Колкото и да върви едно JTD няма значение колко коня е то .... е ГРЕХОТА да не си направиш remap или т.н. на колата, караш просто друга кола и удоволствието от шофирането е просто .... неуписуемо ..... трябва да го усетиш сам!Кефа цена няма ...... винаги съм го казвал и пак ще го кажа!Голяма работа ,че съединителя няма да изкара много ...... или нещо друго!Просто тези които нямат remap .... губят много!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Stock или Remap ?
Collapse
X
-
PB 5989 MP написа:Колкото и да върви едно JTD няма значение колко коня е то .... е ГРЕХОТА да не си направиш remap или т.н. на колата, караш просто друга кола и удоволствието от шофирането е просто .... неуписуемо ..... трябва да го усетиш сам!Кефа цена няма ...... винаги съм го казвал и пак ще го кажа!Голяма работа ,че съединителя няма да изкара много ...... или нещо друго!Просто тези които нямат remap .... губят много!
Коментар
-
janyboy написа:lancione написа:говорим за динографика и точни стойности като к.с. и Nm колега за да не съм голословен за това става на въпрос,а не ама тя литва и бла блаако има от този по качествен здраве му кажи
Коментар
-
ici написа:Тая Алфа мога да се хвана на бас, че няма как да я бие друга такава със стоково трубо чипосана по метод различен от този на дино Колата не е 115 коня заводски, не знам защо така я определи. По по-слабият рън се вижда колко е дала преди ремапа - 138 коня преизчислено на мотора при 15% загуби Казвам всичкото това защото аз съм и правил турбо пътищата и предният кулер, а и на диното при ремапа бях, возих се и на отиване и на връщане от Варна, видях и как върви преди/ след и мога да кажа че дърпа зловещо за един вид стокова кола, това го казвам от погледа на моята дето е с още 100Нм отгоре, отделно че разхода падна стабилно и то и при по бързо каране.Пиша от името на Ланчионе щото той е на кораба в момента.А един въпрос, като мапвате как гласите смесите, АФР гледате ли, щото те са много определящи за последният миг който може да настъпи за турбото Говорим за ЕГТ от порядъка на 900 градуса както при яка турбо бензинка, обаче с добавка и на променлива геометрия, която не и се нравят такива жеги.Това за хвърлянето на турбо, среща се нерядко, отделно и бутала се топят при по-надъхани мапери.Не става дума да се ходи на дино след като колата е ремапната другаде, а става дума да се ремапва на самото дино, то и на пътя може но трябва и спомагателна техника за да се регистрират положителните и отрицателни промени и кога настъпват .
Коментар
-
janyboy написа:Абе,Емо,ти само пускаш някакви теми и не взимаш отношение по въпросите.Що така бе мен Както и да е.Агентът би трябвало да съм аз.Та какъв е спорът ми с Емо.(ако може да се нарече спор).Аз твърдя че при мапната кола няма как разходът да падне спрямо стоковия софт с цели 1-1.5 литра.Това за мен е абсурд.Нека Емо ми го обясни как може да стане тази работа ама като на малоумен искам да ми го обясни. Тук в темата всеки може да сподели своите наблюдения върху разхода си сток и мапнат.Това обаче не е критерий.Да вземем колегата Емо и неговото Стило,че има темпомат,и да приложим предложеното от колегата @pr_00f,обаче искам да видя какъв софт ще сложи за "матнат-ия" тест,щото може да се "хитрува" Жоре (itan75), не знам точно какво имаш в предвид под пипахме "респонса на газта".Аз ти имам файла и не виждам такова нещо.Ако под модването на картата - обороти,товар/%газ,впръскано гориво имаш в предвид "респонса на газта",то това е първата карта която задължително се пипа при мапване и на всички мапнати коли тя е променена.Казваш че при постоянна скорост 130км/ч разходът ти е 0.5-1.0 литър под стоковия.Можеш ли да го докажеш това или поне кажи как си го измерил.Предлагам да логнеш на загрял мотор за 10км със 130 чипнат и после сток и ми кажи на колко % е била газта и колко е било горивото в единия случай и в другия.От сега предвиждам че горивото ще е почти едно и също.За да поддържаш тази скорост ти трябва дадено количество гориво,съответно даден товар на мотора/% натиснат педал.Много зависи как е направен софта. Но ако не е напънат още от 25%,а е както на повечето коли от 75% то докато педалът е под 75% си караш сток.От къде на къде ще ти пада разхода Другият вариант напънат е още от 25%.В този случай исканото гориво е повече и затова не е нужно педала да е натиснат "толкова" за да поддържаме скоростта.Но горивото си е същото както в предния случай. При комън рейла всичко е свързано : обороти,товар,налягане на горивото,връскано гориво Емо като мапнал колите на повечето от вас трябва да ги знае тези неща.Ще взема да му дам да мапне и мойта та да ми падне разхода с лътър-два че сега ми гори като когато бях сток. Малиийй,голямо писание стана.Може да съм казал някоя глупост,а може и всичко дето го казах да е глупост Поне казвам нещо.EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
itan75 написа:Малиййй и аз да кажа :P .Два дена не бях влизал в нетЯ и виж кво станало тука :P .Яни братко наистина ТИ си едно прекрасно и много умно момче със страшни познания почти маниакални в областта на мапването и затова,ще се опитам да ти обясня как съм засичал разхода много точно .Имам бивши колеги от Нефтозавода и ми носят нафтата в туби още топла дето се вика от инсталацията .Това го казвам във връзка с това,че съм засичал абсолютно винаги пълно/пълно.Незнам да е измислен по-точен начин.Та когато лятото на 2008г Росен ми мапна каляската преди да оставим този софт пробвахме преди това още стотина.Писах преди за това като при първите пушеше адски много и бустметъра отчиташе пикови моментни стойности 1.4 атмосфери .Накрая оставихме софта,който най-много ме кефи.Обаче явно при мен нещата станаха по-комплексни,защото веднага след това разкарах катализатора,всички гърнета без задното,което разрязах и изпразних,изолирах ЕГР като го затапих с дебела планка още на изпускателния колектор, изчистих до блясък всмукателния колектор като естествено падна много гняс.Изчистих с коресилин МАФ-а,сложих спортен въздушен филтър, поставих термостат от Рено,смених маслото с Кастрол Магнатек пълна синтетика 5/40 заедно с маслен и горивен филтър и незнам колко е важно но за мен е доста показателно,че подобрих инерцията на трофея си като дадох на стругар ми пусне един вятър на задните барабани,а аз изкарах задните лагери като отново почистих всичко с коресилин и после сложих най-скъпата грес.Отпред сложих чисто нови дискове с накладки Текстар като със същата грес сложих и на водачите.Водачите бяха почти сухи и поръждясали.Смених отпред и спирачните маркучи,а отзад като разкарах кантара си смених спирачните тръбички с нови медни.На задно дясно колело даже и спирачния маркуч избегнах и до спирачното цилиндърче съм със медна тръбичка.След всички тези интервенции мога да кажа,че спирачките ми от 220км/ч до 0 спират повече от перфектно,а инерцията ми просто нямам думи да я опиша-нещо като душевен оргазъм получавам .За ксенона и Сони-то няма да споменавам ,щото на пернишките Гоуфове и от това им пада разхода .За респонса Яни-ами веднага след мап-а педала стана много твърд и много по-чувствителен.Така сега да поръзсъждавам малко на глас па ако ще и да се чуе.Едно време като имах още Лади и Москвичи си правех всякакви експерименти с добрите и стари карбураторчета К-126П и Вебер или Солекс зависи от грозната Лада.В теорията на двигателите с вътрешно горене пише,че една горивна бензинова смес се нарича нормална когато е в съотношение 1/17 т.е един литър бензин на 17 кила въздух.Обаче най-мощносттни показатели се получават при съотношение 0.8 т.е по-ниско от Е=1 т.е смес от 15 до 17 килограма въздух.Най-икономични показатели има двигателя работещ с обеднена горивна смес т.е от 17 до 19 килограма въздух.Втория закон на термодинамиката обаче гласи,че едно горещо тяло предава своята топлина на друго с по-малка температура.Затова най-икономичен е дизеловия двигател с директно впръскване.Сега Яни поне аз така си го обяснявам,че завода производител умишлено е скопил порцията гориво дали било заради еконормите,дали било катализатора да не се запушва твърде бързо и т.н.Когато се мапне едно обикновено ЖТД в рамките на нормалното може малко да се вдига порцията гориво,но успоредно с това нараства и средната стойност на температурата в горивната камера.Това автоматично означава по-голямо КПД.Айде сега след всичките тези съждения спокойно ти казвам,че НА МОЯ ТРОФЕЙ падна разхода на гориво...ПОВТАРЯМ ЛИЧНИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ НА МОЯ!! За другите незнам не съм карал и не съм засичал..
Коментар
-
janyboy написа:ici написа:освен в АФР-ите , главната магия е в пипането на предварението на впръскванията
Коментар
-
@janyboy няколко пъти ти намекнах да не говориш неща, които не си сигурен за тях.При дизела за да има стехиометрична смес АФР-а е приблизително колкото на бензина, или демек около 14.6.За да върви на такава смес трябват много неща, за да бълва малки пушеци.Обикновено работи на доста по-бедни смеси от идеалната, която е по термодинамиката, която си учил.До някъде стехиометричната смес е вързана за черния дим, излизащ от ауспуха, но предвид смесообразуването на дизела има доста фактори, които при доста бедна смес също образуват пушеци.Тук точно идва и момента да знаеш кое и как се прави, за да имаш възможно максимално количество гориво, което си отговаря съответно на кислорода и да има възможност да изгори. Демек, ако успееш да приближиш АФР-а на дизела до идеалното му състояние с възможност най-малко пушеци, то от там ще ти дойде и намалението на разхода, който се цитира малко по-нагоре в темата. От тук ти идва и заблуждението, че дизела работи в стехиометрична смес и за това не можело да се намали разхода.Има доста варианти с променливо газоразпределение да работи на приблизително стехиометрична смес без видими димки, но за сметка на това се увеличават значително емисиите на вредни вещества стил нитроген оксид.Така, че варианти много, разбирачи много, желания много, писане много, реални резултати малкоA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:@janyboy няколко пъти ти намекнах да не говориш неща, които не си сигурен за тях.При дизела за да има стехиометрична смес АФР-а е приблизително колкото на бензина, или демек около 14.6.За да върви на такава смес трябват много неща, за да бълва малки пушеци.Обикновено работи на доста по-бедни смеси от идеалната, която е по термодинамиката, която си учил.До някъде стехиометричната смес е вързана за черния дим, излизащ от ауспуха, но предвид смесообразуването на дизела има доста фактори, които при доста бедна смес също образуват пушеци.Тук точно идва и момента да знаеш кое и как се прави, за да имаш възможно максимално количество гориво, което си отговаря съответно на кислорода и да има възможност да изгори. Демек, ако успееш да приближиш АФР-а на дизела до идеалното му състояние с възможност най-малко пушеци, то от там ще ти дойде и намалението на разхода, който се цитира малко по-нагоре в темата. От тук ти идва и заблуждението, че дизела работи в стехиометрична смес и за това не можело да се намали разхода.
Коментар
-
Не знам какво съм измислил, просто чета, че за теб 17:1 смес е богата.Чета и за това говоря. Дали измислям или не си е въпрос на въображение.Все пак и в началото на тази тема според теб разхода не може да падне, а реално става това.Имаш и други мнения в това, че разхода нямало как да падне, защото горивото, необходимо да движи колата, е Х количество и разбираш ли нямало как да стане. Е, има какво да стане.Съжалявам, че съм те намесил, ако написаното от теб не съм го разбрал.Успех.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
За какво се карате и заяждате не ми е ясно. Аз така и не разбрах кога точно искате да падне разхода, като карам с газ до дупка, като карам с 60 на 4-та, като карам с 60 на 5-та или със 120 на 5-та примерно. Дайте един лог при еднакви условия и ще се види пада или не пада.При мен не съм усетил никакъв разход да падне, междуградския по-скоро се е качил, но и карам по друг начин така че пак не е сигурно какво е станало.Всеки има различен стил на каране, а и колите са амортизирани по различен начин. Като си карам бравото в града със задръствания правя по-малък разход отколкото като го дам на брачеда да го кара извънградско така че...Ще направя един лог с постоянна скорост, но по спомен като закротите колата на някаква скорост по-малка от 70 км/ч примерно, тя пръска 6-7-8 мг с аванс 6-7 градуса, не знам дали има място толкова да се оптимизира горенето.@iciБорд компа на алфата не е от най верните ако съдя по този на 2,4jtd 150.
Коментар
-
Четох четох и четох и нищо не разбрах Аз имам jTD 105 коня браво 99 година и искам да му направя Ремап. Сега за цената разбрах как варира и съм склонен да отделя до 300 лв за да го направя, разбира се колкото по евтино толкоз по добре :D Кой къде си е правил ремапа и на какви пари или ако има такава тема ако може да ми дадете линк.Четох за + и - но за сега не видях някой да е написал че си е направил ремап и нещо да се е скапало. МОДЕРИРАНОНарушение на т. 1.6 от правилата на форума.Модераторски екип на fiat-bg.orgAlfa Romeo 147 2004 mJetd
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар