Щом като създадеш изкуствено вакум в клапана и оборотите падат, то проверката е реална и това изключва повреда във вакумния клапан и помпата. Тоест проверката си я правил при запален двигател и оборотите падат. Така. Сега за да провериш и ел. клапана, мериш намотката му и като извадиш и вкараш буксата му при загрял запален двигател, клапана трябва да шракне. Ще го усетиш като си допрял пръста си върху него. Ако има захранване на буксата му и намотката му е здрава при проверка с мултицета, а клапана не щраква при включваме, то заключението ще е, че клапана е блокирал. Ако е блокирал не бързай да купуваш нов. Трябва да се огледа и може би има начин за въстановяване. Но това после.П.П. Колега, защо ми се струва, че на снимката жилото ти е опънато? При изгасен двигател, или при запален и темп. под 53*, то трябва да е отпуснато!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обороти при Мареа 1.9 TD100 моля помогнете
Collapse
X
-
Снимката не е от моята кола. Намерих я във форума, мисля беше на Tornado. Сега да обясня всичко подробно. Когато преди седмица забелязах, че оборотите ми при загрял двигател са 1200 разбрах че нещо не е наред. Тогава писах във форума и научавах нещата стъпка по стъпка. Разбрах за жилото кога трябва да е опънато и кога отпуснато, разбрах как да проверя вакумния клапан, разбрах че се командва от ел. клапан. Състоянието в момента е че жилото не се движи от вакумния клапан тоест нещо не сработва някъде. Както вече писах по горе вакумния клапан работи. Проверих го на изгасен двигател-студен ако има значение. Извадих маркуча му от страната на ел. клапана и засмуках. Жилото се задвижи. Това показва че вакума си е наред. Но до като открия проблема съм коригирал оборотите от болчето на 800 тоест принудително. Така колата на празен ход при топъл двигател работи много добре. Когато открия какъв е проблема в ел. клапана, ако е от него разбира се, и жилото започне да се движи когато колата загрее /защото сега е отпуснато/ ще коригирам оборотите наново. Важното е сега да помагате за ел. клапана. Какво значи "мериш намотката му" и кой клапан ще щракне че така как си го написал не се разбира.Fiat Marea HLX TD100 98г.
Коментар
-
Свали го,приготви си два кабела за да може да го захраниш с електричесто и дава маркуча да го захраниш с въздух.Без ток не трябва да можеш да пропуска въздух(надуваш или смучеш както ти харесва ) :D С ток подаден от акомулатора трябва свободно да преминава въздуха.сам ще разбереш кое се е скапало.Възможни повреди: няма съпротивление(прекъсната намотка);има но котвата не реагира(нещо е блокирало вътре);реагира котвата но неможе да уплъни и преминава въздух(липса на хермитичност в уплътняващите лица);всичко си е наред но няма вакум(ползвай вакуммер за доказване.Системата е много проста,от вакум помпата излиза маркуч който отива в сервото на спирачките.По пътя има отклонение и тъник маркуч отива до двата клапана,този за ЕГР-а и този за празния ход.После всеки се захранва и управлява своята част.Успех!!!
Коментар
-
Щом щрака клапана, значи работи котвата му. Провери по начина който ти казва specialista. В тоя клапан от едното маркуче идва вакум от вакумпомпата и като се задейства ел клапана, свързва изхода си с вакумната клапа, която пък издърпва жилото. Това е принципа. Като подадеш напрежение на намотката на ел клапана, би трябвало да се издърпа жилото/при запален двигател/. Това, ако вакумсистемата е изправна и правилно свързана. Ако не се издърпва жилото, то пробваш със описаното от specialista. Също трябва да се убедиш че на входа на ел клапана има вакум от системата /при запален двигател свали входящото маркуче от ел клапана, сложи пръста си на маркуччето и трябва да усетиш наличие на вакум/.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Така. Свалих ел. релето разкачих му захранващата букса/между другото я замерих на работещ двигател и ми отчете че има напрежение/ и двата маркуча който влизат в него,и направих следното. Когато духам с уста от червеното кръгче излиза въздух от синьото кр. но подам ли напрежение въздуха спира от синьото кр. и започва да излиза от жълтото. А когато духам през жълтия кръг без напрежение не излиза въздух от никъде, но подам ли напрежение въздух излиза от синия кръг. Това би трябвало да значи че ел. клапана работи безупречно, но тогава къде е проблема?Fiat Marea HLX TD100 98г.
Коментар
-
Точно по твоя тест, излиза че ел. клапана ти, не работи правилно! И по-точно в последната част от теста, тоест като подадеш напрежение на клапана и въздух от жълтия кръг, не БИ трябвало да излиза от синия кръг, а само от червения. Освен ако не бъркаш нещо. Затова ето какво трябва да направиш, но първо ще ти обясня стъпка по-стъпка как работи системата. Значи, когато стартираш двигателя и темп. му е под 53*, ел клапана не е задействан и червения и жълтия кръг са прекъснати. Отворен е обаче червения и синия кръг, защото по тоя начин ел клапана свързва вакумния клапан с атмосферата, за да е отпусната /разтоварена/ мембраната на вакумния клапан и отпуснато жилото. Когато температурата на двигателя достигне 53*, на ел клапана се подава захранващо напрежение от компютъра и той отваря прехода от червения към жълтия кръг, като с това изолира синия кръг /атмосферния/. Така се взима вакум от жълтия кръг и през червения стига до мембраната на вакумния клапан, който издърпва жилото.При тебе излиза, че при задействан ел клапан, не се изолира синия кръг и няма как да има вакумна сила, която през жълто-червения кръг и маркучето към вакумния клапан, да въздейства на мембраната на вакумния клапан и той да издърпа жилото! Защото жълтия кръг е свързан и със синия - атмосферния и през него взима въздух. Тоест няма вакум! Точно тук е проблема, ако точно съм те разбрал или точно си го описал тоя момент! Тоест, излиза че ел. клапана ти е с пробив откъм жълто - синия преход, когато е захранен!Иначе, браво за логичния и добре проведен тест. Ако си сигурен, че при подадено напрежение и жълто-синия преход е отворен, то клапана ти е дефектен. Сега обмислям, ако го отвориш, дали няма начин за въстановяване. Възможо е, да е замърсен тоя преход и с промиване да се оправи. Но пак провери тоя, последния момент от теста и ако е така, то ще видим за решение.П.П. За справка: Щуцера на жълтия ти кръг, е свързан с вакума от вакумната помпа на двигателя!? Щуцера на червения ти кръг е свързан с вакумния клапан, който задейства жилото за празния ход.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Готово, жилото оживя. И да, Ти си прав iuly_vn сгрешил съм за ел. клапана. Работи си. След като установих че и той е в изправност тръгнах по маркучите към вакум помпата. Бяха си наред. Но като извадих дебелия маркуч от в. помпата и го по раздвижих и отново го върнах на място и БИНГО работата се получи. Сигурно нещо се е запушил, или не знам и аз какво да мисля но проработи. НО сега се получава така че оборотите ще си стоят все малки понеже на буксата на ел. клапана управляващ вакумния клапан има винаги напрежение и при студен старт и при топъл. Това как се оправя? Мисля си че при някой от предишните собственици на колата може да е бъркано където не трябва и да е свързана буксата по грешно с постоянно напрежение. Не знам буксата от къде взима ток, как става цялото и командване? Знам само че компа. определя кога по нея да протече напрежение. Затова ако някой може да помогне със съвет ще съм много благодарен.Fiat Marea HLX TD100 98г.
Коментар
-
Eeeи, еврика. За един мъркуч ли бе толкова писане. Открихме топлата вода. Тая тема трябва да я скрием някъде, че ако ни видият от някой чужд форум, ще ни се смеят две години.Що не провери мъркучите още в началото! Нали ти писах. Но както и да е и до тук добре, като оня дето падал от 10-тия етаж и надолу точно това си викал - дотук добре. А на сериозно, ще ти кажа че минуса се прекъсва от ЕКУ-то ти и така се управлява ел клапана. Kакто пише Specialista. Най- вероятно е, някъде да е пипано и да е окъсена тая връзка към ЕКУ-то. Но сега си проверявай сам вече. Поне това е лесно. Пиши като намериш нещо съмнително.Като препрочетох поста ти, си мисля че всичко е наред. Но пишеш малко объткващо или аз не винаги те разбирам правилно. При температура под 55*, не трябва да има минус на клемата на ел клапана, а само плюс. Като се загрее мотора над тая температура, компютъра свързва ел клапана с минус и така го управлява. Тъй че мери. Маай там с мултицета
Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар