А защо толкова много сте ги набедили тези ампер часове?Ето един пример за зимно палене:1. Подаваш на контакт - да речем, имаш подгряване на свещите и други консуматори от порядъка на 80А. Това не се случва за над 5-6 секунди = 0.14Ач2. Завърташ на стртер - по спомен стартера го дават 2.1 киловата = 175А ток умножен по коеф. 1.3 за износен стартер = 230А. Колко да въртим... да ги кажем 6 секунди ако е брутално студено = 0.4Ач ги няма.И какво излиза, че за едно запалване при доста неблагоприятни условя се лишаваме с около 0.6Ач (закръглено). Естествено има и коефициенти разни, но хайде, да го закръглим на 1Ач.И колко Ач, като толкова сте го загледали това число, акумулатор да си купя, че да ми "стигне"?
Re: Свещите работят ли отново след опред. време на контакт?
jenshen73 написа:
Ники, на JTD мотора не му пука особено много за размера на акумулатора - в една друга тема бях писал, че купих Мареата с 45Ah Ексайд. Палеше без никакви проблеми до дълбоката зима, когато пренощува под половин метър сняг. В момента съм с препоръчителният по ток акумулатор и нямам проблеми със старта дори посред студовете от тазгодишният януари. Оги е и с нов/отремонтиран стартер, но по-скоро проблема му идва от целодневния престой на автомобила на контакт - въпреки, че са съвременни автомобили - нямат вградена защита да изключват ненужните консуматори при нестартиран двигател повече от 20 минути например. Явно множеството от компютър/абс/други модули си е казало думата...
Не му пука ако акумулатора е сравнително нов/до 2 години/.Вижте обаче какво се случва през третата година и по-нататък.Срязах дъното на моя Ексайд с надеждата да се оправи ,но уви отива за скраб.Не едната снимка е преди да го измия от тинята.Вярвам ,че Оги няма да се разсърди за оцапаната тема.
Прикачени файлове
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Подгревните свещи на антифриза работят само ако двигателят съ върти с нормална скорост, и само ако напрежението е над 13.2 волта ivan_cirkov - не си прочел какво съм писал в началото. Колата беше само на контакт, нищо друго не работеше, специално проверих всичко. Развитие: Днес отидох да си предам акумулатора за зареждане. Вдигам капака, и изненада! Окото беше зелено. Последва проверка с товарните инструменти. 300 ампера за 10 секунди - напрежение 9.6 В. При 200 А - 10.4 В. С един електронен уред с логото на Banner - се установи че максималният ток който може да отдаде в този момент акумулаторът е 398 А, но не стана ясно за колко време. Така че акумулаторът си остана на колата. Не знам какви ще са тези консуматори на обща стойност 6-7 А, които да свалят акумулатора. Няма да оставя този въпрос без отговор! А съветът за проба на обхват 20 А - не, благодаря! Не искам да ми запали ръцете. Ако случайно свещите заработят отново след 10 минути? 70+ Ампера... ? Ще го изследвам аз това, няма да мине така, но само трябва да си купя един чифт ампер клещи, че отдавна съм се заканил.
Акумулатора при извадени клеми и напрежение -12.3V e на 50% зареден, при 12.48V на 78% и при 12.66v -100%
Точно така.[/quote]100% зареден акумулатор ако не се лъжа беше около 15V. За да се достигне този заряд е нужно много време. Когато е на автомобила акумулатор 100% заряд не може да се получи.Колко А е акумулатора не е толкова важно за да се развърти един дизелов двигател, по важно е колко му е пусковият ток. А Ампер клещи за прав ток са доста голям цифра и ако ще се ползват само за няколко проверки не си заслужава.
100% зареден акумулатор ако не се лъжа беше около 15V. За да се достигне този заряд е нужно много време. Когато е на автомобила акумулатор 100% заряд не може да се получи.
Само да доуточня. Напрежението на зареден акумулатор по време на заряд варира между 14.2 - 14.5V. Напрежението на зареден акумулатор без товар може да бъде 12.6 - 12.8V. Като в случая не става въпрос за 100%. Това са неправилни легенди. Уточнявам. За да се зареди на 100% един акумулатор, заряда му започва с ток 1/10 от капацитета му. Така се зарежда докато напрежението стане 14.2 - 14.5V. След което трябва да се премине от режим на зареждане по ток, в режим на зареждане по напрежение. Т.е. напрежението трябва да стане константа 13.5-13.8V в зависимост от типа батерия. 13.5 е обикновено за геловите а 13.8 е за обикновенните и полусухите. В този режим батерията ще дърпа ток, колкото и е необходимо. Когато тока стане под 0.1-0.2А, може да се каже, че батерията е заредена на 100%.
Коментар