Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вадене конектора на инжектор по време на работа...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вадене конектора на инжектор по време на работа...

    Някой да е правил въпросната процедура ?Ако разбирам правилно, при вадене на конекторите 1 по 1, двигателя трябва да започне да тресе повече, т.к. ще сработи на 3 (1.9) или 4 (2.4) цилиндъра ?п.с. JTD
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    #2
    Re: Вадене конектора на инжектор по време на работа...

    emzo написа:
    Някой да е правил въпросната процедура ?Ако разбирам правилно, при вадене на конекторите 1 по 1, двигателя трябва да започне да тресе повече, т.к. ще сработи на 3 (1.9) или 4 (2.4) цилиндъра ?п.с. JTD
    Пробвал съм, нестава!При мен колата загасна!
    ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

    Коментар


      #3
      Каква е идеята?

      Коментар


        #4
        Няма идея, стана ми интересно, какво ще стане.п.с. абе има тънък замисъл от прочетено в един италиански форум ама .....
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          Аз съм ги вадил всичките един по един, но ако изключиш два един след друг и двигателя загасва, запалването става след изтриване на двете записани грешки или след 2мин. По време на работа става да се вадят един след друг, но там вариантите са два.Първият е след изкл. на даден цилиндър да се изтрие грешката преди да се изкл. следващият.Вторият е да се чака 1мин. между изкл. на дюзите.Това са наблюденията върху 2.4Jtd 140к.с. Определено е трудно да определиш дали някой цилиндър работи слабо спрямо друг при такова изкл.КТС-а ги казва тези неща и не лъже, знам го от опит.

          Коментар


            #6
            chaveto написа:
            Определено е трудно да определиш дали някой цилиндър работи слабо спрямо друг при такова изкл.КТС-а ги казва тези неща и не лъже, знам го от опит.
            То точно това е замисъла на занятието, доколкото разбрах.КТС-а на какъв принцип ще го определя ? Това е все едно да мериш компресия с диагностичен уред
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              emzo написа:
              КТС-а на какъв принцип ще го определя ?
              Следът се стриктно показанията на CKP-Crankshaft position sensor.

              Коментар


                #8
                КТС-а и компресия мери. Почваш да въртиш на стартер и двигателя не иска да запали и според обороти, времена..... се определя компресията.

                Коментар


                  #9
                  По-скоро по натоварването на стартера (ток), в комбинация със показанията на датчика за позиция на коляновия вал, диагностичните уреди мерят ОТНОСИТЕЛНАТА компресия между цилиндрите, не абсолютната. С други думи на износен двигател с малка разлика в компресията на отделните цилиндри, диагностиката ще върне ОК.
                  Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
                  Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
                  Ex: Marea 2.4 JTD 2000
                  Ex: Brava 1.6 1997
                  Ex: Puntо 1.1 1994

                  Коментар


                    #10
                    chaveto написа:
                    КТС-а и компресия мери. Почваш да въртиш на стартер и двигателя не иска да запали и според обороти, времена..... се определя компресията.
                    Дай ми формулата по която ще изчисли компресията.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      КТС не мери компресия, нито я изчислява.Мери оборотите на коляновият вал за всеки цилиндър - в ръководството на БОШ пише че разликата трябва да е не повече от 7 единици между отделните цилиндри. Обаче при "равномерно" износване на мотора пак разликата ще е в нормите.Другият тест е за количествата на дюзите. Пак според ръководството на БОШ ако корекцията на една дюза е повече от 2,8мл/оборот тя е за смяна. Тук искам да добавя, че дори и при обратно гориво в нормите 7-8 мл на дюза корекцията да е повече от нормалната. За това обратното гориво не е единствен критерии за добре работеща дюза. Отделно така ЕКУ-то компенсира износването и на самият мотор и той пак работи равномерно въпреки слабият цилиндър.За това и на мен ми е интересно как може да се направи тест за слаб цилиндър на комън рейл.И двата теста съм ги правил но на ЦДИ, което си е същото като JTD
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #12
                        ilko-gd написа:
                        Мери оборотите на коляновият вал за всеки цилиндър.................
                        Kaто че ли не си го дефинирал правилно,защото по условие оборотите на всички цилиндри винаги са едни и съши.Друго мери за всеки цилиндър за да може да се получават различни стойности за отделните цилиндри.

                        Коментар


                          #13
                          Излязохте извън темата.При изключване на дюза поне четири цилиндровите гаснат.А за компресията може да съм старомоден но предпочитам да си сложа манометъра.Поздрави!!!

                          Коментар


                            #14
                            Формулата не я знам защото не съм аз човека който е правил това нещо. Иначе както казах според оборотите и времето за което дадено бутало ще отиде от ДМТ до ГМТ може да се определи (не на 100%) компресията.За дюзите след 1.5 вече е в много и корекцията не помага.Като видиш веднъж колко е корекцията след това може да размениш дюзите и да видиш дали нещо се е променило. Ако няма промяна най вероятно корекциите идват от износен двигател. Обратното гориво показва износването и в малка степен зависи от реглажа на дюзата. Зависи от това колко е количеството гориво при клапанното бутало. Защото от хода на това бутало също се настройва.

                            Коментар


                              #15
                              specialista написа:
                              Излязохте извън темата.При изключване на дюза поне четири цилиндровите гаснат.А за компресията може да съм старомоден но предпочитам да си сложа манометъра.Поздрави!!!
                              Подкрепям, лично изпробвано!
                              ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                              Коментар

                              Working...
                              X