Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко трябва да загрява стило 1.9jtd

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Колега pr_00f, ти само потвърждаваш това което съм написал.Обръщам ти внимание на това че тук си говорим за Stilo, в което няма допълнителен подгрев на антифриза както при теб.Иначе си позволявам да дам скромното си мнение, не за друго, а затова че след като изчетох доста по темата във форума оставам с впечатление , че сред колегите се шири вярването , че ако стрелката зимата не им стои закована по средата са за смяна на термостат. И тръгват да сменят, и като сложат новия се чудят защо положението е същото
    FIAT Stilo 1.9 JTD 115

    Коментар


      #32
      @cho - вжи ми хубаво предния пост, при положителни температури - да, термоса е категорично за смяна.Не че не може да караш така де.@pr_00f - при неговия вариант, той си работи, просто отваря рано или не затваря напълно.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #33
        emzo, още в първия пост написах , че при мен стрелката само лятото стои закована по средата.Това за което говоря е мита че и зимата трябва да е така.
        FIAT Stilo 1.9 JTD 115

        Коментар


          #34
          Зависи, до 0 градуса не е мит Новия ми термос пристигна, ще го сменям наесен, да видим как ще е за другата зима.
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #35
            cho написа:
            emzo, още в първия пост написах , че при мен стрелката само лятото стои закована по средата.Това за което говоря е мита че и зимата трябва да е така.
            Ами не знам дали е мит, но при мен закове ли веднъж стрелката на 90 не помръдва.Друг е въпроса колко време и трябва за да стигне до там.А преди да сменя термостата си вдигаше 90 на градско, и после като изляза с 90 на околовръстното падаше на 70.И твърдо съм убеден че това което виждам в момента с изправен термостат е правилният начин на работа на мотора.Пък нека да е мит. Надявам се се прави разлика м/у ППХ ( принудителен празен ход) и работа на мотора на ПХ (празен ход).Защото примера със спадането на температурата който дадох е в следствие на продължителна работа на мотора на ППХ.п.с Иначе при мен подгрева на антифриза съм си го слагал аз и е с изцяло ръчно управление.
            Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
            ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

            Коментар


              #36
              cho написа:
              emzo, още в първия пост написах , че при мен стрелката само лятото стои закована по средата.Това за което говоря е мита че и зимата трябва да е така.
              Ми изобщо не е мит.При мен и при -5 и при -15 градуса стрелката не мърда от средата.Сега друг е въпроса при такива температури на празен ход и с пуснато парно. Много ясно че ще падне дори и до 75-70 градуса.Аз мойто jtd105 го карам на къси разстояния 3.5-4.5 км в София.Днес при -13 градуса за 4.5 км стрелката беше на чертата преди средната (това предполагам е било около 70-75 градуса към момента).

              Коментар


                #37
                pr_00f написа:
                Та след като прехвърлих билото последва спускане около 30 минути на скорост на практика без никаква газ , като температурата на двигателя в един момент почна да спада под чертичката за 70 градуса. Та на бързо компенсирах с подгрева на антифриза
                pr_00f написа:
                Ами не знам дали е мит, но при мен закове ли веднъж стрелката на 90 не помръдва.
                Последно, кое е вярното Ако е първото, значи си за смяна на термостат
                FIAT Stilo 1.9 JTD 115

                Коментар


                  #38
                  Това което съм написал - то е вярното.
                  По повод охлаждането на двигателя при ППХ, да споделя челен опит SmileПреди нова година минавах петрохан.При околна температура -4/5 С и доста тежки зимни условия.Та след като прехвърлих билото последва спускане около 30 минути на скорост на практика без никаква газ , като температурата на двигателя в един момент почна да спада под чертичката за 70 градуса.Та на бързо компенсирах с подгрева на антифриза
                  Аз за това и написах това в предното си мнение
                  Надявам се се прави разлика м/у ППХ ( принудителен празен ход) и работа на мотора на ПХ (празен ход).Защото примера със спадането на температурата който дадох е в следствие на продължителна работа на мотора на ППХ.
                  Движението на скорост без да се подава газ е ППХ, а това е един интересен режим при работата на двигателя.
                  Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                  ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                  Коментар


                    #39
                    Миналата седмица си направих един експеримент. :D Все пак съм с две различни коли и мога да сравнявам . Изкарах ги идвете от гаражите им да почистя гаражите и разменя колите . Тогава ми хрумна идеята да ги оставя да работят на место докато загреят . След 10 минути КИАта си достигна темепературата на която си работи винаги а на Стилото и на ум не беше му дошло да загрява . Маркуча от термостата към радиатора си беше студен като мъртвец . Значи че термостата не беше отворил а самия двигател ли , самото му охлаждане е така направено че на тихи обороти ако ще и цяла седмица да работи няма загряване . А при КИАта не беше така .И тя е дизел 2000кубика TDI . За всеки случай съм купил термостат от Рено 5 и някоя вечер ще му го ръгна в маркуча , ама не очаквам някакво подобрение . Единствено в тия студове е добре да се кара на малка предавка с високи обороти и много разход на нафта .
                    Фиат Панда 1.2 2006година
                    Синджира си идва ,а козата я няма...

                    Коментар


                      #40
                      Ми не. Наистина на място няма загряване но ако го караш си загрява добре. За пълно затопляне на всички компоненти по двигателя на мен ми трябва около половин час градско. Но загрее ли един път стрелката почти не мърда. На -9 предната вечер на място на празен ход и вентилатор на 2 стрелката си стоеше където трябва в продължение на поне 10 мин. Повече не издържах, стана ми много горещо и от там нататък вентилатора стои на 1 или 2 а реглажа на температурата на 2/3 че даже и 1/2. Бях се притеснил, че италианеца е решил че колата ми няма да се ползва на студено но - спокойно загрее ли добре - ок всичко е наред. При всички топления и бръмчене градско разхода ми не минава 7,5 на 100, което за градско, със топлене на място не е много според мен. Предния ден имам 160 километра със 30 лева при цена на нафтата 2,42 прави около 7,5 на сто.Според мен това е доста голям плюс за икономичността на стилото - липсата на прекомерно греене на място (сравнено с КИА-та ти)
                      Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

                      Коментар

                      Working...
                      X