Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

След смяна на термостат- май прегрява!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    След смяна на термостат- май прегрява!

    Здравейте!Купих термостат бехр 83 градуса, сложих го в маркуча и сега като карам минава леко над средната дълга чертичка, нормално ли е това?Колата е Мареа Тд-100. вижте снимките>>
    Прикачени файлове
    Fiat Marea ELX 1.9 TD-100 kombi

    #2
    Ето една съществена грешка, която и аз допуснах при монтажа. Не се монтира във тоя маркуч а в десния, който е изходящ. Аз също, в началото го бях монтирал там и се подведох заради положението на оригиналния термостат. По този начин, течноста не пренинава през сензора му, който не се загрява достатъчно и отваря със закъснение /на доста по-висока температура/. Монтира се в маркуча отдясно на снимката.
    Прикачени файлове
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #3
      изтрито
      Fiat Marea ELX 1.9 TD-100 kombi

      Коментар


        #4
        vedi78 написа:
        Тук на "зеленото" място ли трябва да се монтира?
        А сега си го изтрий по-горния пост и снимката, че стана обърквация...
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          #5
          Благодаря ти колега. За да извадя този маркуч на който трябва да монтирам термостата, нужно ли е да извадя акумулатора и този "дебелия" маркуч?
          Fiat Marea ELX 1.9 TD-100 kombi

          Коментар


            #6
            Ами акумулатора да. Въздуховода едва ли ще пречи, но не си спомням. Мисля че няма. Монтира се в посока със сензора към двигателя.
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #7
              Благодяря ти колега, надявам се да не съм направил някоя "беля" на мотора с тези височки темпретатури.
              Fiat Marea ELX 1.9 TD-100 kombi

              Коментар


                #8
                Това не е нормално
                Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                Коментар


                  #9
                  Valiosport написа:
                  Това не е нормално
                  Valioo, я да си лягаш и да не пипаш колата на баща си.. Всичко е нормално и изпробвано. :D
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    #10
                    iuly_vn написа:
                    Valiosport написа:
                    Това не е нормално
                    Valioo, я да си лягаш и да не пипаш колата на баща си.. Всичко е нормално и изпробвано. :D
                    Това, че ти пипаш колата на баща си не означава, че и аз го правя нали Баща ми си има Форд до който не се доближавам дори
                    Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                    Коментар


                      #11
                      Ако стрелката стои твърдо като на снимката-аз не бих я пипал повече.Имаш ли навик да си следиш постоянно таблото карай и се кефи на икономичен автомобил
                      Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                      Коментар


                        #12
                        То на снимката, хич не е нормално. Аз, с почти 25 г. стаж като шофьор, се стряскам от показания над средата. Щото не веднъж, съм брал ядове от прегрявания. Казвам го не за друго, ами само да споделя опит. Хич не ме кефят температури, над нормалното, та дори и само отчетени според таблото. Освен това, термостата от снимката на колегата е монтиран на неправилното място. Тоест не отваря на време. Автора най вероятно, се е водил по темата за ЖТД. Но там на снимките е объркващо, поради разположението на маркучите, което се различава от ТД мотора.
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #13
                          Ако правилно съм разбрал, новия термостат се монтира в маркуча който излиза от радиатора и влиза в блока И това е заради посоката на сензора му

                          Коментар


                            #14
                            Колега iuly_vn ако приемем показанията на таблото за меродавни,то те едва ли са се променили с промяната на вида термостат.Пет градуса едва ли ще объркат нещо освен към икономичност.Всички коли които съм имал и карал съм се старал термостатите им да отварят ,където аз желая -поне 90 градуса-. Стигал съм до там да подлагам на тарелката 3мм тинол за да го постигна. Освен това моторите винаги са ми завити с дебело кече а сега и с микропореста гума -нали сме 21 век :D -и зима и лято не съм прегрявал мотор.Това го казвам от 32 годишен опит и ,,ебаване,, с автомобили и двигатели.Няма да е лошо да се срещнем и поговорим някога-винаги с удоволствие чета постовете ти :D
                            Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                            Коментар


                              #15
                              кроко61 написа:
                              Колега iuly_vn ако приемем показанията на таблото за меродавни,то те едва ли са се променили с промяната на вида термостат.Пет градуса едва ли ще объркат нещо освен към икономичност.Всички коли които съм имал и карал съм се старал термостатите им да отварят ,където аз желая -поне 90 градуса-. Стигал съм до там да подлагам на тарелката 3мм тинол за да го постигна. Освен това моторите винаги са ми завити с дебело кече а сега и с микропореста гума -нали сме 21 век :D -и зима и лято не съм прегрявал мотор.Това го казвам от 32 годишен опит и ,,ебаване,, с автомобили и двигатели.Няма да е лошо да се срещнем и поговорим някога-винаги с удоволствие чета постовете ти :D
                              Това да се срещнем и да говорим на тая тема е добре. Тук обаче искам да поясня нещо. Не казвам че мотора на автора е прегрял или че това малко отклонение на стрелката е критично. Просто подчертавам, че е монтирал термостата на неправилното място. Тоест на снимката съм посочил къде се монтира неоригинален термостат от Рено, със стрелка. Така монтираният термостат, посочен от автора, не би функционирал правилно. При мен въобще не отваряше, защото в началото /още като купувах колата/ го монтирах по същия начин, като се подведох от това , че недоогледах оригиналния, а само се ориентирах по снимките на JTD -мотора от подобна тема във форума. Всъщност още в началото ми бе ясно, че така монтиран термостат няма да работи коректно, но реших да пробвам. Едва след тая проба се убедих кое е правилното му място, а именно на изходящия маркуч от снимката по-горе, монтиран в посока със сензора си към двигателя. Вече 2 години съм много доволен. Пожелавам успех! П.П. Иначе, аз не съм любител на по-високите температури. Имам си основания за това, които не мисля да излагам тук. Даже винаги слагам малко по-"студен" термостат. Може би защото дълги години търкалях едно Дукато, тон и шестотин полезен товар, с 2.5 тона ежедневно и с пълна газ. Зиме лете - нон стоп. Много корава машина, но издаде багажа без стонове /без каквито и да е признаци/ след като го продадох. Жалко, щото счупи бутало, при новия си собственик, от което не ми стана никак приятно.
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар

                              Working...
                              X