Колеги, таз Фиатка моята взе да ме ядосва много.Паля я, докато е студена грижи няма. Като загрее и всичко си е нормално уж се случва следното - оборотомера умира/спира да показва, светва лампата на дюзата, двигателя става шумен и започва да трака, започва да пуши повечко колата. Пуши повече.Турбото също спира да работи.Интересното е, че всичко е нормално докато е студена колата т.е. преди да стигне около 85-86 градуса. След това става манджата.Закачахме я два пъти и двата пъти даде две грешки - датчик на оборотите и умна дюза.Според вас дали има връзка между двата елемента? Има ли връзка между температурата и датчик на оборотите и умната дюза?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Светва "Умната дюза"стрелката на оборотите спира и
Collapse
X
-
doofiat написа:Ами аз мисля да започна с датчика за оборотите като начало, но се питах дали пък няма общо с температурния датчик на двигателя?!Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Не закачайте за сега температурния датчик,щом можеш да правиш диагностика на колата ,то това което ти излиза като температура на мотора(на монитора) това вижда и компютара.Смени си датчика на коляновия вал.Това е най ефтиния вариант за ремонт на твоя проблем,и дано е така.Когато почне да трака измери съпротивлението на умната дюза с мултицет.Успех!!!
Коментар
-
Абе аз да попитам - щом в двигателя има умна дюза и тя може да свети - простите дюзи (вероятно има такива, щом има умна) какво правят? Гаснат ли?Крайно време е тоя индикатор да се прекръсти на "Сервизна лампа" примерно... Странно чувство за хумор са имали проектантите на приборното табло...Датчик обороти - не прави проблеми по работата на двигателя - прочетете отново и правилно грешката. Аз имах проблеми с намокрен такъв датчик - не ми показваше обороти изобщо.Датчик колянов вал - обикновено прави проблеми, когато е ЗАГРЯЛ двигателя, но не пуши и не трака, по-скоро гасне и/или не пали докато не поизстине - наистина е евтина част, която може да бъде подменена дори като консуматив.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Re: Светва "Умната дюза"стрелката на оборотите спи
doofiat написа:Колеги, таз Фиатка моята взе да ме ядосва много.Паля я, докато е студена грижи няма. Като загрее и всичко си е нормално уж се случва следното - оборотомера умира/спира да показва, светва лампата на дюзата, двигателя става шумен и започва да трака, започва да пуши повечко колата. Пуши повече.Турбото също спира да работи.Интересното е, че всичко е нормално докато е студена колата т.е. преди да стигне около 85-86 градуса. След това става манджата.Закачахме я два пъти и двата пъти даде две грешки - датчик на оборотите и умна дюза.Според вас дали има връзка между двата елемента? Има ли връзка между температурата и датчик на оборотите и умната дюза?Fiat Marea TD100
Коментар
-
Колега от 20 минути се опитвам да си намеря моята тема. Имах същия проблем. 1 към 1. Сменяш датчик обороти и си готов. Проблема се открива с диагностика. Не я карай така защото ще си отидат подгревните свещи. http://www.vbox7.com/play:bc3cda37 ето дори и клипче бях качвал. успех. На мен за датчика с диагностиката и труда мисля че ми взеха към 130лв. с 6 месеца гаранция.Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
jenshen73 написа:Абе аз да попитам - щом в двигателя има умна дюза и тя може да свети - простите дюзи (вероятно има такива, щом има умна) какво правят? Гаснат ли?Крайно време е тоя индикатор да се прекръсти на "Сервизна лампа" примерно... Странно чувство за хумор са имали проектантите на приборното табло...Датчик обороти - не прави проблеми по работата на двигателя - прочетете отново и правилно грешката. Аз имах проблеми с намокрен такъв датчик - не ми показваше обороти изобщо.Датчик колянов вал - обикновено прави проблеми, когато е ЗАГРЯЛ двигателя, но не пуши и не трака, по-скоро гасне и/или не пали докато не поизстине - наистина е евтина част, която може да бъде подменена дори като консуматив.
Коментар
-
Ако колегата няма нищо против ще ползвам темата, но при мен няма промяна в работата на двигателя и НЕ светва дюзата на таблото. Проблемът ми е следния:Тази вечер като се прибирах стрелката на оборотите започна да се "люлее" нагоре-надолу. Оборотите на двигателя са си нормални - не варират в ритъм със стрелката. От време на време стрелката показва нормално - на ход, после пада до нулево положение. След това при празен ход /на светофар/ пак показва нормално и при потегляне започва люлеенето. Моля да ме посъветвате къде да търся причината.
Коментар
-
=Rudi= написа:Ако колегата няма нищо против ще ползвам темата, но при мен няма промяна в работата на двигателя и НЕ светва дюзата на таблото. Проблемът ми е следния:Тази вечер като се прибирах стрелката на оборотите започна да се "люлее" нагоре-надолу. Оборотите на двигателя са си нормални - не варират в ритъм със стрелката. От време на време стрелката показва нормално - на ход, после пада до нулево положение. След това при празен ход /на светофар/ пак показва нормално и при потегляне започва люлеенето. Моля да ме посъветвате къде да търся причината.
Коментар
-
eh4ev07 написа:=Rudi= написа:Ако колегата няма нищо против ще ползвам темата, но при мен няма промяна в работата на двигателя и НЕ светва дюзата на таблото. Проблемът ми е следния:Тази вечер като се прибирах стрелката на оборотите започна да се "люлее" нагоре-надолу. Оборотите на двигателя са си нормални - не варират в ритъм със стрелката. От време на време стрелката показва нормално - на ход, после пада до нулево положение. След това при празен ход /на светофар/ пак показва нормално и при потегляне започва люлеенето. Моля да ме посъветвате къде да търся причината.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар