкали. А твойта кола ква е, аз на марчето екуто съм го виждал ама не помна да е имало някакви релета по него или бушони. Гаранция е по-лесно да си зареди акум., отколкото да бърника по компа. А за съскането на маркучите - задълже трябва да ги стегне и да сложи нови че тея заводските скоби държат като умрел - свещ. На марийчето сичките ги смених одаааааавна и всичко е ок по маркучите. никой не ми съска.
                  Е ТВА Е КОЛАTA

                  Коментар


                    #10
                    adi55 написа:
                    колега помпата минава през реле. А колко му трябва на релето да изключи??? Тая другата тема дето е писал колегата виж кво пишат и другите че стартерите въртят, ама релетата цъкали. А твойта кола ква е, аз на марчето екуто съм го виждал ама не помна да е имало някакви релета по него или бушони. Гаранция е по-лесно да си зареди акум., отколкото да бърника по компа. А за съскането на маркучите - задълже трябва да ги стегне и да сложи нови че тея заводските скоби държат като умрел - свещ. На марийчето сичките ги смених одаааааавна и всичко е ок по маркучите. никой не ми съска.
                    Тези маркучи скоро ги видях, че са омазани с нафта. Днес купих скобички и ще ги стегна всичките. Ще заредя акумулатора и ще опитам. Ще пиша пак какво е станало.Това съскане ме навежда на мисълта, че имам въздух в горивната система.
                    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                    Коментар


                      #11
                      колега помпата минава през реле. А колко му трябва на релето да изключи???Сега, колега, да си обясним какво е това нещо реле и какво прави. Релето най-общо е един прекъсвач, които се управлява по ел. начин. Вътре в неги има един електромагнит, на който като му подадеш напрежение и затваря един контакт. За да затвори контакта, му е трябва напрежение 12 волта, но минимален ток, тъй като бобината на релето не е голям консуматор. Или иначе казано, ако релето е здраво и работи, дори и да няма достатъчно ток да завърти стартера, релетата пак ще се включат. Нали се сещаш ( или пък не ), че стартера също се управлява от реле. Сега друг е въпроса, че на едни релета пише 10 А, а на други 30 или 50. Това е стоиността на максималния ток който може да премине през контакта на релето и то да си работи нормално. А с времето контакта нагаря и релето макар и да го чуваш да цъка, не значи, че работи нормално.Или иначе казано, ако са си наред релетата, колата ще запали. Релето за което казах подава напрежение на голямото реле за подгревните свещи, имобилаизера и дюзите.
                      Когато господ не можал да направи правия силен, направил силния прав !

                      Коментар


                        #12
                        SDLW написа:
                        колега помпата минава през реле. А колко му трябва на релето да изключи???Сега, колега, да си обясним какво е това нещо реле и какво прави. Релето най-общо е един прекъсвач, които се управлява по ел. начин. Вътре в неги има един електромагнит, на който като му подадеш напрежение и затваря един контакт. За да затвори контакта, му е трябва напрежение 12 волта, но минимален ток, тъй като бобината на релето не е голям консуматор. Или иначе казано, ако релето е здраво и работи, дори и да няма достатъчно ток да завърти стартера, релетата пак ще се включат. Нали се сещаш ( или пък не ), че стартера също се управлява от реле. Сега друг е въпроса, че на едни релета пише 10 А, а на други 30 или 50. Това е стоиността на максималния ток който може да премине през контакта на релето и то да си работи нормално. А с времето контакта нагаря и релето макар и да го чуваш да цъка, не значи, че работи нормално.Или иначе казано, ако са си наред релетата, колата ще запали. Релето за което казах подава напрежение на голямото реле за подгревните свещи, имобилаизера и дюзите.
                        Благодаря ти. Запознат съм какво е реле и как работи. Проблема е, че на контакт (не на стартер) пак чука. цък цък цък цък. Предполагам, че на стартер изобщо не включва въпросното реле. Ще заредя акумулатора и пак ще опитам.Дано се окаже акумулатора. Вчера палих и гасих 3 или 4 пъти преди да се прибера. Може да съм скапал акумулатора.
                        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                        Коментар


                          #13
                          SDLW написа:
                          За да затвори контакта, му е трябва напрежение 12 волта, но минимален ток, тъй като бобината на релето не е голям консуматор. Или иначе казано, ако релето е здраво и работи, дори и да няма достатъчно ток да завърти стартера, релетата пак ще се включат.
                          А като има ток, но няма достатъчно напрежение? Мисля че това е идеята на колегата. Все едно човек да хване плюс и минус на акумулатора - ток има да те изпече, но с 12 волта напрежение какво ще ти направи?

                          Коментар


                            #14
                            Здравейте отново.Колата запали Взех от един приятел зарядно и веднага отидох да свалям жабката да видя релетата.Свалих жабката и без да пипам нищо си викам я да пробвам да запаля. Кюх, кюх и запали. Едва завъртя. Акумулатора беше паднал доста от сутрешното въртене. Така и не установих какъв е проблема. Оставих я да поработи на място. През това време махнах декоративния капак, за да огледам маркучите.Значи маркуча, който сутринта съскаше е този от филтъра към помпата, а не както си мислех за обратната нафта.Като дам на контакт пак се чува да съска, но не си личи да пръска нафта от някъде.Не съм съвсем сигурен, че съска от него и дали изобщо от някъде излиза въздух/нафта.Релетата, които намерих зад жабката са тези от ляво:И тези от дясно:Десните релета бяха позагряли. Тези от ляво и от дясно са еднакви две по две. Черните по 20А, червените по 30А.Размених им местата да видя дали ще загреят. Може и контактите да са им понагорели. Едното черно напекло го замених с резервно (от едно блъснато браво).Обаче онова цъкане го чух пак преди първото палене. Повече не го чух. Най-вече се притеснявам, че не знам кога и къде пак ще ме остави колата.Релетата пред акумулатора са изрядни. Направи ми впечатление, че едно от тях като го извадих и сложих изкара малко искри. Всичко при загасен мотор. Тоест има някаква консумация. Колата я гасих и палих няколко пъти. Пали по-уверено от преди.Свалих акумулатора и го сложих да се зарежда.Ще видим какво е записал компа като грешки.Благодаря на Оги и на мр.Никой, и на всички отзовали се разбира се.
                            04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                            Коментар


                              #15
                              Добре, да приемем, че сте прави. Как така, при едно и също съпротивление и мощност на даден консуматор, как така като намалява напрежението, ще се увеличава тока? Или как ще намалява напрежението, а тока ще си остава същия ? Питам, понеже не мога да си го обясня?
                              Когато господ не можал да направи правия силен, направил силния прав !

                              Коментар

                              Working...
                              X