Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Губене на охладителна течност

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Губене на охладителна течност

    Здравейте колеги, от скоро забелязах че колата ми губи антифриз, за около 1000 км 1-1.5 л изчезва, колата не е прегрявана, не се вижда да има течове от някаде? Колата е Фиат темпра 1.9тд , и друго което забелязах че на малки обороти парноро не топли само над 2000 хил. оборота започва да духа топло? след това явление започна и да губи охладителната течност? Каде да търся проблема?
    темпра 1,9тд

    #2
    Около водната помпа огледай хубаво.

    Коментар


      #3
      На мен ми намерисва на гарнитура на главата, или още по-лошо - спукана глава. Дори и като си заредил с течност ли не топли парното? Щом не духа топло на ниски обороти, би следвало да прави въздушна риза. Дано не е последното.
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #4
        Значи това го прави на моменти с парното. Наливам течноста паля колата и я оставям на малки обороти и то почва да топли и така около 2-5 мин, различно, после почва студено да духа , след като я изворсирам или задържа газта около 2000 оборота или по високи си топли добре , но като намаля газта и спира. Ако е спукана глава няма ли да надува в изравнителя и водните съединения даса твърди ( надути) ?
        темпра 1,9тд

        Коментар


          #5
          Искрен написа:
          Значи това го прави на моменти с парното. Наливам течноста паля колата и я оставям на малки обороти и то почва да топли и така около 2-5 мин, различно, после почва студено да духа , след като я изворсирам или задържа газта около 2000 оборота или по високи си топли добре , но като намаля газта и спира. Ако е спукана глава няма ли да надува в изравнителя и водните съединения даса твърди ( надути) ?
          Няма да надува, повече от нормалното работно налягане на охладителната система. В капачката на разширителния има клапан, настроен на отваряне при 1.05 атм. Запали без капачка на разширителния и при още студен двигател, подай газ до към 3000 оборота примерно, задръж за минута и наблюдавай в рзширителния дали има балончета. Дано да няма.Пробвай така няколко пъти, както и при малко загрял мотор - на около 50-60* да речем.
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            #6
            Причината да има топло след 2к/об може да не е въздух в системата. Запушен радиатор или малък дебит през него поради ред други причини................................. Разгледай внимателно за течове по двигателя. Може само да навлажнява и от там да губиш течността, не е задължително да капе и да прави локва под колата.

            Коментар


              #7
              Здравейте, днес като развих капачката на разширителното казанче и подадох газ до кам 2000 оборота за няма и десетина секунди и водата започна да прелива от изравнитела, колата беше загряла около 70 градуса като върна газта всичко се оправя но като подам газ и я хвърля? това признак за гарнитура лие или за спукана глава? защото не меси нито маслото с водата , нито пак ми прави воден стълб?
              темпра 1,9тд

              Коментар


                #8
                Искрен написа:
                Здравейте, днес като развих капачката на разширителното казанче и подадох газ до кам 2000 оборота за няма и десетина секунди и водата започна да прелива от изравнитела, колата беше загряла около 70 градуса като върна газта всичко се оправя но като подам газ и я хвърля? това признак за гарнитура лие или за спукана глава? защото не меси нито маслото с водата , нито пак ми прави воден стълб?
                На твое място бих се опитал да изясня дали няма запушване по охладителната система. При високи обороти помпата тегли атнифриз от ризата около двигателя и го излива в казанчето. Да обаче от казанчето не се изтича към радиатора. Чист ли ти е антифриза или не съвсем. Зареждай вода, остави двигателя да поработи и виж дали водата се замърсява в разширителното казанче. Изясни тоя въпрос преди да правиш интервенции по двигателя.
                Bravo 1.6 / 16

                Коментар


                  #9
                  е добре де и да има запушване,къде отива този антифриз? нали изчезва...Питам защото имам подобен проблем(само дето не съм установявал проблеми с парното) и отникъде не се види теч...Стенли дори разглабя почти всичко около водната помпа и каза,че отникъде не е текло(с антифриз съм-син и ще си личи ако е текло ще има отенък все пак) . Много често проблем за съжаление при 1,9 тд на фиат е спукана глава-засега карам така ,защото няма пари да отварям двигател,но стигнахме до извода,че ако ще решаваме проболема,е неизбежно.
                  ex.Мареа ТД100

