Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Монтиране на буусметър на Мареа ТД 100 впечатления.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Монтиране на буусметър на Мареа ТД 100 впечатления.

    Най-накрая се реших да монтирам уреда ,но нещо ме съмнява турбината.На място като я изфорсирам стига надув до 0,5 ,а в движение до около 0,65.Съмнявам се ,че клапата за пренадув е заседнала в полуотворено положение и изпуска част от налягането.Как да я раздвижа няма бъркане там?Варианта да свалям турбина нещо не ми се струва удачен.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    Ти къде си го вързал бууст-а?Долу на маркуча на клапана на турбината или горе на колектора на мАркуча към помпата?Може и самия уред да лъже.Закачи я и виж какво показва мап-а,така ще се види дали уреда е що годе точен.Ако абсолютното налягане според мап-а е 1500-1600 мбар-а в движение и под пълен товар(както ти казваш 0.6-0.65 бара манометрично) значи имаш някакъв проблем.Наистина гейта може да не затваря,но трябва да се изключат всички други варианти.Ако е гейта-няма начин,ще сваляш турбината.

    Коментар


      #3
      janyboy написа:
      Ти къде си го вързал бууст-а?Долу на маркуча на клапана на турбината или горе на колектора на мъркуча към помпата?Може и самия уред да лъже.Закачи я и виж какво показва мап-а,така ще се види дали уреда е що годе точен.Ако абсолютното налягане според мап-а е 1500-1600 мбар-а в движение и под пълен товар(както ти казваш 0.6-0.65 бара манометрично) значи имаш някакъв проблем.Наистина гейта може да не затваря,но трябва да се изключат всички други варианти.Ако е гейта-няма начин,ще сваляш турбината.
      Бууста го закачам на изхода за турбокоректора към ГНП с тройник.Сега го закачих и на Бравото на колегата shterbaka и резултатите са 0,7 на място при изфорсиране и твърдо 1 в движение при ускоряване.
      janyboy написа:
      Ти къде си го вързал бууст-а?Долу на маркуча на клапана на турбината или горе на колектора на мъркуча към помпата?
      Ако го вържа долу и има резултат в + явно турбопътища не са наред или кулер.
      Прикачени файлове
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        А някой ще каже ли колко трябва да е по книжка стойността при макс. товар?
        Honda CBR 900 RR
        Suzuki GSF 400 Bandit
        1.9 TD 100

        Коментар


          #5
          shterbaka написа:
          А някой ще каже ли колко трябва да е по книжка стойността при макс. товар?
          Мисля около 1,05С тази турбина ли сме?http://www.turbobygarrett.com/turbob...4_454082_2.pdf
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Да,около 1 бар.1.05 за да бъдем точни.Турбината е ГТ1544 но не е точно тази която си дал в линка.Няма значение.За проба вържи бууст-а на мАркуча на клапана на турбото.Ако пак прави само 0.65 бара значи гейта не затваря.Ако си направи 1 бар-значи имаш пропуск по пътищата или кулера.

            Коментар


              #7
              Tornado написа:
              Сега го закачих и на Бравото на колегата shterbaka и резултатите са 0,7 на място при изфорсиране и твърдо 1 в движение при ускоряване.

              Коментар


                #8
                janyboy написа:
                Tornado написа:
                Сега го закачих и на Бравото на колегата shterbaka и резултатите са 0,7 на място при изфорсиране и твърдо 1 в движение при ускоряване.
                Да при мен е 1-ца но има леко трептена в стрелката,незнам от какво се получава но е малко дразнещо?
                Honda CBR 900 RR
                Suzuki GSF 400 Bandit
                1.9 TD 100

                Коментар


                  #9
                  shterbaka написа:
                  janyboy написа:
                  Tornado написа:
                  Сега го закачих и на Бравото на колегата shterbaka и резултатите са 0,7 на място при изфорсиране и твърдо 1 в движение при ускоряване.
                  Да при мен е 1-ца но има леко трептена в стрелката,незнам от какво се получава но е малко дразнещо?
                  От уреда е!С щуцер ли е хванат вакуума за бустметъра?
                  ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                  Коментар


                    #10
                    Виделин Райчинов написа:
                    От уреда е!С щуцер ли е хванат вакуума за бустметъра?
                    Предполагам с тройник на мАркуча към турбокоректора.Колега тук няма вакуум.Само надналягане.Дизел е все пак. Трептенето може да се намали като се стесни сечението на мАркучлето към бууст-а някъде по трасето.Силоконовият мАркуч е с вътрешно фи 4мм.Режеш мАркуча слагаш вътре нещо с което да намалиш диаметъра до около 1мм,по-малко не и готово-почти не трепти.А ако някой иска изобщо да не трепти си купува механичен манометър/буустметър за 200+ лв или електронен такъв със стъпков мотор и отделен мап.

                    Коментар


                      #11
                      janyboy написа:
                      Виделин Райчинов написа:
                      От уреда е!С щуцер ли е хванат вакуума за бустметъра?
                      Предполагам с тройник на мъркуча към турбокоректора.Колега тук няма вакуум.Само надналягане.Дизел е все пак. Трептенето може да се намали като се стесни сечението на мъркучлето към бууст-а някъде по трасето.Силоконовият мъркуч е с вътрешно фи 4мм.Режеш мъркуча слагаш вътре нещо с което да намалиш диаметъра до около 1мм,по-малко не и готово-почти не трепти.А ако някой иска изобщо да не трепти си купува механичен манометър/буустметър за 200+ лв или електронен такъв със стъпков мотор и отделен мап.
                      Да благодаря, че ме поправи! Там е на налягане, обърках се!Точно това щях да му обесня, да намали диаметъра на отвора и може би ще намали трептението!
                      ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                      Коментар


                        #12
                        janyboy написа:
                        Виделин Райчинов написа:
                        От уреда е!С щуцер ли е хванат вакуума за бустметъра?
                        Предполагам с тройник на мъркуча към турбокоректора.Колега тук няма вакуум.Само надналягане.Дизел е все пак. Трептенето може да се намали като се стесни сечението на мъркучлето към бууст-а някъде по трасето.Силоконовият мъркуч е с вътрешно фи 4мм.Режеш мъркуча слагаш вътре нещо с което да намалиш диаметъра до около 1мм,по-малко не и готово-почти не трепти.А ако някой иска изобщо да не трепти си купува механичен манометър/буустметър за 200+ лв или електронен такъв със стъпков мотор и отделен мап.
                        благодаря за инфото колега
                        Honda CBR 900 RR
                        Suzuki GSF 400 Bandit
                        1.9 TD 100

                        Коментар


                          #13
                          Така броня,кулер и турбопътища вече са почистени и готови за сглобка.Съмнявам се в скобите които стягат маткучите към кулера защото имаще доста гняс около входа и изхода ,но не чак прясно масло ,а примесено с прах става като кал.Сега ще опитам първо надув без кулера и после вече с него.По-късно ще пиша за резултата ,че сега отивам за скоби и едно пвц коляно с диаметър около 55 мм. за да мога да избегна кулера.Гейта се движи свободно и смятам ,че го раздвижих още повече и се връща докрай свободно.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            Сядам на чаша червено вино с мезенце и започвам да пиша.Размисли и страсти около това налягане на моята турбина.Както е казал народа храната прави борбата няма манджа няма сила така се получава и при мен.Почистих кулера отвън отвътре идеално маркучите също.Купих нови скоби от по-хубавите за да мога да стягам по-здраво.Наредих всичко паля продухвам няколко пъти кулера без да закачам маркуча на колекторите.Закачам буустметъра където му е мястото с тройника паля и същата работа налягане 0,5 максмум 0,55.Реших да свържа буустметъра директно на изхода за турбокоректора на ГНП газ и за мое учудване същата работа никаква промяна нито в обороти нито в димене през ауспуха.Извода какъв е няма гориво за развъртане на турбинката и така.Уестгейта се движи и затваря добре и няма да свалям турбо.Варианта при мен остава качествен ремонт на протеклото ми старо ГНП и монтаж в последствие.Длъжен съм да отбележа ,че без този турбокерктор колата върви прилично има динамика с една идея по-малко отколкото със старото ми ГНП с което без проблем се развърташе до около 195 км/ч за разлика от сега с мъка 170.Както и да е такива скорости не ми са нужни и ще си я карам така дори може да пипна малко да намаля порцията гориво защото не виждам смисъл в този момент да се хаби нещо което няма нужда от него.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              Само някой уточнения:- ТД100 няма MAP сензор. Това което е показано на скрийншота е барометричното налягане и няма общо с колектора (в ECU има вграден барометър).- трептенето на стрелката на бууст метъра може съвсем елеметарно да се оправи като се притисне маркучето - няма нужда от рязане и слагане на стеснени участъци. Достатъчна е скоба или парче тел - Налягането по книжка е 1.05, но ако всичко е наред при натискане на педала до край, трябва да направи малко оувър бууст до към 1.1 - 1.2 и след това да се закрепи на 1... и така докато свърши оборотомера Защо не пробваш да затапиш уейст гейта само за проба. Може да му е омекнала пружината. Само че този тест го прави внимателно да не пръснеш турбото.Силно ме съмнява да не прави налягане от липса на газове, по скоро е проблем с байпаса или самото турбо. Но все пак някой по-компетентен да каже.

                              Коментар

                              Working...
                              X