Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Свещите работят ли отново след опред. време на контакт?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Свещите работят ли отново след опред. време на контакт?

    След една не особено разумна постъпка от моя страна, а именно - да си забравя колата на контакт цял работен ден (8 часа), акумулаторът ми беше паднал толкова, че при опит за запалване, стартерът превъртя 1-2 пъти, и тамън настъпи моментът да запали, акумулаторът умря. Говорим за кола, която се кара всеки ден, според аерометъра на акумулатора - добре е зареден. Но след 8 часа на контакт - целият наличен ток беше изчерпан (колкото да няма за едно палене), напрежението беше паднало до 12.05 волта. Друг път съм я държал умишлено близо 2 часа на контакт, "окото" беше почерняло, но си запали нормално, и сравнително бързо позеленя. Но вчера не се получи. По стечение на обстоятелствата - колата работи около час и половина, градско каране, преди да изгася, напрежението беше 14.10, а малко след като запалих, с помощни кабели от друга кола - едвам минаваше 13.00. Местният сервиз за акумулатори беше затворен, и ми остана само да се моля този час и половина да е бил достатъчен да вдигне малко, колкото за запалване тази сутрин. Сутринта запали съвсем нормално, без затруднения. Подържах я да работи около 45 минути. Та два въпроса имам - какво е изконсумирало толкова ток, че да падне акумулаторът толкова бързо? Дали свещите работят постоянно, циклично? За информация - Ексайд 62/540 - 3 годишен. Зареждане - в норми.

    #2
    кола

    НЕ като изгасне крушката и не работят като достига Т имаи други консуматори и зо тжво е свършил акумулатора провери с ампермер
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      След подаване на контакт и изгасване на контролния индикатор, свещите работят още 15-тина секунди. За после незнам да се включват отново. Поне при мен не се включват. Няма друга консунация по време на контакт, освен за контролиращите двигател датчици, компютър, при ЖТД мисля и горивна помпа, за подържане на налягане в рейла. Някои модели имат и подгрев на антифриза и той консумира доста ел енергия. Най-добре измери с ампермер на 20А обхват.Акумулатора при извадени клеми и напрежение -12.3V e на 50% зареден, при 12.48V на 78% и при 12.66v -100%
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #4
        Акумулатора не е бил умрял на 100% но е умрял до толкова за да не може да запалиш. Преди три години е имал пълен капацитет в момента му е много по малък и затова за не много време с по малка консумация е паднал до толкова за да не запалиш.Свещите работят след самото запалване, но времето го определя ЕКУ-то. Аз съм засичал над минута време да работят свещите след запалването, но не и преди да запали двигателя. Та, че това можеш да го изключиш като консуматор.

        Коментар


          #5
          Напрежение 12.05V означава, че батерията е била под 10% от пълният си капацитет.На окото не може да се вярва. То е съвсем груб ориентир - казвам го от опит. Включително на мойта още на първата година окото стана черно и все черно си седи а батерията е вече на 4.5г и не дава признаци да си ходи. Ако приемем, че Батерията е имала 62Ah капацитет. За да остане на 10% ще рече, че 55.6Ah са си отишли Това означава, че за 8 часа средно са се харчили 6.975А. Не мисля че е от свещите. Освен това те наистина работят още около 15-20сек. след загасване на лампата и това е. Този ток обаче спокойно може да се събере от разни други неща.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            Потвърждавам казаното от Чавето и отхвърлям казаното от ключаря. Свещите работят различно дълго време след запалване, като това време зависи от околната температура. В случая при теб, мисля че и свещите ти за антифриза са изиграли голяма роля, освен това под напрежение са били всички системи в колата, така че ми се вижда нормално да ти се изчерпи батерията за толкова време.

            Коментар


              #7
              kluchar написа:
              като изгасне крушката и не работят
              Твърдо не.
              iuly_vn написа:
              Акумулатора при извадени клеми и напрежение -12.3V e на 50% зареден, при 12.48V на 78% и при 12.66v -100%
              Точно така.
              Прикачени файлове

              Коментар


                #8
                Re: Свещите работят ли отново след опред. време на контакт?

                ogi28b написа:
                Сутринта запали съвсем нормално, без затруднения. Подържах я да работи около 45 минути. Та два въпроса имам - какво е изконсумирало толкова ток, че да падне акумулаторът толкова бързо? Дали свещите работят постоянно, циклично? За информация - Ексайд 62/540 - 3 годишен. Зареждане - в норми.
                ABS също е консуматор на ток така ,че има какво да разреди толкова акумулатора.3 годишен Ексайд 62/540 на дизелов автомобил като нашите май му идват зор.Следващия ми акумулатор ще бъде 77/720.Днес ще режа дъното на моя Ексайд и сигурно ще има хубави снимки на положението вътре.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  кола

                  /като изгасне крушката и не работят /пак 10или 30 секунди това не е чак толкова много ама не сещамка е оставилколата на контакт Ти ключа вътре ли си го държиш не сил го взимаш със себеси да заключиш колата после
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    Re: кола

                    kluchar написа:
                    /като изгасне крушката и не работят /пак 10или 30 секунди това не е чак толкова много ама не сещамка е оставилколата на контакт Ти ключа вътре ли си го държиш не сил го взимаш със себеси да заключиш колата после
                    Моля имайте предвид, че говорим за JTD. При JTD подгрева стига няколко минути след запалване в големите студове. Иначе наистина подгрева не е проблем в този случай, а другите консуматори.

                    Коментар


                      #11
                      Подгревните свещи за антифриза не би трябвало да работят ако двигателя не е стартиран. Ако работят - явно нещо е сбъркано.Иначе я си представи 3 свещи по 200 вата - ми това са 50 ампера.С този акумулатор на 3 години ако работят 30-40 минути свещите без да е запален двигателя, сигурно няма да има ток да светнат лампите по таблото.Камоли да завърти стартера.
                      Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                      ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                      Коментар


                        #12
                        Re: Свещите работят ли отново след опред. време на контакт?

                        Tornado написа:
                        ogi28b написа:
                        Сутринта запали съвсем нормално, без затруднения. Подържах я да работи около 45 минути. Та два въпроса имам - какво е изконсумирало толкова ток, че да падне акумулаторът толкова бързо? Дали свещите работят постоянно, циклично? За информация - Ексайд 62/540 - 3 годишен. Зареждане - в норми.
                        ABS също е консуматор на ток така ,че има какво да разреди толкова акумулатора.3 годишен Ексайд 62/540 на дизелов автомобил като нашите май му идват зор.Следващия ми акумулатор ще бъде 77/720.Днес ще режа дъното на моя Ексайд и сигурно ще има хубави снимки на положението вътре.
                        Ники, на JTD мотора не му пука особено много за размера на акумулатора - в една друга тема бях писал, че купих Мареата с 45Ah Ексайд. Палеше без никакви проблеми до дълбоката зима, когато пренощува под половин метър сняг. В момента съм с препоръчителният по ток акумулатор и нямам проблеми със старта дори посред студовете от тазгодишният януари. Оги е и с нов/отремонтиран стартер, но по-скоро проблема му идва от целодневния престой на автомобила на контакт - въпреки, че са съвременни автомобили - нямат вградена защита да изключват ненужните консуматори при нестартиран двигател повече от 20 минути например. Явно множеството от компютър/абс/други модули си е казало думата...
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #13
                          Re: Свещите работят ли отново след опред. време на контакт?

                          jenshen73 написа:
                          Tornado написа:
                          ogi28b написа:
                          Сутринта запали съвсем нормално, без затруднения. Подържах я да работи около 45 минути. Та два въпроса имам - какво е изконсумирало толкова ток, че да падне акумулаторът толкова бързо? Дали свещите работят постоянно, циклично? За информация - Ексайд 62/540 - 3 годишен. Зареждане - в норми.
                          ABS също е консуматор на ток така ,че има какво да разреди толкова акумулатора.3 годишен Ексайд 62/540 на дизелов автомобил като нашите май му идват зор.Следващия ми акумулатор ще бъде 77/720.Днес ще режа дъното на моя Ексайд и сигурно ще има хубави снимки на положението вътре.
                          Ники, на JTD мотора не му пука особено много за размера на акумулатора - в една друга тема бях писал, че купих Мареата с 45Ah Ексайд. Палеше без никакви проблеми до дълбоката зима, когато пренощува под половин метър сняг. В момента съм с препоръчителният по ток акумулатор и нямам проблеми със старта дори посред студовете от тазгодишният януари. Оги е и с нов/отремонтиран стартер, но по-скоро проблема му идва от целодневния престой на автомобила на контакт - въпреки, че са съвременни автомобили - нямат вградена защита да изключват ненужните консуматори при нестартиран двигател повече от 20 минути например. Явно множеството от компютър/абс/други модули си е казало думата...
                          Към това прибави и лампички разни по таблото, датчици и прочее и нещата започват да си идват на мястото.

                          Коментар


                            #14
                            Когато си купих колата зимата на 2006 я взех със скапан акумулатор. Тогава бяха едни студове от -18 градуса. И сутрин ако не запаля от първия оборот търчах с акумулатора към нас да го зареждам. Май за цяла зима само 2 пъти се случи ...И после като си купих нов реших да измеря капацитета на акумулатора. Имам една специална зареждачка която го зарежда и после разрежда като така по най-точен начин измерва капацитета му. Е, този беше с капацитет 7-8 Ah !!!Една зима я карах колата с него - вярно не е удобно но е мит че JTD мотора искал много голям акумулатор.

                            Коментар


                              #15
                              ilkor написа:
                              Когато си купих колата зимата на 2006 я взех със скапан акумулатор. Тогава бяха едни студове от -18 градуса. И сутрин ако не запаля от първия оборот търчах с акумулатора към нас да го зареждам. Май за цяла зима само 2 пъти се случи ...И после като си купих нов реших да измеря капацитета на акумулатора. Имам една специална зареждачка която го зарежда и после разрежда като така по най-точен начин измерва капацитета му. Е, този беше с капацитет 7-8 Ah !!!Една зима я карах колата с него - вярно не е удобно но е мит че JTD мотора искал много голям акумулатор.
                              Здрав акумулатор 62Ah зимата при -15гр. е около 35Ah. Колкото са по-ниски температурите толкова повече пада капацитета. И аз мисля, че вообще е мит за големият акумулатор, не само при дизелите. Старта зависи от много други неща. Твоят случай го доказва.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X