Някой да е правил въпросната процедура ?Ако разбирам правилно, при вадене на конекторите 1 по 1, двигателя трябва да започне да тресе повече, т.к. ще сработи на 3 (1.9) или 4 (2.4) цилиндъра ?п.с. JTD
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вадене конектора на инжектор по време на работа...
Collapse
X
-
Re: Вадене конектора на инжектор по време на работа...
emzo написа:Някой да е правил въпросната процедура ?Ако разбирам правилно, при вадене на конекторите 1 по 1, двигателя трябва да започне да тресе повече, т.к. ще сработи на 3 (1.9) или 4 (2.4) цилиндъра ?п.с. JTDФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ
-
Аз съм ги вадил всичките един по един, но ако изключиш два един след друг и двигателя загасва, запалването става след изтриване на двете записани грешки или след 2мин. По време на работа става да се вадят един след друг, но там вариантите са два.Първият е след изкл. на даден цилиндър да се изтрие грешката преди да се изкл. следващият.Вторият е да се чака 1мин. между изкл. на дюзите.Това са наблюденията върху 2.4Jtd 140к.с. Определено е трудно да определиш дали някой цилиндър работи слабо спрямо друг при такова изкл.КТС-а ги казва тези неща и не лъже, знам го от опит.
Коментар
-
chaveto написа:Определено е трудно да определиш дали някой цилиндър работи слабо спрямо друг при такова изкл.КТС-а ги казва тези неща и не лъже, знам го от опит.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
По-скоро по натоварването на стартера (ток), в комбинация със показанията на датчика за позиция на коляновия вал, диагностичните уреди мерят ОТНОСИТЕЛНАТА компресия между цилиндрите, не абсолютната. С други думи на износен двигател с малка разлика в компресията на отделните цилиндри, диагностиката ще върне ОК.Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
Ex: Marea 2.4 JTD 2000
Ex: Brava 1.6 1997
Ex: Puntо 1.1 1994
Коментар
-
chaveto написа:КТС-а и компресия мери. Почваш да въртиш на стартер и двигателя не иска да запали и според обороти, времена..... се определя компресията.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
КТС не мери компресия, нито я изчислява.Мери оборотите на коляновият вал за всеки цилиндър - в ръководството на БОШ пише че разликата трябва да е не повече от 7 единици между отделните цилиндри. Обаче при "равномерно" износване на мотора пак разликата ще е в нормите.Другият тест е за количествата на дюзите. Пак според ръководството на БОШ ако корекцията на една дюза е повече от 2,8мл/оборот тя е за смяна. Тук искам да добавя, че дори и при обратно гориво в нормите 7-8 мл на дюза корекцията да е повече от нормалната. За това обратното гориво не е единствен критерии за добре работеща дюза. Отделно така ЕКУ-то компенсира износването и на самият мотор и той пак работи равномерно въпреки слабият цилиндър.За това и на мен ми е интересно как може да се направи тест за слаб цилиндър на комън рейл.И двата теста съм ги правил но на ЦДИ, което си е същото като JTDFiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Формулата не я знам защото не съм аз човека който е правил това нещо. Иначе както казах според оборотите и времето за което дадено бутало ще отиде от ДМТ до ГМТ може да се определи (не на 100%) компресията.За дюзите след 1.5 вече е в много и корекцията не помага.Като видиш веднъж колко е корекцията след това може да размениш дюзите и да видиш дали нещо се е променило. Ако няма промяна най вероятно корекциите идват от износен двигател. Обратното гориво показва износването и в малка степен зависи от реглажа на дюзата. Зависи от това колко е количеството гориво при клапанното бутало. Защото от хода на това бутало също се настройва.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар