Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проверка и регулиране на клапани на 100 тд

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проверка и регулиране на клапани на 100 тд

    здравейте колеги искам да попитам как се регулират клапаните на въпросния мотор и какво трябва да е разтоянието на изпузкателни и всмукателни клапани, а относно ръководството ка кажа че не всички владеем английски за жалост
    който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD

    #2
    Хлабината и за изпускателния и за входящия е 0.35 мм (на студен мотор, разбира се)Регулират се посредством така наречените пулове. Не е лошо да имаш специално приспособление, защото иначе ваденето може да те затрудни.

    Коментар


      #3
      Nero_ написа:
      Хлабината и за изпускателния и за входящия е 0.35 мм (на студен мотор, разбира се)Регулират се посредством така наречените пулове. Не е лошо да имаш специално приспособление, защото иначе ваденето може да те затрудни.
      колега по руското ръководсто го дават изпускателни-0,35мм,а всмукателни 0,30 мм , от каде е тая разлика
      който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD

      Коментар


        #4
        Това което си прочел най-вероятно е за стария мотор с обем 1929 см3. Не знам много за този мотор, мисля че е атмосферен. Точно .35 на .30 го дават за него. А за ТД100 е това което ти казах по-рано - 0.35 мм.

        Коментар


          #5
          Nero_ написа:
          Това което си прочел най-вероятно е за стария мотор с обем 1929 см3. Не знам много за този мотор, мисля че е атмосферен. Точно .35 на .30 го дават за него. А за ТД100 е това което ти казах по-рано - 0.35 мм.
          ок но пак гледам това ръководство и не мога да разбера в в една графа ги дават така както казвам аз, а в тая поднея наистина е така кактко пише ти ,няма управия
          който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD

          Коментар


            #6
            Може да помолиш някой познат с AutoData да ти потвърди, но аз лично имам доверие на това ръководство което ползвам.

            Коментар


              #7
              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

              Коментар


                #8
                Да, това е хлабината за тоя двигател. 0.35мм +- 0.05мм. Ако нямаш специалния инструмент на Фиат, то трябва да свалиш разпределителния вал, като предварително измериш текущите хлабини до 0.01мм - 0.02мм на всички клапани и си съставиш карта за размерите на необходимите пулове. За стягането на лагерите на разпр. вал, ще ти трябва и динамометричен ключ.
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #9
                  iuly_vn написа:
                  Да, това е хлабината за тоя двигател. 0.35мм +- 0.05мм. Ако нямаш специалния инструмент на Фиат, то трябва да свалиш разпределителния вал, като предварително измериш текущите хлабини до 0.01мм - 0.02мм на всички клапани и си съставиш карта за размерите на необходимите пулове. За стягането на лагерите на разпр. вал, ще ти трябва и динамометричен ключ.
                  Да попитам от каде мога да си набавя тия специални инструменти на Фиат,и не само тоя а и оня за зацепване на ангренажа?
                  който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD

                  Коментар


                    #10
                    djo8 написа:
                    iuly_vn написа:
                    Да, това е хлабината за тоя двигател. 0.35мм +- 0.05мм. Ако нямаш специалния инструмент на Фиат, то трябва да свалиш разпределителния вал, като предварително измериш текущите хлабини до 0.01мм - 0.02мм на всички клапани и си съставиш карта за размерите на необходимите пулове. За стягането на лагерите на разпр. вал, ще ти трябва и динамометричен ключ.
                    Да попитам от каде мога да си набавя тия специални инструменти на Фиат,и не само тоя а и оня за зацепване на ангренажа?
                    Има ги из интернет онлайн търговия, ще ги намеря и ще постна линк, ако действително проявяваш интерес. Само че са доста скъпи /продава се само цял комплект/ и ако не са за сервиз, няма никаква изгода.Това на снимката е един, от няколкото комплекта и струваше нялъде около 200-300 евро.
                    Прикачени файлове
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      iuly_vn написа:
                      djo8 написа:
                      iuly_vn написа:
                      Да, това е хлабината за тоя двигател. 0.35мм +- 0.05мм. Ако нямаш специалния инструмент на Фиат, то трябва да свалиш разпределителния вал, като предварително измериш текущите хлабини до 0.01мм - 0.02мм на всички клапани и си съставиш карта за размерите на необходимите пулове. За стягането на лагерите на разпр. вал, ще ти трябва и динамометричен ключ.
                      Да попитам от каде мога да си набавя тия специални инструменти на Фиат,и не само тоя а и оня за зацепване на ангренажа?
                      Има ги из интернет онлайн търговия, ще ги намеря и ще постна линк, ако действително проявяваш интерес. Само че са доста скъпи /продава се само цял комплект/ и ако не са за сервиз, няма никаква изгода.Това на снимката е един, от няколкото комплекта и струваше нялъде около 200-300 евро.
                      Благодаря но ми се струва доста скъпо ,в снисал че щего ползвам само за моята колица,явно ще предпочета с махането на вала :D
                      който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD

