Blow off се слага на турбо бензинки.Blow off служи да разтовари/изпусне налягането при отпускане на педала на газта и по този начин пази турбината от обратното налягане,което при голями надуви може да е фатално за турбината.Бууст контролера е съвсем различно нещо.Този точно дето си го дал в линк-а е пълен боклук и те съветвам да не си взимаш такъв.Като цяло избягвай бууст контролери от типа "bleed off" какъвто е този от линк-а.Вземи си контролер тип "gated" като този (на снимката).А можеш и сам да си направиш такъв.Има писано доста в нета за видовете механични контролери и за техните + и - .
Аз съм с такъв бууст-контролер вече 6 месеца и нямам проблеми с него.Имам и Blow off обади се някой път като идваш до Карлово да ти покажа за какво става въпрос
Ако на Мареа ТД 100 маркуча от кулера до колекторите се подмени с алуминиева тръба ще се подобри ли до някаква степен пълненето защото с този гумен маркуч с диаметър 50 мм. и то си е лаг доста повече отколкото в кулера?В интерес на истината очаквах в тази тема да се включат доста повече колеги запознати с дизела,турбините и какво ли не ама явно не.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Защо не пробваш да затапиш уейст гейта само за проба. Може да му е омекнала пружината. Само че този тест го прави внимателно да не пръснеш турбото.Силно ме съмнява да не прави налягане от липса на газове, по скоро е проблем с байпаса или самото турбо. Но все пак някой по-компетентен да каже.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Моят клапан на турбото си има гайка за регулиране. Не знам защо при Торнадо, липсва такава. Поне по спомен така си мисля. Утре ще проверя за по сигурно. И още нещо. Тоя блоу офф като отваря, и турбината се е развъртяла до 80 000 об. да речем, то тя няма ли да влезе в свръх обороти. Щото ще остане без товар в нагнетателната си част. Което пък би било вредно за лагерната и втулка и ос.С алуминиева тръба ще се промени пълненето към по-добро, но не очаквай забелижима разлика. Друго би било, ако отворите в смукателя и главата са чисти, клапаните правилно регулирани и припаснати. Тогава ще се върнат някои кончета, а и разхода ще спадне.
Коментар