Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Светва "Умната дюза"стрелката на оборотите спира и

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Светва "Умната дюза"стрелката на оборотите спира и

    Колеги, таз Фиатка моята взе да ме ядосва много.Паля я, докато е студена грижи няма. Като загрее и всичко си е нормално уж се случва следното - оборотомера умира/спира да показва, светва лампата на дюзата, двигателя става шумен и започва да трака, започва да пуши повечко колата. Пуши повече.Турбото също спира да работи.Интересното е, че всичко е нормално докато е студена колата т.е. преди да стигне около 85-86 градуса. След това става манджата.Закачахме я два пъти и двата пъти даде две грешки - датчик на оборотите и умна дюза.Според вас дали има връзка между двата елемента? Има ли връзка между температурата и датчик на оборотите и умната дюза?

    #2
    Така както го описваш виновен според мен е датчика за оборотите.Сменян ли е от теб?Умната дюза какво изписва за нея на английски?
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Изписваше:Записани грешки:Датчик на оборотитеЕл. дюзаАми аз мисля да започна с датчика за оборотите като начало, но се питах дали пък няма общо с температурния датчик на двигателя?!

      Коментар


        #4
        doofiat написа:
        Ами аз мисля да започна с датчика за оборотите като начало, но се питах дали пък няма общо с температурния датчик на двигателя?!
        Датчиците са два единия за компа ,а другия за уреда на таблото.Има известна доза съмнение в твоите мисли ,но все пак имаш записана грешка за датчика за оборотите.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          Не закачайте за сега температурния датчик,щом можеш да правиш диагностика на колата ,то това което ти излиза като температура на мотора(на монитора) това вижда и компютара.Смени си датчика на коляновия вал.Това е най ефтиния вариант за ремонт на твоя проблем,и дано е така.Когато почне да трака измери съпротивлението на умната дюза с мултицет.Успех!!!

          Коментар


            #6
            Абе аз да попитам - щом в двигателя има умна дюза и тя може да свети - простите дюзи (вероятно има такива, щом има умна) какво правят? Гаснат ли?Крайно време е тоя индикатор да се прекръсти на "Сервизна лампа" примерно... Странно чувство за хумор са имали проектантите на приборното табло...Датчик обороти - не прави проблеми по работата на двигателя - прочетете отново и правилно грешката. Аз имах проблеми с намокрен такъв датчик - не ми показваше обороти изобщо.Датчик колянов вал - обикновено прави проблеми, когато е ЗАГРЯЛ двигателя, но не пуши и не трака, по-скоро гасне и/или не пали докато не поизстине - наистина е евтина част, която може да бъде подменена дори като консуматив.
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #7
              Re: Светва "Умната дюза"стрелката на оборотите спи

              doofiat написа:
              Колеги, таз Фиатка моята взе да ме ядосва много.Паля я, докато е студена грижи няма. Като загрее и всичко си е нормално уж се случва следното - оборотомера умира/спира да показва, светва лампата на дюзата, двигателя става шумен и започва да трака, започва да пуши повечко колата. Пуши повече.Турбото също спира да работи.Интересното е, че всичко е нормално докато е студена колата т.е. преди да стигне около 85-86 градуса. След това става манджата.Закачахме я два пъти и двата пъти даде две грешки - датчик на оборотите и умна дюза.Според вас дали има връзка между двата елемента? Има ли връзка между температурата и датчик на оборотите и умната дюза?
              Знам какво ти отчита за грешка и неправилно го превеждаш. Или въобще не го превеждаш, ами четеш напосоки. Не се сърди - превода е че няма правилна комуникация между датчика на кол. вал и датчика на 1-ва дюза. Повредата в тоя случай е в датчика на вала. Все пак замери и намотката на датчика на дюзата, когато започне да тресе и трака. Тая синхронизация, между двата датчика се мери и с двуканален осцилоскоп. Всеки един уважаващ себе си сервиз, трябва да го има. Но елементарно е да се справиш и в домашни условия, с последователно откачане на датчиците или замерване с мултицет. Не се притеснявай че ще запише грешка, щото тя вече се е записала
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #8
                Колега от 20 минути се опитвам да си намеря моята тема. Имах същия проблем. 1 към 1. Сменяш датчик обороти и си готов. Проблема се открива с диагностика. Не я карай така защото ще си отидат подгревните свещи. http://www.vbox7.com/play:bc3cda37 ето дори и клипче бях качвал. успех. На мен за датчика с диагностиката и труда мисля че ми взеха към 130лв. с 6 месеца гаранция.
                Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                Коментар


                  #9
                  jenshen73 написа:
                  Абе аз да попитам - щом в двигателя има умна дюза и тя може да свети - простите дюзи (вероятно има такива, щом има умна) какво правят? Гаснат ли?Крайно време е тоя индикатор да се прекръсти на "Сервизна лампа" примерно... Странно чувство за хумор са имали проектантите на приборното табло...Датчик обороти - не прави проблеми по работата на двигателя - прочетете отново и правилно грешката. Аз имах проблеми с намокрен такъв датчик - не ми показваше обороти изобщо.Датчик колянов вал - обикновено прави проблеми, когато е ЗАГРЯЛ двигателя, но не пуши и не трака, по-скоро гасне и/или не пали докато не поизстине - наистина е евтина част, която може да бъде подменена дори като консуматив.
                  Само едно пояснение,тук става дума за ТД100,и за разлика от jtd с отказал датчик пали,но не връща информация че се върти мотора и няма кой да оправи центровката,за това трака щото е в максимално предвърение!Поздрави!!!!

                  Коментар


                    #10
                    Датчик на оборотите и датчик на колянов вал не е едно и също нали? :D

                    Коментар


                      #11
                      Каде се намира тази умна дюза че не я знам Yellow_Flash_Colorz_PDT_32
                      FIAT FOREVER

                      Коментар


                        #12
                        Ако колегата няма нищо против ще ползвам темата, но при мен няма промяна в работата на двигателя и НЕ светва дюзата на таблото. Проблемът ми е следния:Тази вечер като се прибирах стрелката на оборотите започна да се "люлее" нагоре-надолу. Оборотите на двигателя са си нормални - не варират в ритъм със стрелката. От време на време стрелката показва нормално - на ход, после пада до нулево положение. След това при празен ход /на светофар/ пак показва нормално и при потегляне започва люлеенето. Моля да ме посъветвате къде да търся причината.

                        Коментар


                          #13
                          =Rudi= написа:
                          Ако колегата няма нищо против ще ползвам темата, но при мен няма промяна в работата на двигателя и НЕ светва дюзата на таблото. Проблемът ми е следния:Тази вечер като се прибирах стрелката на оборотите започна да се "люлее" нагоре-надолу. Оборотите на двигателя са си нормални - не варират в ритъм със стрелката. От време на време стрелката показва нормално - на ход, после пада до нулево положение. След това при празен ход /на светофар/ пак показва нормално и при потегляне започва люлеенето. Моля да ме посъветвате къде да търся причината.
                          Наи вероятно в жака до акумулатора или до самото табло.
                          ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                          ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                          Коментар


                            #14
                            miro mareata написа:
                            Каде се намира тази умна дюза че не я знам Yellow_Flash_Colorz_PDT_32
                            Първата до ангренажа има кабелче в основата си.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              eh4ev07 написа:
                              =Rudi= написа:
                              Ако колегата няма нищо против ще ползвам темата, но при мен няма промяна в работата на двигателя и НЕ светва дюзата на таблото. Проблемът ми е следния:Тази вечер като се прибирах стрелката на оборотите започна да се "люлее" нагоре-надолу. Оборотите на двигателя са си нормални - не варират в ритъм със стрелката. От време на време стрелката показва нормално - на ход, после пада до нулево положение. След това при празен ход /на светофар/ пак показва нормално и при потегляне започва люлеенето. Моля да ме посъветвате къде да търся причината.
                              Наи вероятно в жака до акумулатора или до самото табло.
                              Благодаря! След профилактика на посочените места проблемът е решен. :D

                              Коментар

                              Working...
                              X