                      Коментар


                        #12
                        djo8 написа:
                        Да попитам от каде мога да си набавя тия специални инструменти на Фиат,и не само тоя а и оня за зацепване на ангренажа?
                        ТД 100 е елементарен за зацепване дори за начинаещ с малко повечко познания в тази област.Аз го правя с тресчотката на коляновия вал давам един зъб предварение който осигурява изпъването на водещата част на ремъка.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          Реглажа на клапаните все си мисля, че може да стане и без специалния инструмент, но може и да греша. Моите ги правих с инструмент за VW. Виж дали няма да намериш някой да ти услужи.

                          Коментар


                            #14
                            Tornado написа:
                            djo8 написа:
                            Да попитам от каде мога да си набавя тия специални инструменти на Фиат,и не само тоя а и оня за зацепване на ангренажа?
                            ТД 100 е елементарен за зацепване дори за начинаещ с малко повечко познания в тази област.Аз го правя с тресчотката на коляновия вал давам един зъб предварение който осигурява изпъването на водещата част на ремъка.
                            Сгласен съм, но несъм сигурен кол. вал дали е точно на белег,защото няма тъкъв,а аз самият не сам правил,та мисалтамие как да сам на 100% сигурен че сам го зацепи както трябва.Гледал съм и през отвора на кутията но не сам сигурен дали е точно на 0 и за това си мисля че тоя специялен инструмен ша мие от полза или поне да се успокоя :D :D :D колега Неро ша можели да ми пуснеш някоя снимка на тоя инструмент за клапаните благодаря
                            който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD

                            Коментар


                              #15
                              djo8 написа:
                              Tornado написа:
                              djo8 написа:
                              Да попитам от каде мога да си набавя тия специални инструменти на Фиат,и не само тоя а и оня за зацепване на ангренажа?
                              ТД 100 е елементарен за зацепване дори за начинаещ с малко повечко познания в тази област.Аз го правя с тресчотката на коляновия вал давам един зъб предварение който осигурява изпъването на водещата част на ремъка.
                              Сгласен съм, но несъм сигурен кол. вал дали е точно на белег,защото няма тъкъв,а аз самият не сам правил,та мисалтамие как да сам на 100% сигурен че сам го зацепи както трябва.Гледал съм и през отвора на кутията но не сам сигурен дали е точно на 0 и за това си мисля че тоя специялен инструмен ша мие от полза или поне да се успокоя :D :D :D колега Неро ша можели да ми пуснеш някоя снимка на тоя инструмент за клапаните благодаря
                              Инструментите за клапаните са два. Единия натиска отстрани чашката, а с втория -специални клещи с извити човки, е за вадене на пула. Аз съм се мъчил без инструменти и не става. Има опасност да нараниш лагеруването на чашката, в корпуса на главата, после тя да заяжда /тоест да не се върне навреме при работа/ и да срещнеш клапана с буталото. Така че най- добре да се извади вала, при липса на инструмент.
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар

                              Working...
                              X