Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Brava 1.9TD - Съединител?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Brava 1.9TD - Съединител?

    Здравейте! Възможно ли е поради по-ниските температури днес, да е замръзнала течността на съединителя, понеже вчера вечерта му нямаше нищо на съединителя - съвсем плавно се натискаше педала, но днес сутринта, при запалване на колата с изненада установих, че когато включих на първа скорост и педала едвам се натискаше, също както когато спирачната течност е привършила. Нямаше какво да направя, понеже излизах на работа и се надявах, че ще загрее течността за съединителя и че всичко ще е ок и наистина - постепенно цялостното усещане при самия ход на съединителя, беше по-добре. На връщане от работа нямаше никакви проблеми. Според вас дали течността е свършила, или е от ниските температури, което не ми се вярва. Но не би ли трябвало да ми светне лампата на съединителя? Също От известно време ми свети лампата за еърбека, но не и обръщам внимание и светва и изгасва, когато си поиска.

    #2
    Re: Fiat Brava 1.9TD - Съединител?

    Viiipeer написа:
    Здравейте! Възможно ли е поради по-ниските температури днес, да е замръзнала течността на съединителя, понеже вчера вечерта му нямаше нищо на съединителя - съвсем плавно се натискаше педала, но днес сутринта, при запалване на колата с изненада установих, че когато включих на първа скорост и педала едвам се натискаше, също както когато спирачната течност е привършила. Нямаше какво да направя, понеже излизах на работа и се надявах, че ще загрее течността за съединителя и че всичко ще е ок и наистина - постепенно цялостното усещане при самия ход на съединителя, беше по-добре. На връщане от работа нямаше никакви проблеми. Според вас дали течността е свършила, или е от ниските температури, което не ми се вярва. Но не би ли трябвало да ми светне лампата на съединителя? Също От известно време ми свети лампата за еърбека, но не и обръщам внимание и светва и изгасва, когато си поиска.
    по въпроса с еърбега си за диагностикапо въпроса с помпата- спирачната течност на такава темепература надали ще замръзне освен ако нямаш вода в нея, другия вариант е да си мешал различни спирачни течности и да са се пресекли една друга !
    мненията и ГЪЗовете много си приличат - всеки го има ама не винаги е уместно да го показва

    Коментар


      #3
      Re: Fiat Brava 1.9TD - Съединител?

      Viiipeer написа:
      Но не би ли трябвало да ми светне лампата на съединителя?
      Може ли малко по-подробно - кое наричаш "лампата на съединителя"?

      Коментар


        #4
        Re: Fiat Brava 1.9TD - Съединител?

        ogi28b написа:
        Viiipeer написа:
        Но не би ли трябвало да ми светне лампата на съединителя?
        Може ли малко по-подробно - кое наричаш "лампата на съединителя"?
        xaxa впрочем колата е тд сега забелязвам ако е тд е със жило, следователно жилото ти е пълно може би с боклуци, имах подобен проблем с жилата на скоростите на гтд то( оказа се 4е имам скусан маншон на едното шило и го промивах с вд едно флаконче изкара кал ражда и всичко което беше навлизало(камачета) после едно маншонче за ръчната на жигула от 10 стотинки 2 свински опашки и капка масло и си цар
        мненията и ГЪЗовете много си приличат - всеки го има ама не винаги е уместно да го показва

        Коментар


          #5
          Re: Fiat Brava 1.9TD - Съединител?

          ogi28b написа:
          Viiipeer написа:
          Но не би ли трябвало да ми светне лампата на съединителя?
          Може ли малко по-подробно - кое наричаш "лампата на съединителя"?
          Ами както се виждаа, очевидно не разбирам много и затова си мисля, че ако нямаш течност за съединителя, трябва да ти светне лампичка, подобно на спирачната течност. Но това ми беше мнението вчера.Сега осъзнавам, че няма никакви течности за съединителя, които да се наливат, просто проверих в нета за подобен проблем и се оказа, че и на други марки коли им е замръзвал съединители и препоръките са да се изчака да загрее някаква си течност и че ако не се оправи след като е загряла колата, значи проблема е сериозен.Адски много се извинявам за смешното ми описание на проблема, но предполагам, че няма да ми се смеете предвид че нищо не разбирам.

          Коментар


            #6
            Правилно разсъждаваш, но течността за съединителя всъщност е спирачната течност, a ако и падне нивото - ще ти светне лампа наистина, като тя ти показва ниско ниво на спир. течност, а не се отнася точно за съединителя.

            Коментар


              #7
              ogi28b написа:
              Правилно разсъждаваш, но течността за съединителя всъщност е спирачната течност, a ако и падне нивото - ще ти светне лампа наистина, като тя ти показва ниско ниво на спир. течност, а не се отнася точно за съединителя.
              Мерси, това имах предвид!

              Коментар


                #8
                Re: Fiat Brava 1.9TD - Съединител?

                Viiipeer написа:
                ogi28b написа:
                Viiipeer написа:
                Но не би ли трябвало да ми светне лампата на съединителя?
                Може ли малко по-подробно - кое наричаш "лампата на съединителя"?
                Ами както се виждаа, очевидно не разбирам много и затова си мисля, че ако нямаш течност за съединителя, трябва да ти светне лампичка, подобно на спирачната течност. Но това ми беше мнението вчера.Сега осъзнавам, че няма никакви течности за съединителя, които да се наливат, просто проверих в нета за подобен проблем и се оказа, че и на други марки коли им е замръзвал съединители и препоръките са да се изчака да загрее някаква си течност и че ако не се оправи след като е загряла колата, значи проблема е сериозен.Адски много се извинявам за смешното ми описание на проблема, но предполагам, че няма да ми се смеете предвид че нищо не разбирам.
                Нарочно изчаках, за да се установи, дали модела на автора е с хидравличен съединител или с механичен - жило. На ТД е с жило и проблема при отрицателни температури не е в съединителя, а в маншона на самото жило откъм скоростната кутия. Често се къса и прониква вода, която зимата замръзва. И моето е така. Може да се реши или със смяна на жилото или като със спринцовка се впръсне масло между бронята на жилото и въжето му. И двата начини са удачни, но за втория е малко неудобен достъпа. А ако се сменя жилото, пък ще трябва да е разкачат много неща.Колкото до индикатора на еърбега, то имаш лоша връзка в позлатената клема на волана или втората под таблото към посока - ЕКУ-то на системата. А ако модела е с повече от един еърбег, то трябва да се проверят и останалите връзки към възглавниците. Чак след отстраняване на причината и зачистване на грешката в ЕКУ-то, ще загасне и индикацията на таблото. Бъдете внимателни с тая намеса, защото има опасност да се отворят възглавниците, дори и от статично електричество по дрехите или кожата. Първо се откачат клемите на акумулатора, изчаква се 15 минути, след това буксата на ЕКУ-то под парното и чак тогава се работи! Успех!
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #9
                  Re: Fiat Brava 1.9TD - Съединител?

                  iuly_vn написа:
                  Viiipeer написа:
                  ogi28b написа:
                  Viiipeer написа:
                  Но не би ли трябвало да ми светне лампата на съединителя?
                  Може ли малко по-подробно - кое наричаш "лампата на съединителя"?
                  Ами както се виждаа, очевидно не разбирам много и затова си мисля, че ако нямаш течност за съединителя, трябва да ти светне лампичка, подобно на спирачната течност. Но това ми беше мнението вчера.Сега осъзнавам, че няма никакви течности за съединителя, които да се наливат, просто проверих в нета за подобен проблем и се оказа, че и на други марки коли им е замръзвал съединители и препоръките са да се изчака да загрее някаква си течност и че ако не се оправи след като е загряла колата, значи проблема е сериозен.Адски много се извинявам за смешното ми описание на проблема, но предполагам, че няма да ми се смеете предвид че нищо не разбирам.
                  Нарочно изчаках, за да се установи, дали модела на автора е с хидравличен съединител или с механичен - жило. На ТД е с жило и проблема при отрицателни температури не е в съединителя, а в маншона на самото жило откъм скоростната кутия. Често се къса и прониква вода, която зимата замръзва. И моето е така. Може да се реши или със смяна на жилото или като със спринцовка се впръсне масло между бронята на жилото и въжето му. И двата начини са удачни, но за втория е малко неудобен достъпа. А ако се сменя жилото, пък ще трябва да е разкачат много неща.Колкото до индикатора на еърбега, то имаш лоша връзка в позлатената клема на волана или втората под таблото към посока - ЕКУ-то на системата. А ако модела е с повече от един еърбег, то трябва да се проверят и останалите връзки към възглавниците. Чак след отстраняване на причината и зачистване на грешката в ЕКУ-то, ще загасне и индикацията на таблото. Бъдете внимателни с тая намеса, защото има опасност да се отворят възглавниците, дори и от статично електричество по дрехите или кожата. Първо се откачат клемите на акумулатора, изчаква се 15 минути, след това буксата на ЕКУ-то под парното и чак тогава се работи! Успех!
                  Благодаря, това значи ли че както си карам и може да ми "изкочат" еърбеците или това е само в случай че не направя описаното от вас, преди да отварям каквото и да било? И още нещо днес на 5 пъти за разстояние от 3км, съединителя ми буквално се залепи и се паникьосах, но взе че се " отлепи пак, но се чувстваше нестабилността му (нямаше го това съпротивление при натискани и съответно ме беще страх да го натискам до край и превключвах на полу-съединител.) Разбрах че ако е жилото, то се къса и приключваме, съответно това е помпата, но разбрах че са 2 и не знам коя от 2-те се сменя, а и с ремонта не излиза много евтино (100лв.) Дали смяна на съединител и помпа са 2 различни неща? И пречи ли да карам на риск до последно (дали няма да прецакам нещо друго?)Не ме разбирайте погрешно но в момента нямам излишни средства и това е временно решение. Благодаря.

