Колеги, някой има ли представа каква е нормалната температура на външната повърхност на изпускателния колектор между блока и турбината на двигатели от типа 2.4 JTD? Говоря за момент, в който колата е напълно загряла и е била "ръчкана" до преди малко, двигателят работи. Нормално ли е да мога да хвана колектора с ръка и да я задържа там около 2-3 секунди? Ако не е нормално - каква може да е причината колекторът да бъде толкова студен (относително)?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Темп. на повърхн. на изп. колектор преди турбото-2.4 JTD
Collapse
X
-
На помпа-дюза съм гледал температура на газовете преди турбото . Под товар стига до 750-780 градуса , на празен ход до към 200 градуса. Едва ли е разумно да хванеш колектора с ръка .FIAT UNO 1298 SX Bosch Monojetronic A2.2 - скоро Motronic M1.7
ALFA ROMEO 155 1.8 8V SILVERSTONE
ALFA ROMEO 155 1.9 Turbo D.
Коментар
-
Не става въпрос за това дали е разумно, а за ФАКТ. Малко по-подробно: Обажда ми се колега от форума, правим си среща, качвам се, колата му е загряла напълно, преминал е цяла София с нея. Тръгваме, колата си е топла. Отиваме на безлюдна улица, където няма други автомобили, нито пешеходци наблизо. Следват няколко 100%-ви ускорения последвани от интензивно спиране, и отново... През цялото време температурата на антифирза е над 80 градуса. тръгваме си от безлюдния път, следва нормално каране до пред блока в който живея. Слизаме, и си говорим пред колата, която си работи. Той казва - абе нормално ли е колектора да е толкова студен? При което аз питам "Е колко да е студен?!"; той вдига капака, а аз посягам към колектора, първо с пръст едва-едва, но като се уверих че температурата позволява пипане - си го пипам както си трябва, и успявам да си държа пръстите 2-3 секунди без изгаряне. Ето за такова нещо става въпрос. Никакви спускания, никаква инерция. Каране както си трябва. Колектор - 55-60, максимум 70 градуса да е бил. На какво може да се дължи това? ЕГР - изключен софтуерно, ако има значение. Околна температура - около 5-6 градуса. Водният радиатор беше с подобна температура. Мареа 2.4 130. Все още не съм пробвал на бравата дали случайно не е така.
Коментар
-
недей пробва на браватa аз съм залепвал няколко пъти на колекторите на бравото и то малко след като е запалено,явно студът е изиграл важна роля все пак е стояла и на едно място,но ме съмнява да се повторят тия фактори пак направо невъзможно ми се видиalfa romeo 145 1.3 boxer-моята гордост
fiat bravo TD100-печката на брата
Коментар
-
Има и вариант когато съответния цилиндър изобщо не работи съответната тръба,на изпускателния колектор да се задържи с ръка.Пипни и другите 4-тери тръби и кажи резултата.Ако те са топли,значи наистина този цилиндър е проблемен.EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар