Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Темп. на повърхн. на изп. колектор преди турбото-2.4 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Темп. на повърхн. на изп. колектор преди турбото-2.4 JTD

    Колеги, някой има ли представа каква е нормалната температура на външната повърхност на изпускателния колектор между блока и турбината на двигатели от типа 2.4 JTD? Говоря за момент, в който колата е напълно загряла и е била "ръчкана" до преди малко, двигателят работи. Нормално ли е да мога да хвана колектора с ръка и да я задържа там около 2-3 секунди? Ако не е нормално - каква може да е причината колекторът да бъде толкова студен (относително)?

    #2
    това и да го видя няма да го повярвам,верно ли си го пипнал?вероятна причина може да е дълго пускане по инерция в голям студ и проверка на температурата веднага след спиране
    alfa romeo 145 1.3 boxer-моята гордост
    fiat bravo TD100-печката на брата

    Коментар


      #3
      Отгоре пише, че колата е ръчкана до преди малко и двигателят работи, а ти говориш за дълго спускане по инерция в голям студ...
      Е ТВА Е КОЛАTA

      Коментар


        #4
        На помпа-дюза съм гледал температура на газовете преди турбото . Под товар стига до 750-780 градуса , на празен ход до към 200 градуса. Едва ли е разумно да хванеш колектора с ръка .
        FIAT UNO 1298 SX Bosch Monojetronic A2.2 - скоро Motronic M1.7
        ALFA ROMEO 155 1.8 8V SILVERSTONE
        ALFA ROMEO 155 1.9 Turbo D.

        Коментар


          #5
          Не става въпрос за това дали е разумно, а за ФАКТ. Малко по-подробно: Обажда ми се колега от форума, правим си среща, качвам се, колата му е загряла напълно, преминал е цяла София с нея. Тръгваме, колата си е топла. Отиваме на безлюдна улица, където няма други автомобили, нито пешеходци наблизо. Следват няколко 100%-ви ускорения последвани от интензивно спиране, и отново... През цялото време температурата на антифирза е над 80 градуса. тръгваме си от безлюдния път, следва нормално каране до пред блока в който живея. Слизаме, и си говорим пред колата, която си работи. Той казва - абе нормално ли е колектора да е толкова студен? При което аз питам "Е колко да е студен?!"; той вдига капака, а аз посягам към колектора, първо с пръст едва-едва, но като се уверих че температурата позволява пипане - си го пипам както си трябва, и успявам да си държа пръстите 2-3 секунди без изгаряне. Ето за такова нещо става въпрос. Никакви спускания, никаква инерция. Каране както си трябва. Колектор - 55-60, максимум 70 градуса да е бил. На какво може да се дължи това? ЕГР - изключен софтуерно, ако има значение. Околна температура - около 5-6 градуса. Водният радиатор беше с подобна температура. Мареа 2.4 130. Все още не съм пробвал на бравата дали случайно не е така.

          Коментар


            #6
            Да не би, да са се включили вентилаторите, преди това и да са го охладили. Иначе е доста странно. Почти невъзможно. Аз неискам да пробвам.
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #7
              недей пробва на браватa аз съм залепвал няколко пъти на колекторите на бравото и то малко след като е запалено,явно студът е изиграл важна роля все пак е стояла и на едно място,но ме съмнява да се повторят тия фактори пак направо невъзможно ми се види
              alfa romeo 145 1.3 boxer-моята гордост
              fiat bravo TD100-печката на брата

              Коментар


                #8
                Tова "нещо" трябва да се види на живо .
                FIAT UNO 1298 SX Bosch Monojetronic A2.2 - скоро Motronic M1.7
                ALFA ROMEO 155 1.8 8V SILVERSTONE
                ALFA ROMEO 155 1.9 Turbo D.

                Коментар


                  #9
                  Според справочника който чета в момента -температурата на газовете в дизелов двигател в края на такт издухване е 700-900 градуса по Целзий
                  Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                  Коментар


                    #10
                    Повърхностната температура на колектора, без да е "ръчкана" колата е около 180-190 градуса.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      Re: Темп. на повърхн. на изп. колектор преди турбото-2.4 JTD

                      ogi28b написа:
                      каква може да е причината колекторът да бъде толкова студен (относително)?
                      Супер високо КПД,почти цялата топлина преминава в работа.Да не би нещо да си се объркал и да си пипал всмукателния колектор.

                      Коментар


                        #12
                        Приемам последното изречение в последното мнение като напълно несериозно!

                        Коментар


                          #13
                          Отговора е само един. Докато сте си говорили колектора се е охладил.Просто не си усетил времето как лети
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            ogi28b написа:
                            Приемам последното изречение в последното мнение като напълно несериозно!
                            Спокойно може да вземеш и предпоследното изречение в последното мнение също като напълно несериозно.

                            Коментар


                              #15
                              Има и вариант когато съответния цилиндър изобщо не работи съответната тръба,на изпускателния колектор да се задържи с ръка.Пипни и другите 4-тери тръби и кажи резултата.Ако те са топли,значи наистина този цилиндър е проблемен.
                              EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                              Коментар

                              Working...
                              X