Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Свещите работят ли отново след опред. време на контакт?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Случайно да си поглеждал врътките на парното

    Коментар


      #17
      А защо толкова много сте ги набедили тези ампер часове?Ето един пример за зимно палене:1. Подаваш на контакт - да речем, имаш подгряване на свещите и други консуматори от порядъка на 80А. Това не се случва за над 5-6 секунди = 0.14Ач2. Завърташ на стртер - по спомен стартера го дават 2.1 киловата = 175А ток умножен по коеф. 1.3 за износен стартер = 230А. Колко да въртим... да ги кажем 6 секунди ако е брутално студено = 0.4Ач ги няма.И какво излиза, че за едно запалване при доста неблагоприятни условя се лишаваме с около 0.6Ач (закръглено). Естествено има и коефициенти разни, но хайде, да го закръглим на 1Ач.И колко Ач, като толкова сте го загледали това число, акумулатор да си купя, че да ми "стигне"?
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #18
        Re: Свещите работят ли отново след опред. време на контакт?

        jenshen73 написа:
        Ники, на JTD мотора не му пука особено много за размера на акумулатора - в една друга тема бях писал, че купих Мареата с 45Ah Ексайд. Палеше без никакви проблеми до дълбоката зима, когато пренощува под половин метър сняг. В момента съм с препоръчителният по ток акумулатор и нямам проблеми със старта дори посред студовете от тазгодишният януари. Оги е и с нов/отремонтиран стартер, но по-скоро проблема му идва от целодневния престой на автомобила на контакт - въпреки, че са съвременни автомобили - нямат вградена защита да изключват ненужните консуматори при нестартиран двигател повече от 20 минути например. Явно множеството от компютър/абс/други модули си е казало думата...
        Не му пука ако акумулатора е сравнително нов/до 2 години/.Вижте обаче какво се случва през третата година и по-нататък.Срязах дъното на моя Ексайд с надеждата да се оправи ,но уви отива за скраб.Не едната снимка е преди да го измия от тинята.Вярвам ,че Оги няма да се разсърди за оцапаната тема.
        Прикачени файлове
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #19
          Подгревните свещи на антифриза работят само ако двигателят съ върти с нормална скорост, и само ако напрежението е над 13.2 волта ivan_cirkov - не си прочел какво съм писал в началото. Колата беше само на контакт, нищо друго не работеше, специално проверих всичко. Развитие: Днес отидох да си предам акумулатора за зареждане. Вдигам капака, и изненада! Окото беше зелено. Последва проверка с товарните инструменти. 300 ампера за 10 секунди - напрежение 9.6 В. При 200 А - 10.4 В. С един електронен уред с логото на Banner - се установи че максималният ток който може да отдаде в този момент акумулаторът е 398 А, но не стана ясно за колко време. Така че акумулаторът си остана на колата. Не знам какви ще са тези консуматори на обща стойност 6-7 А, които да свалят акумулатора. Няма да оставя този въпрос без отговор! А съветът за проба на обхват 20 А - не, благодаря! Не искам да ми запали ръцете. Ако случайно свещите заработят отново след 10 минути? 70+ Ампера... ? Ще го изследвам аз това, няма да мине така, но само трябва да си купя един чифт ампер клещи, че отдавна съм се заканил.

          Коментар


            #20
            janyboy написа:
            Акумулатора при извадени клеми и напрежение -12.3V e на 50% зареден, при 12.48V на 78% и при 12.66v -100%
            Точно така.[/quote]100% зареден акумулатор ако не се лъжа беше около 15V. За да се достигне този заряд е нужно много време. Когато е на автомобила акумулатор 100% заряд не може да се получи.Колко А е акумулатора не е толкова важно за да се развърти един дизелов двигател, по важно е колко му е пусковият ток. А Ампер клещи за прав ток са доста голям цифра и ако ще се ползват само за няколко проверки не си заслужава.

            Коментар


              #21
              chaveto написа:
              100% зареден акумулатор ако не се лъжа беше около 15V. За да се достигне този заряд е нужно много време. Когато е на автомобила акумулатор 100% заряд не може да се получи.
              Само да доуточня. Напрежението на зареден акумулатор по време на заряд варира между 14.2 - 14.5V. Напрежението на зареден акумулатор без товар може да бъде 12.6 - 12.8V. Като в случая не става въпрос за 100%. Това са неправилни легенди. Уточнявам. За да се зареди на 100% един акумулатор, заряда му започва с ток 1/10 от капацитета му. Така се зарежда докато напрежението стане 14.2 - 14.5V. След което трябва да се премине от режим на зареждане по ток, в режим на зареждане по напрежение. Т.е. напрежението трябва да стане константа 13.5-13.8V в зависимост от типа батерия. 13.5 е обикновено за геловите а 13.8 е за обикновенните и полусухите. В този режим батерията ще дърпа ток, колкото и е необходимо. Когато тока стане под 0.1-0.2А, може да се каже, че батерията е заредена на 100%.
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #22
                janyboy написа:
                Акумулатора при извадени клеми и напрежение -12.3V e на 50% зареден, при 12.48V на 78% и при 12.66v -100%
                Това пише в манюъла за Браво-а.Също говоря от личен опит.При мен зарядът е достигал до 12.7В макс.
                Прикачени файлове

                Коментар

                Working...
                X