Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Турбокомпресор от Капа 2,4 ЖТД на Мареа 2,4 ЖТД

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Турбокомпресор от Капа 2,4 ЖТД на Мареа 2,4 ЖТД

    По съвет на колегата emzo пускам отделна тема.Та въпроса е следния:Ще промени ли нещо горепосочената конверсия.По-точно разликата в двата ДВГ в какво се състои:само в турбото или и в таблиците на ЕКУ има съществени разлики?Карал съм и двата автомобила и ми направи впечатление,че турбото на Мареата е доста по-лагаво /баси измислих нова дума/ от това на Капата.
    I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

    #2
    Ми колега турбината на Капа-та е ВНТ,а пък на Марчето си е уестгейт-но турбо.Друг жокер не ти трябва На дневен ред стоят въпросите как ще управляваш геометрията и как ще разтоварва турбината-ВНТ-то Виж темата на колегата kombito-tdi http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=33780 Той си сложи VNT20 на неговото Браво jtd105.Това ти е жокерче вече И думата "лагаво" хич не си я измислил ти

    Коментар


      #3
      Точно за това искам съвет от по-знаещи от мен.Ще трябва ли да се бара софта?Откъде да взема налягане за управление на турбото?Че от темата на kombito-tdi не разбрах нищо,кой знае какво.Освен,че се сдрапа с Хаджов
      I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

      Коментар


        #4
        Никой ли няма схема на управлението на двете турбини?Искам да направя простичко сравнение.Управлението на уейстгейта с вакуум ли е осъществено или с налягане?Може ли да се прехвърли управлението от старото турбо на новото?Имам предвид,ако управлението на ъгъла на лопатките се осъществява с налягане да го направя с вакуум (ако гейта се управлява с вакуум,де).А за разтоварването:блоу-офф клапани под път и над път.
        I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

        Коментар


          #5
          Колега на тия въпроси ти трябва да ни отговориш Нали ти караш Мареа 2.4ЖТД.Значи можеш да ни кажеш как се "управлява" турбината там.Щом си се насочил към турбо от Капа 2.4ЖТД значи имаш нещо в предвид.Намираш една такава Капа и гледаш какво е положението с турбината.Пак жокерче ти давам:Турбината на Капата е VNT25(ако Капата е след 1999г).Специфична турбина с променлива геометрия.Геометрията се управлява по различен начин спрямо другите ВНТ турбини.Ако Капата е до 1999г,турбината е като на Алфа 156 2.4 ЖТД 136 коня(до 2001г) - TD2503V.И тая турбина се управлява по-така....Не е лошо да прочетеш за тези турбини кво,що,как...А и после да споделиш и с нас

          Коментар


            #6
            Турбината при Капата се управлява с налягане.Демек това не го мисли, ще е по-лесната част.Малко по-трудната част ще ти се види генерацията, за да натаманиш нещата.Също така може да срещнеш и затруднения с изхода на нагнетения въздух. Не си спомням при Капа със сигурност дали изхода е на 45 градуса, демек може да ти е трудно да завреш маркуч отпред без да опре в радиаторите.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #7
              Като се замисля само Мареа с 2.4 не съм карал ... ама чак да е лагава .... дебитомерчето ти в какво състояние е ?
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                Намерих ей това за VNT25:http://www.thedodgegarage.com/turbo_vnt.html
                I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                Коментар


                  #9
                  emzo написа:
                  Като се замисля само Мареа с 2.4 не съм карал ... ама чак да е лагава .... дебитомерчето ти в какво състояние е ?
                  Мъъъничко съм преувеличил Просто имам лични наблюдения върху двата автомобила.Просто казано турбото на Капата "включва" по-рано.Всеки,който е карал ЖТД знае какво точно имам предвид.Има един момент в който усещаш как турбото започва да си върши работата наистина, а не само да се врътка на аванта.Та този точно момент при Мареа настъпва около 500 оборота по-късно (по спомен говоря (пиша),защото Капата баща ми я продаде ).Сега да обобщим:Трудностите са главно от тръбно естество (изход студена страна и изход топла страна).По схеми разни, намерени из нета личи, че управлението на ъгъла на атака (инДжинерини сме все пак, макар и само на хартия) си е монтирано на самата турбина и евентуалните проблеми с монтажа и настройките на този модул отпадат.Остава да се мисли за евентуално разтоварване на студената страна и за чупливостта на тази турбина, според писаниците из нета.
                  I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                  Коментар


                    #10
                    Питам щото по ТТ данни и двете имат на 2000рпм еднакъв въртящ момент.
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      emzo написа:
                      Питам щото по ТТ данни и двете имат на 2000рпм еднакъв въртящ момент.
                      Вярно бе А и Марчето е с 200 кила по-лека.Може това да е някакво субективно усещане, но и баща ми е на същото мнение.Мааалко по-бавно набира Мареата
                      I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                      Коментар


                        #12
                        Хващай мултимера и почвай да мериш дебитомера.Виж и EGR-то.
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #13
                          emzo написа:
                          Виж и EGR-то.
                          Там има тапа отдавна.
                          I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                          Коментар


                            #14
                            avvasilev написа:
                            emzo написа:
                            Виж и EGR-то.
                            Там има тапа отдавна.
                            Тапата на EGR е голяма простотия. Не само, че пише грешка, но и никва работа не върши особена.Виж, дебиЛомера е СЕРИОЗЕН проблем - моят е почистван и в сравнение с мръсния му период е като ракета, но като сложих ЧИСТО нов дебиЛомер и Мареата изобщо не се замисля в никои обороти - Митака Нейков е свидетел. Дебиломера се оказа, че играе СЪЩЕСТВЕНА роля и в НИСКИТЕ обороти, кой-квото ще да разправя.
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #15
                              Ааааа купи ли нов най-накрая ?И аз се каня, ама 480лв малко ме събарят в момента Иначе при прецакан EGR, тапата прави чудеса
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар

                              Working...
                              X