                  Коментар


                    #10
                    Колеги Аз имах същият проблем на Брава 1.6 16V. Значи при мен проблема беше следният. Колата загряваше повече от необходимото и избиваше водата през казанчето. Смених термостата, тъй като не отваряше хубаво (колата много време не е карана) След това смених цялото казанче заедно с капачката, хубаво обезваздушаване ( определено имаше много въздух в системата) и сега 2 дни вече нямам проблем. Предполагам че не ти е заминала гартнитурата, а по скоро имаш въздух в системата
                    Fiat Brava `97 1.6 16V ELX - МеТаН power

                    Коментар


                      #11
                      Тея дни ако ми остане време ще смъкна радиатора и съединения и ще промия системата зада видя какъв ще е резултата. ако несе оправи ще сваляме главата да видим там какво ще излезе.
                      темпра 1,9тд

                      Коментар


                        #12
                        Искрен написа:
                        Здравейте, днес като развих капачката на разширителното казанче и подадох газ до кам 2000 оборота за няма и десетина секунди и водата започна да прелива от изравнитела, колата беше загряла около 70 градуса като върна газта всичко се оправя но като подам газ и я хвърля? това признак за гарнитура лие или за спукана глава? защото не меси нито маслото с водата , нито пак ми прави воден стълб?
                        За да смеси маслото с водата, ще трябва да е или много крива главата или спукан блока, или пък гарнитурата да е пробила към маслената магистрала, снабдяваща разпределителя с масло. Също така и ако е пробита главата откъм водна риза - малсо. Но последното се получава по-скоро при замръзване. Не сваляй радиатора, защото той не участва когато температурата е под тая на отваряне на термостата. Проблема е в малкия кръг. Но ако турбинката на помпата е здрава, то надигането на водата и изхвърлянето и, е от въздушна риза. Разбира се, ако последното се проявява под температурата на отваряне на термостата!При бензиновите двигатели е лесно да се провери това. Например там е достатъчно да развиеш свещите и ясно си личи измитата от попадналата вода свещ. Просто ще е идеално чиста и без нагар. Но при дизела не се сещам за подобен начин. Незнам ако извадиш само дюзите, дали ще има подобна провокация.В някои сервизи, съмнението за пропуски на главата към водната риза /спукване/, се проверява с лакмусова хартия. Тя се оцветява при наличието и на малко газове, проникнали вследствие на налягането от цилиндъра във охладителната система.
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #13
                          Като видиш че ти е паднало нивото и доливаш, нали обезвъздушаваш? При обезвъздушаването има ли въздух или не? Аз предполагам че си издухал гарнитура ... пробив между цилиндър и охлаждането/антифриза. Ако ти се появява постоянно въздух в системата - най-вероятното е гарнитура ... и дано да не е друго де ...Ако караш колата, гледай да не товариш двигателя докато не отстраниш проблема ... но не отлагай много.И едното око постоянно да ти е в стрелката за температурата ...
                          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                          Коментар


                            #14
                            Здравейте колеги, днес при загрят мотор развих капачката на казанчето и като подам газ до кам 3000 хил. оборота се виждат много ситни мехурчета във изравнителя , ими направи впечатление че като я карам на по високи обороти губи по бързо течноста отколкото като карам с по малко газ . това говори че е спукана главата ли?
                            темпра 1,9тд

                            Коментар


                              #15
                              И при мен е така и....май май главата е проблема,но това се разбира само с отваряне на двигател,дали е гарнитура само или и глава. Ако е глава се молим да е поправимо,че инъче на старо глава май под 200 кинта няма Аз да не дърпам дявола за опашката,много ми бе паднало нивото пак ,като си тръгвах от Италфеста и от тогава 600 километра не е мърдало...до последно май ще се надявам на чудо Ама както не вярвам в чудеса,още следващата седмица пак ще трябва да долея вероятно ... Ама какво да се прави,аз пари маслото да сменя нямам пък камо ли двигател да отварям.
                              ex.Мареа ТД100

                              Коментар

                              Working...
                              X