Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дебитомер (MAF) - Stilo JTD115

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Дебитомер (MAF) - Stilo JTD115

    Още инфо за дебитомери.Стило JTD115 излиза от завода с дебитомер 0281 002 308 - цена 445.44 лв без ДДССензора, който ползва е F00C 2G2 044Друг дебитомер, който ползва този сензор е 0281 002 309 - цена 270.94 лв. без ДДС. От него се вади сензора и се монтира в тръбата на оригиналния, понеже самата тръба(housing) е различна.Т.е. това е евтината алтернатива за ОРИ дебитомер.Друго проверено решение е:- дебитомер с номер 0280 218 019 - цена 115.39лв. без ДДС, който използва сензор F00C 2G2 030.Този сензор е за евро2 моторите, докато горния е за евро3 моторите.Колега от форума, кара вече няколко месеца с F00C 2G2 030 и няма ядове.Всичко друго като опция са пари на вятъра (лично мнение).Eто и една интересна снимка:
    Прикачени файлове
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    #2
    Само да споделя и моето инфо без да оспорвам ценният труд на Емо.Не мога да цетирам конкретни сайтове и източници,но в един момент исках да разбера защо моята кола беше с F00C 2G2 044,а JTD 105(бившата ми) е с F00C 2G2 030. След диагностика установих че дебитомера ми не е съвсем в час и реших че трябва да го сменям. След ровене из сайтовете си дадох сметка че 030 се монтира в мотори до 2000 куб.см.,а 044 е за мотори над 2000.Дори попаднах и на 063,за който установих че се монтира в малки мотори до 1600 кубика.Затова реших че сензорът ми с който купих колата е сменян и затова не показва адекватни данни.Сложих 030 и сега нещата са съвсем различни.Моето обяснение-различните обеми се нуждаят от различен обем засмукан въздух,който трябва да бъде отчетен в рамките на едно и също изменящо се напрежение(изходните напрежения на дебитомерите-1V до 4,7V.)Затова са изградени и различните MAF-ове.Примерно-1900 при 3000 оборота се нуждае от едно количество въздух,а 2,4 се нуждае при същите обороти от повече въздух.Съответно ако при 3000 оборота дебитомер на 1,9 има 4V на изхода то при 2,4 би трябвало да е над 4V за да отчете по големият поток който иска мотора.При това положение дебитомера при 2,4 ще се насища по-бързо и няма да е адекватен,ако не е разработен за потока който му трябва.При моята кола дебитомера отчиташе по ниски стойности преди смяната.Имам и Алфа 147 115 коня.Тя е с 063 и показанията на нейният дебитомер са над очакваните.Така стигнах до извода че ми трабва 030.До сега не съм виждал сензора на 0281 002 308 в оригинален вид,но видях на 0280 218 019-този който е описан от Емо(030).От горният пост на Емо намирам съвсем различно обяснение,което разбира се е съвсем на място,защото Стилото ми е Евро 3,а Алфата 105 е Евро 2.
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    Коментар


      #3
      помпа

      От толкова побългарявания и менте части и после Стилото било калпава кола МАЙСТОРИТЕ и ШОФЬОРИТЕ са калпави .Вярно има някой заменяеми части но не всички .
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Да допълня, че същия сензор F00C 2G2 044 го има и в дебитомер с номер 0 280 218 037 слага се в някаква Лада. Препоръчителна продажна цена без ДДС: 139.39 лв.Това е инфо от Руските форуми, така, че не гарантирам за 100% вярност.
        Marea Weekend HLX Jtd 110

        oO(_)____////____(_)Oo

        Коментар


          #5
          Ако това е вярно, ето ги и колите, в които се ползва: 030 се води за CF2 моторите.044 за CF3.@Ваньо, аз им помрънках малко в алфа форума и те коригираха списъка.За справка:http://clubalfaromeo.com/forum/showp...&postcount=309
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            Проблема е че нямам друг 044 в който да съм сигурен,че е перфектен за да пробвам как се държи колата с него.
            AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
            HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
            Kawasaki ER-6n'2012

            Коментар


              #7
              Ами от това което прочетох в alfaowner, с 030 сензора са по-доволни, така че карай си смело Ако и разхода не се променя, не го мисли.Ще се опитам до проверя тия дни в Ладите сензора дали е 044.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                http://forum.accent-club.ru/index.php?showtopic=36996 Тези твърдят, че е така- F00C 2G2 044 в 0 280 218 037
                Marea Weekend HLX Jtd 110

                oO(_)____////____(_)Oo

                Коментар


                  #9
                  http://forum.accent-club.ru/index.ph...p=983484ето какво намерихедит - хаха, изпревари ме
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    На 2.4 при мен е този дебитомера 0281 002 309 а сензора мисля, че завършваше на 044. Трябва да го изровя къде е и ще го погледна.

                    Коментар


                      #11
                      Да, на 309 сензора е 044.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        За съжаление еднаквия сензор не гарантира взаимозаменяемост между различните дебитомери. След четене по разни форуми се оказва че F00C 2G2 044 се калибрира различно за различните коли (разликата м/у 308 и 309 вероятно е минимална и няма проблем да се смени за 037 обаче....трябва да се пробва) Това става посредством трите отвора отгоре в буксата. Слагам и един пдф с основните разлика между ориг. и менте бош.http://tranz.it/load.php?id=PmZeSRZeVFWXjYbR637361Файлът е качен на сървъра.Линк: http://storage.fiat-bg.org/Books/Gen...аторски екип на fiat-bg.org
                        Прикачени файлове
                        Marea Weekend HLX Jtd 110

                        oO(_)____////____(_)Oo

                        Коментар


                          #13
                          Ами освен да чакаме някой със заминал сензор да се "жертва"
                          Прикачени файлове
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #14
                            Ето и нещо като тест. Въпреки, че това за .....019 нещо не ми се връзва
                            Вот нормальная таблица:Расход воздуха/напряжениеBosch..........0 280 218 019.....0 280 217 531......0 280 218 037.....0 280 218 004Элемент.......F 00C 2G2 030....F 00C 2G2 030.....F 00C 2G2 044.....F 00C 2G2 03010..............1.5819..............1.3644..... .........1.3647..............1.363115............. .1.7898..............1.5241..............1.5271... ...........1.521130..............2.2739........... ...1.8748..............1.9026..............1.86516 0..............2.8868..............2.3710......... .....2.4150..............2.3548120.............3.6 255..............2.9998..............3.0384....... .......2.9714250.............4.4727..............3 .7494..............3.7877..............3.7158370.. ...........4.9406..............4.1695............. .4.2076..............4.1327480.............4.4578. .............4.2349..............нет данных........нет данных640.............нет данных........4.5669..............нет данных........нет данных
                            :
                            Marea Weekend HLX Jtd 110

                            oO(_)____////____(_)Oo

                            Коментар


                              #15
                              emzo написа:
                              Ами от това което прочетох в alfaowner, с 030 сензора са по-доволни...
                              И има защо... :D :D След тази тема на Емо днес се надъхах за експерименти и се примолих на едно приятелче в местен магазин за части да извадим сензора на един дебитомер 309.Сензора беше 044.BRAND NEW(чисто нов) :D Сложих го...Разлика имаше чувствителна между 030 с който си карам от няколко месеца и този който сложих днес. Разликата е в минус за 044.Колата с него не е така динамична и пропушва чувствително(не дими силно,просто се забелязва придимяване).Направих с него около 30 км. градско и го свалих.След монтажа на 030 отново се усеща по добрата динамика.
                              AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                              HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                              Kawasaki ER-6n'2012

                              Коментар

                              Working...
                              X