Четейки в един друг форум, попаднах на една идея, която тук не е обсъждана.Става въпрос за неизбежната поява на вибрации при дизеловите двигатели. Та идеята е следната, но не знам до колко е приложима и ефикасна при други двигатели, освен тези които се споменаваха там, но няма да ги назова по име Със три скоби, от тия обикновените, се стяга меката врзъка на генерацията. Просто се слагат скобите около меката връзка и се натяга колкото може.Идеята е, че с течение на времето и вибрациите меката връзка омеква прекалено много и връща обратно вибрациите от генерацията към купето. И тъй като оригинална нова струвало доста пари, а алтернативните не знае какви са, със с тези скоби се заздравявала меката връзка. Така част от вибрациите се успокоявали, а при точно въпросният двигател ефекта бил поразителен. Та има ли смисъл според вас? Аз лично мисля да го тествам, макар че нямам кой знае какви вибрации.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за вибрации и евентуалното им намаляване.
Collapse
X
-
Като сложиш скобите се променя еластичността на меката връзка и от там и резонансната честота на ауспуховата система. Затова се намаляват вибрациите. Подобен ефект можеш да постигнеш ако сложиш по-меки или по-твърди тампони на ауспуха, може и със смяната само на някой от тампоните. Въпрос на проби. Например за проба на канал вкарай нещо меко между купето и ауспуха за да видиш дали има ефект. Нещото може и да не е меко, просто да се промени еластичността на окачването на ауспуха. Ама мекото трябва да издържа и на температура. Зависи си от двигателя, теглото на ауспуховата система, еластичността на меката връзка и тампоните, дали има катализатор, също и от оборотите. Може да влиза в резонанс и да има вибрации само в някакъв диапазон на оборотите.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Именно. Аз сега съм с махнат катализатор, а на негово място има права тръба. Обаче оригинално катализатора е хванат с два тампона към купето от двете страни. Сега обаче там тампони няма и си виси във въздуха. След махането на катализатора нямах ядове, но с течение на времето се появиха леки досадни вибрации и от при обороти над 2500 и най-вече под 900. Та идеята ми е да пробвам някакви варианти да ги премахна.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Огледай там където е бил захванат катализаторът с тампоните дали не може да се сложи някаква скоба под правата тръба която от двете страни да се захване за ушите с тампони.По тоя начин евентуално да изместиш резонанса към по-високите обороти, например от 3000 нагоре, където не ти прави проблем. Предполагам че със захващането на катализатора с тампони са постигнали такъв ефект.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Хм. Мойта Панда е бензин, нямам никакви вибрации. Но като спре някой по-шумен до мен, дори всичко да му е изправно, просто примерно работи на по-ниски обороти и по купето се усеща всичкооооооо. Не знам как е смятана но това е факт. Не че е нетърпимо, но ако човек не го е разбрал ще реши, че колата му нещо тресе и не е наред Случва се сравнително често и това е една особеност, която първият път доста ме стресна.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
nikolce написа:Добре де, всепак това са дизелови двигатели, нормално е според мен да има вибрации до известна степен . Не знам като нови как са били, ама едва ли е нямало вибрации, поне по волана.
Коментар
-
Airfan написа:nikolce написа:Добре де, всепак това са дизелови двигатели, нормално е според мен да има вибрации до известна степен . Не знам като нови как са били, ама едва ли е нямало вибрации, поне по волана.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар