Като се откачи буксата на МАF-a не записва грешка ами влиза в сервизен режим колата ... Това се прави ако някъде именно този сензор сдаде багажа да може да се прибереш, защото е доста ковти когато няма мощност колата ...А колкото до това "защо има/няма, има/няма мощност/ мисля, че се оправя когато позагрее ... След като изтине отново "защо няма мощност" ...Когато е в този режим колата върви както с и без Maf-a - работещ /поне няма кой знае каква разлика/, но не било хубаво да се кара дълго така, защото в този режим има някакви зададени параметри и те не се менят както по принцип Maf-a определя данните който изпраща на "Еку-то" ...
Грешка записва винаги!!! Освен за МАФ-а и за температурният датчик на входящият въздух,защото са в един корпус и на една и съща букса. В слуй че буксата се откачи ЕКУ-то получаша инфо за макс.натоварен двигател(макс.количество въздух) поради високото ниво на 5-то краче на буксата(изхода на МАФ-а),вследствие на преднапрежение осигурено от процесора или други схеми в контролера,и така дозира повече гориво.От там идва и по голямата мощност. Не влиза в сервизен режим и не виждам причина кято да създава проблем за мотора да се кара така.
AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
..В случай че буксата се откачи ЕКУ-то получаша инфо за макс.натоварен двигател(макс.количество въздух) поради високото ниво на 5-то краче на буксата(изхода на МАФ-а),вследствие на преднапрежение осигурено от процесора или други схеми в контролера, ....
Това не е съесем така. За да "разбере" ЕКУ-то че МАФ-а е неизправен - трябва да греши много, или просто да е откачен. ЕКУ-то записва грешка и спира да чете показанията от МАФ-а ...Съгласен съм, че може да се кара с откачен МАФ. По добре така, отколкото с МАФ който не мери вярно и така лъже ЕКУ-то.За ЕГР - провери го ... но на твое място направо бих почистил колекторите и след това ще го затапя. Чистене - половин час, затапване - 10 минути ...ПП/ За МАФ-а има цяла важна тема как се проверява. Към темата имам само едно допълнение - ако при проверката измериш некоректни стойности, значи МАФ-а е твърдо за боклука. Но ако стойностите са в рамките на очакваното - това не е пълна гаранция че МАФ-а е изправен.
..В случай че буксата се откачи ЕКУ-то получаша инфо за макс.натоварен двигател(макс.количество въздух) поради високото ниво на 5-то краче на буксата(изхода на МАФ-а),вследствие на преднапрежение осигурено от процесора или други схеми в контролера, ....
Това не е съесем така. За да "разбере" ЕКУ-то че МАФ-а е неизправен - трябва да греши много, или просто да е откачен. ЕКУ-то записва грешка и спира да чете показанията от МАФ-а ...
Това което съм описал е в случай че MAF-a е откачен и грешката за проблем във веригата на дебитомера вече е регистрирана.
AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар