Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко трябва да загрява стило 1.9jtd

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    JTD105 със скапан термостат, през лятото на място, при 30 градуса околна температура, достигна работната такава за 33 минути. След като сменихме термостата загряването на място при същата околна температура беше за 12 минути. Сега при външна температура 7 градуса - загрява за около 1.5км до духване на топло в купето. Съвсем на зима ще тествам пак в двете условия - на място и в движение. Миналата зима например - не съм имал топлина в купето изобщо. Тъй, че - инвестицията в нов термостат си струва. При цена от 2.20л/дизел - се избива за 3300 до 4000км. зависи с колко пари ще се набутате за термостат.
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    Коментар


      #17
      jenshen73 написа:
      JTD105 със скапан термостат, през лятото на място, при 30 градуса околна температура, достигна работната такава за 33 минути. След като сменихме термостата загряването на място при същата околна температура беше за 12 минути. Сега при външна температура 7 градуса - загрява за около 1.5км до духване на топло в купето. Съвсем на зима ще тествам пак в двете условия - на място и в движение. Миналата зима например - не съм имал топлина в купето изобщо. Тъй, че - инвестицията в нов термостат си струва. При цена от 2.20л/дизел - се избива за 3300 до 4000км. зависи с колко пари ще се набутате за термостат.
      При истинско зимно време, температури от рода на -10 и т.н. на място не може да го загрееш до работна температура.@Чавето.Също за теб при същите зимни условия остави 15 минути колата на парно и на едно място да видиш, че стрелката ще ти се отлепи от средата въпреки, че си с нов термостат
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #18
        Стоял съм по 30мин. и стрелката не е мърдала от средата :D Не е мърдала поради няколко неща които не ги слагаш в сметката.Температурата съм я сложил на 24*С достигната е много отдавна преди да спря и да работи двигателя на едно място. Силата на вентилатора е на 1 и обдухването на радиатора е мин. При моят двигател изгорелите газове които минават през ЕГР-а подгряват охл. течност. На място ЕГР-а задължително е отворен.Точно тези неща в сметката не си ги добавил и точно заради тези неща стрелката не мърда.Да ако дам парното да духа на макс. то тогава може и да се охлади двигателя Един колега също така смяташе, че 4л вода при 600W ги загрял за 2-3мин. до 50-60*С "на колата са 9л за двойно време да ги загрея с подгревните свещи на антифриза пак е добре............" Но той също не добавя в сметката, че има да загрее 9л течност + 100кг метал........................ + отдаването на топлина от разните други неща..............

        Коментар


          #19
          BO написа:
          При истинско зимно време, температури от рода на -10 и т.н. на място не може да го загрееш до работна температура.
          Абсолютно съм съгласен Аз навремето като сменях термостат(беше лято) на празен ход с поддържане на 2000-2500 об я докарах до 90-95 градуса след 20-25 минути Колата ако не е под товар загрява доста бавно (за разлика от бенгзина).

          Коментар


            #20
            chaveto написа:
            Стоял съм по 30мин. и стрелката не е мърдала от средата :D Не е мърдала поради няколко неща които не ги слагаш в сметката.Температурата съм я сложил на 24*С достигната е много отдавна преди да спря и да работи двигателя на едно място. Силата на вентилатора е на 1 и обдухването на радиатора е мин. При моят двигател изгорелите газове които минават през ЕГР-а подгряват охл. течност. На място ЕГР-а задължително е отворен.Точно тези неща в сметката не си ги добавил и точно заради тези неща стрелката не мърда.Да ако дам парното да духа на макс. то тогава може и да се охлади двигателя Един колега също така смяташе, че 4л вода при 600W ги загрял за 2-3мин. до 50-60*С "на колата са 9л за двойно време да ги загрея с подгревните свещи на антифриза пак е добре............" Но той също не добавя в сметката, че има да загрее 9л течност + 100кг метал........................ + отдаването на топлина от разните други неща..............
            Чаве, като паднат температурите под -10 моля те да се свържеш с мен.Ще постоим 30 минути в колата ти да си поддържа 24 градуса в купето и стрелката да си стои на средата.Аз ще платя всички разходи, които ще направиш за това.И предполагам няма да се изхитриш и да бутнеш въздуха на вътрешна циркулация.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #21
              Е не може ли вместо да се гледа тъпата стрелка , просто да следите данните направо от еку-то.Къде къде по-точно ще бъде замерването.
              Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
              ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

              Коментар


                #22
                термостат

                колеги моето мнение че термостата е за смяна а относно че термостат не може да блокира в затворено положение -може , който не вярва да доиде да го види става въпрос за термостат от брво жтд 100 , а и мисля че стилото би трябжало да си има някакъв подгрев за антифриза защото моето браво има водна риза на изпускателния колектор преди турбото а пък жтд 105 масово срещаните нямат тази водна риза а имат един кюп със три свещи за подгрев на антифриз

                Коментар


                  #23
                  Re: термостат

                  borisov написа:
                  ...а относно че термостат не може да блокира в затворено положение -може , който не вярва да доиде да го види става въпрос за термостат от брво жтд 100...
                  Не сравнявай двата термостат.Съвсем различни са като механика.
                  AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                  HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                  Kawasaki ER-6n'2012

                  Коментар


                    #24
                    По принцип Стилото много бавно зогрява . И с нов термостат и със стар, даже сега при тая температура навънка да го запалиш и оставиш да работи и един час стрелката едва ли ще достигне до средата .Мога само да препоръчам на колегата следното нещо . Вдига капака на колата и запалва двигателя .От време на време да пипа съединението от термостата към радиатора . Ако то е студено и след десетина минути работа то термостата си работи и не отваря за към радиатора . Ако почне да загрява съединението значи термостата не затваря. До тоя извод стигнах като карах моето Стило близо година. Ако е рекъл гозпод в понеделник си купувам друго Стило пак 1.9 JTD 115 к.с само че с две врати . Просто тоя двигател по икономичност много ме кефеше и искам пак такъв автомобил , защото и КИАта ми е хубава ,но и разхода ми е хубав ,не пада под 8л .
                    Фиат Панда 1.2 2006година
                    Синджира си идва ,а козата я няма...

                    Коментар


                      #25
                      Нищо няма да бутам, всичко ще стои на AУТO.Колегата от горният пост е прав само при положение, че термостата не затваря хубаво. Защото както казах при мен при първото загряване стрелката си стигаше до 90*С и изведнъж падаше на около 70*С и там си оставаше. Само ако влезех в задръствания и отново отиваше на 90. В момента в който започна да се движа по бързо и пак заставаше на 70, така докато не смених термостата.П.С при мен съм с два термостата, оригиналният + от Рено 5 в маркуча

                      Коментар


                        #26
                        коцев написа:
                        По принцип Стилото много бавно зогрява . И с нов термостат и със стар, ....
                        И моето загрява бавно.
                        STILO 1,9JTD

                        Коментар


                          #27
                          Днес карах малкия на градина старт на -9 градуса - до градината изгасям завеждам малкия и се връщам обратно паля и се прибирам вкъщи - като километри са около 10, а като време около 5 до 7 мин. Значи когато спрях на градината стрелката не беше мръднала, след като заведох малкия запалих и видях, че има леко отлепяне, до вкъщи стрелката отиде до 1 деление преди раб температура а вентилатора вече до включих на 2ра и си духаше комфортно топло (не горещо но комфортно топло).Тва е. Околна темп. -9 минати километри около 10 като време за работа на мотора 5-7 мин. Кори нямам.Факт. / Все пак чисто нов Бер темостат/ Да си призная съм леко учуден...
                          Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

                          Коментар


                            #28
                            При мен картинката е абсолютно същата като при колегата stooes, с едната разлика, че моят термостат не е сменян поне 3 години Също така разстоянието до работата ми е 5-6 километра в нормален софийски трафик (нямам много минути в които да поддържам двигателя с по-високи обороти). С две думи, при -10 както и при -2градуса, стрелката подминава леко едно деление преди средата. При мен само лятото стрелката стои закована в средата.Зимно време за мен това е мит, поне при Stilo в нормални условия.На магистралата в минусуви температури стрелката е по-средата само когато двигателя е натоварен, при спускания охлаждането веднага се отразява.Още повече, който си е отварял Manual-а трябва да е прочел че тази стрелка се движи в различни позиции от началото на скалата до средата в зависимост от условията в които се кара.При спускане с 90 км/час без газ и на външна температура -5(че и по-висока) поддържане на постоянна 82 градуса температура на охлаждащата течност според мен е невъзможно, или поне е в разрез със законите на термодинамиката
                            FIAT Stilo 1.9 JTD 115

                            Коментар


                              #29
                              Ако пролетно/лятно време стигне ли стрелка средата после при никакви условия не пада от там - карай така, ако и тогава пада - за смяна си е.
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар


                                #30
                                При спускане с 90 км/час без газ и на външна температура -5(че и по-висока) поддържане на постоянна 82 градуса температура на охлаждащата течност според мен е невъзможно, или поне е в разрез със законите на термодинамиката
                                По повод охлаждането на двигателя при ППХ, да споделя челен опит Преди нова година минавах петрохан.При околна температура -4/5 С и доста тежки зимни условия.Та след като прехвърлих билото последва спускане около 30 минути на скорост на практика без никаква газ , като температурата на двигателя в един момент почна да спада под чертичката за 70 градуса. Та на бързо компенсирах с подгрева на антифриза Но това е в условията на спускане на скорост.Ако се прави на празен ход без включена скорост , не би следвало да спада осезаемо температурата при изправен термостат.Е при екстремни условия - примерно е -20 ,- 25 , парното вътре на макс , клапата за циркулация на въздуха отворена и продължителна работа на празен ход е нормално да не може двигателя да отдаде достатъчно топлина и да имаме намаляване на температурата на антифриза , но все пак температурата няма да спадне толкова осезаемо.Да не говорим че показанията стрелката на температурата определено не са най-точното нещо на света.Та да си дойдем на думата - при изправна охладителна система и нормални условия на околната среда стрелката на температурата НЕ трябва да се отклонява съществено от това което производителя е дал за нормална работна температура.А теста за изправност на термостата е толкова елементарен , че направо не мога да разбера защо всяка зима се изписват стотици мнения из форумите след като цялата информация е дъвкана десетки пъти.
                                Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                                ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                                Коментар

                                Working...
                                X