Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пропан-бутан на Мареа ТД100.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пропан-бутан на Мареа ТД100.

    Първо да напиша ,че целта не е да се сменя горивото ,а да се използва моментно за рязко увеличаване на мощността при доускоряване.Пуснах изпарен LPG в колектора като за целта отстраних маркуча от турбината.Резултата е ,че двигателя увеличава оборотите си без никакви проблеми като колкото повече увеличавам газа толкова повече се увеличават оборотите.Цвета на изгорелите газове не се променя.Мисля да поставям бутилка,тръба и два клапана и да и пробвам поведението в движение.Всякакви съвети и материали относно темата ще са ми полезни.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    Re: Пропан-бутан на Мареа ТД100.

    Tornado написа:
    Първо да напиша ,че целта не е да се сменя горивото ,а да се използва моментно за рязко увеличаване на мощността при доускоряване.Пуснах изпарен LPG в колектора като за целта отстраних маркуча от турбината.Резултата е ,че двигателя увеличава оборотите си без никакви проблеми като колкото повече увеличавам газа толкова повече се увеличават оборотите.Цвета на изгорелите газове не се променя.Мисля да поставям бутилка,тръба и два клапана и да и пробвам поведението в движение.Всякакви съвети и материали относно темата ще са ми полезни.
    За първи път чувам за възможност да се впръска пропан-бутан. Виж, метан съм виждал на някои автобуси в Пловдив. Аз няма да тръгна да го правя, но ми е любопитно какво ще излезе от всичко.Успех!

    Коментар


      #3
      Няма проблем в впръскването защото налягането на LPG в бутилката превишава многократно налягането от турбото.Пак пиша целта не е да се сменя горивото ,а да се използва моментно за рязко увеличаване на мощността при доускоряване.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Tornado написа:
        Няма проблем в впръскването защото налягането на LPG в бутилката превишава многократно налягането от турбото.Пак пиша целта не е да се сменя горивото ,а да се използва моментно за рязко увеличаване на мощността при доускоряване.
        За смяната аз разбрах, просто реших да споделя, че и аз не бих сменил. Лично мен би ме притеснявало следното - как точно ще гори газта в цилиндрите, дали няма да се получат някакви неприятни детонации или твърде голямо повишаване на температурата в цилиндъра, а също така отделената от горенето водна пара ще преминава и през горещата част на турбото.

        Коментар


          #5
          Airfan написа:
          Лично мен би ме притеснявало следното - как точно ще гори газта в цилиндрите, дали няма да се получат някакви неприятни детонации или твърде голямо повишаване на температурата в цилиндъра, а също така отделената от горенето водна пара ще преминава и през горещата част на турбото.
          Това не ,смятам ,че е проблем има турбинирани двигатели с LPG.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            http://www.mrsharkey.com/lpg.htmсега го чета, но пише нещо по въпроса.
            Bravo JTD 105 '98

            Коментар


              #7
              Цитат от http://217.18.245.107/showthread.php?t=11675&page=5Ако е за мощност, монтирай обикновен смесител за бензинов двигател, обикновен електронен изпарител и схема за изключване на изпарителя под определени обороти и при отнемане на педала за газта. С малко регулиране ще получиш доста приемлив резултат, а като икономия - нещо като 15-25% по сегашните цени на газ и нафта.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                Извинявай за спама,не видях да говориш за изпарител а в същото време казваш изпарен пропан! Как го изпари или просто го пусна от бутилката посредством кранчето.Иначе знаеш че одобрявам тази тема и че имам свой поглед над нещата,даже имам може да се каже завършен проект на тази тема.Успех!!!

                Коментар


                  #9
                  specialista написа:
                  Как го изпари или просто го пусна от бутилката посредством кранчето.Успех!!!
                  Точно така го изпарих.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    С обикновен изпарител след турбината няма да стане. След турбината има налягане а не вакум, вакума отваря мембраните на изпарителя, когато има налягане мембраните няма да се движат. Другото което е, че след като мине газта от бутилката през изпарителя нейното налягане става 0.9 и отново няма как да премине към колектора дори принудително когато турбината е надула добре. За цялата галимация ще ти трябва нещо през което да изпариш газта и налягането да остане по високо от това в колектора. След това с някакъв ел. регулируем клапан да я подаваш към колектора. Клапана може и да не е регулируем, но ако е регулируем по ел. път ще може да подаваш пропан по всяко време и той да влиза в някаква пропорция според натоварването.

                    Коментар


                      #11
                      chaveto написа:
                      С обикновен изпарител след турбината няма да стане. След турбината има налягане а не вакум, вакума отваря мембраните на изпарителя, когато има налягане мембраните няма да се движат. Другото което е, че след като мине газта от бутилката през изпарителя нейното налягане става 0.9 и отново няма как да премине към колектора дори принудително когато турбината е надула добре. За цялата галимация ще ти трябва нещо през което да изпариш газта и налягането да остане по високо от това в колектора. След това с някакъв ел. регулируем клапан да я подаваш към колектора. Клапана може и да не е регулируем, но ако е регулируем по ел. път ще може да подаваш пропан по всяко време и той да влиза в някаква пропорция според натоварването.
                      Колега да си чувал за изпарител за турбо автомобили или за приспособяване на обикновен изпарител на турбо изпарител? тои да реши проблема с дозирането а изпарението е наи малкия проблем.
                      ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                      ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                      Коментар


                        #12
                        В един ауто билд, някой скорошен брой беше, пишеше за кола на която и впръскват LPG и много се учудих като го прочетох това. Но явно става, а щом го има и фабрично, вие с тия дизели, сега и на газ започнахте да карате, баси Вярно ли е, че дизелов двигател може да работи на метан? Колега спомена автобусите в градския транспорт, но това са нови автобуси със специални двигатели направени за метан. Знам, че на метана му трябва турбо, защото изгаря по-бавно. А за проблемите с температурата при впръскването на LPG, ще си ги има и при дизела, зависи колко често впръскваш, нали е 103 октана газта...

                        Коментар


                          #13
                          това и аз сам го пробвал но с друга цел, за по лек старт на мотора в зимни условия но беше преди доста време и мотора беше Перкинс,тогава трудно се намираше етер,а и беше доста скъп,а също сам пробвал и с дезодорант ефекта е почти същия,но самия мотор трака много но все пак успех с начинанието
                          който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD

                          Коментар


                            #14
                            djo8 написа:
                            това и аз сам го пробвал но с друга цел, за по лек старт на мотора в зимни условия но беше преди доста време и мотора беше Перкинс,тогава трудно се намираше етер,а и беше доста скъп,а също сам пробвал и с дезодорант ефекта е почти същия,но самия мотор трака много но все пак успех с начинанието
                            При натоварен двигател пробва ли или като мен само на празен ход?
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              neonglow написа:
                              ... вие с тия дизели, сега и на газ започнахте да карате, баси Вярно ли е, че дизелов двигател може да работи на метан? ...
                              Със сигурност има дори реализирани проекти с LPG. За съжаление не мога да цитирам сайтовете в които съм чел за това, но в офроудърските форуми има достатъчно информация. Мисля ,че има газифициран "Патрул" и "Фронтера"...съжелявам наистина ,че не съм фаворизирал адреса !
                              Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                              Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                              http://www.keepfighting.ms

                              Коментар

                              Working...
                              X