Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лопатката на вакуум помпата от JTD105...въпрос към всички?!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лопатката на вакуум помпата от JTD105...въпрос към всички?!

    Здравейте, понеже имам известни спирачни проблеми и в момента започвам да подменям каквото е останало неподменено имам питане. Ще помоля модераторите да не местят темата поне докато не се появи някакво решение на проблема , а след това аз лично ще искам да си отиде в раздел "дизелови двигатели" !Проблема е следния: немога да намеря ремонтен комплект за вакуум помпа, той по принцип би трябвало да съществува и да представлява: три на брой текстолитни пластинки с размери:4,5мм/48мм/17,5мм !!! ... ще го премеря с шублер и ще дам по-точни размери!Мисълта ми е колегите, които са обикаляли магазините за части и евентуално са видяли подобно нещо ,като на снимките , да си припомнят къде точно са видяло този детайл!?Аз имам идея да си го изработя, но ще чакам някой да се отзове! Тенкю предварително!
    Прикачени файлове
    Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
    Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
    http://www.keepfighting.ms

    #2
    Колега, не съществува такъв ремонтен к-т. Сигурно четеш какво пише по старите книги, но аз текстолитови от кола не съм вадил /може би на една дърта японка, но спомените бледнеят/. Обикновено са стоманени и работят в масло. Ако наистина ти е износена помпата търси друга- ще е износена и уплътняващата повърхност, както и леглата на лопатките. Там широко се използва прахова металургия и да си правиш части не е много рентабилно. Но ти си преценяваш. Помпата се води като цял агрегат за сменяне- Преди търсих втулка за маслена помпа /и тя е на лопатки/- изобщо не се предлага като резервна част. Ако греша нека някой ме поправи и да посочи къде се продават. п.п. Ако все пак успееш да ги изработиш достатъчно точно и помпата заработи добре- пиши. Някои модели помпи са неоправдано скъпи.

    Коментар


      #3
      Преди да сваля размерите на лопатките питах в магазин за текстолитни плочи, листове или тн. Отговорът бе:за 2мм лист е 14,7 лв/кг, а за 3мм - 13,3 лв/кг ,като един лист от 950/1450 мм тежи от 3-4,5кг. Не съм чертал или смятал ,колко пластинки ще излезнат от един лист, но вероятно доста помпи ще се преродят за около ~48,75 лв! Това на фона на почти 200 лв за нова помпа е песен.Стара помпа ползвах благодарение на колегите vsd и Airfan, но и нейните лопатки бяха наранени. По малко от моите ,но имаше следи от фиксиращите ги шайбички. Материала от който са направени със сигурност не е стомана, най-много ми прилича на тектолит...затова и се хванах за него. А и принципно си мисля ,че би издържал на натоварването ,като в същото време няма да нарани корпуса на вакуумната помпа.edit: не е текстолит, защото както забеляза един приятел няма характерните за текстолита нишки, значи е някакъв високоякостен полимер, демек твърда пластмаса ...
      Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
      Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
      http://www.keepfighting.ms

      Коментар


        #4
        Колега прав си- стоманени бяха на хидравличната помпа, но там се работи на налягане. Тука изискванията са доста по- ниски. Такава не съм отварял, но на японските също беше нещо шприцвано. Бих ти препоръчал да се насочиш към този тип пластмаси- доста фирми ги предлагат.http://www.baktrade.com/bg/product/%...29%2BM0S2.html проблемна обаче ще ти е точната изработка- все пак ако имаш набор подходящи машини. Аз разполагам само със струг, точно това е непостижимо.

        Коментар


          #5
          Благодаря ти много! Настина ще трябва аз да си изработя този детайл, защото всички продавачи на чаркове искат да ми продадът нова вакуум помпа, а реално на нея няма какво да се развали, единствено тези идиотски лопатки. Аз за ~180лв ще направя лопатки за всички JTD-та във форума!Ще намеря тази фирма и добре ,че е в Пловдив. Вече се свързах с хора с лазер за рязане на детайли!edit:
          Polipom - POM (Delrin) е пластмаса, получена чрез полимеризацията на формалдехиди. Материалът притежава много висока якост и механична твърдост без добаъчни структурни материали благодарение на силно кристализираната структура на кислорода и метиленовите групи. Устойчив материал на алкали, гореща вода, по-често използвани разтворители, петролни продукти и минерални масла.Някои от основните му характеристики са: изключително голяма устойчивост, еластичност (жилавост), твърдост и стабилност на размерите.
          цена 17,9лв/кг , като се има предвид че има всякакви височини на листа 1000/1000/2-3-4 и тн мм ; и още нещо много важно: може да ми отрежат лента с каквато си искам широчина например: 1000/48/4мм Yellow_Flash_Colorz_PDT_08
          Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
          Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
          http://www.keepfighting.ms

          Коментар


            #6
            Аз имам текстолит, но трябва да ми кажеш каква дебелина ти трябва и ще видим дали можа да ти свърша работа.

            Коментар


              #7
              Гетинакса не е ли по-добър за целта-идеално се полира а това е важно за доброто уплътняване.Навремето съм правил за една ,,лайнарка,,-това е автомобил който чисти мръсни :D неща и изкара много ,още повече тук има и мазане така че...
              Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

              Коментар


                #8
                кроко61 написа:
                Гетинакса не е ли по-добър за целта-идеално се полира а това е важно за доброто уплътняване.Навремето съм правил за една ,,лайнарка,,-това е автомобил който чисти мръсни :D неща и изкара много ,още повече тук има и мазане така че...
                Гетинакс и текстолит не е ли едно и също?

                Коментар


                  #9
                  Колегата Jimy правилно се е насочил - и аз го видях,но бях вече пуснал мнението, не съм ползвал тоя материал, само разновидности на полиамид 6 съм ползвал. Това както пише е наследник на гетинакса /текстолита е просто усилен с влакна/ и поне както пише трябва да е доста добър за целта. Успех колега , дано успеете да спестите излишни разходи. При положение, че лопатките са меки и всичко друго е здраво е оправдано това упражнение.

                  Коментар


                    #10
                    Airfan, разликата между текстолита и гетинакса е, че първия се прави от текстилни нишки и синтетична смола, а втория, до колкото си спомням от хартиени слоеве и смола
                    ex '96 Bravа 1.6 16V LPG

                    Коментар


                      #11
                      Не знам какво точно е устройството на тази помпа, но при дебелина от 4-5мм си мисля, че полиамида ще се огъва. Ако влизат в някакъв процеп и от там да се подават само 1-2мм тогава няма да има проблем.Иначе полиамид + нужните добавки към него ще стане супер.

                      Коментар


                        #12
                        Специално за материала за изработка има голям избор явно. На място ще реша, след като се посъветвам с хората ,които знаят кое какво е и за какво може да служи! Незнам дали е възможно полимера да нарани метала, но според мен: не! Затова засега търся само лопатки. Всички продавачи ме карат да търся втора употреба, но тези пластинки със сигурност са наранени от дистанционните втулки и нищо няма стане с втората употреба.Теглото им също оказва влияние!
                        Прикачени файлове
                        Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                        Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                        http://www.keepfighting.ms

                        Коментар


                          #13
                          Ами ядат метала, но на сухо. Смазани- по- трудно. Така като гледам вътре свети. лопатките са доста примитивни и груби /не като на японките/ и не е проблем да се направят. Стига да създадеш правилно работния им ръб. Може би да пробваш с молибденовата пластмаса- доста е твърда и няма да нарани ако се маже. Другото не съм го ползвал и не мога да ти кажа. Но и текстолита и гетинакса няма да уплътнят там гарантирано.

                          Коментар


                            #14
                            Намерих материал с който ще се направят лопатките. Техническите му параметри ще цитирам по-късно.Важното е,че от една плоча с размери 50/20/1000мм с цена от 25-30 лв/само материала/ ще излезнат около 66 комплекта работни лопатки.В момента ,в който намеря и прецизен лазер да нареже и дооформи детайлчето ще се похваля.Остава вратичката и за друго решение ,което да предложите?п.п. благодарско за модераторите
                            Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                            Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                            http://www.keepfighting.ms

                            Коментар

                            Working...
                            X