                  Коментар


                    #10
                    Няма опасност току тъй да се отворят еърбеците, въпреки че съм слушал за случаи на спонтанно отваряне. Но сигурно на 10 милиона са един два случаите за които съм чул. По голяма е вероятноста да ударите от тотото шестица/дай боже всекиму такава радост/! А това за правилника на работа със системата е по препоръка на производителя за безопасност. Никак няма да е приятно, докато работиш по еърбрка и да те изплющи възглавницата по челото. И затова съм чувал, че усещането не било от най-приятните. Колкото до съединителя, ако е с въже, то няма помпи, а е възможно и да е закъсано жилото и да заяжда. Това предполага че скоро ще викаш пътна помощ. Щото в движение, няма как след като се размрази и да замръзне пак. Вътре в отсека на двигателя е топло. Ще замръзне след час два престой. Ако е с помпа то те са две. Едната е главния цилиндър /окъдето тръгва стоманената тръбичка/ и долу е изпълнителната помпа. Може да има въздух в системата /обезвъздушава се/ или раздути уплътнителни пръстени /сменят се и се обесвъздушава/ . Теоритически, ако е попаднала вода, тя може да замръзне и да предизвика запушване. Но в движение тя ще се е размразила.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      iuly_vn написа:
                      Няма опасност току тъй да се отворят еърбеците, въпреки че съм слушал за случаи на спонтанно отваряне. Но сигурно на 10 милиона са един два случаите за които съм чул. По голяма е вероятноста да ударите от тотото шестица/дай боже всекиму такава радост/! А това за правилника на работа със системата е по препоръка на производителя за безопасност. Никак няма да е приятно, докато работиш по еърбрка и да те изплющи възглавницата по челото. И затова съм чувал, че усещането не било от най-приятните. Колкото до съединителя, ако е с въже, то няма помпи, а е възможно и да е закъсано жилото и да заяжда. Това предполага че скоро ще викаш пътна помощ. Щото в движение, няма как след като се размрази и да замръзне пак. Вътре в отсека на двигателя е топло. Ще замръзне след час два престой. Ако е с помпа то те са две. Едната е главния цилиндър /окъдето тръгва стоманената тръбичка/ и долу е изпълнителната помпа. Може да има въздух в системата /обезвъздушава се/ или раздути уплътнителни пръстени /сменят се и се обесвъздушава/ . Теоритически, ако е попаднала вода, тя може да замръзне и да предизвика запушване. Но в движение тя ще се е размразила.
                      Последен въпрос, може ли да се повреди/навреди на автомобила, ако се кара до последно с въпросния проблем за съединителя, в смисъл че ту се оправя, ту пак "залепва" и т.н?

                      Коментар


                        #12
                        Ами може да се отрази на притескателя, да се счупи пружина и тн. После ремонта става скъп.
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #13
                          iuly_vn написа:
                          Ами може да се отрази на притескателя, да се счупи пружина и тн. После ремонта става скъп.
                          В смисъл такъв, че ако се смени помпата, ще има и други последствия ли?

                          Коментар

                          Working...
                          X